Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

@@ TAMMIkuisten maanantai @@

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti heti tulla tänne kirjoittelemaan, kun terveydenhoitaja soittelikin minulle heti kun tulokset oli saanut ja se oli kuin olikin plussaa!! Aivan mieletön tunne, pelkoni olikin aiheeton vaikka vuotoa hieman tulikin. Nyt tuntuu tosi hyvältä, mieliala on kohonnut kattoon ja on tunne siitä että nyt mennään loppuun asti. Ihanaa!

Omppu: Olen pahoillani jos aiheutin sinulle tahatonta huolta puhumalla ruskeasta vuodosta. Toivon todella että sinullakin on kaikki kunnossa. Ja kyllähän se kovasti siltä näyttääkin että on, kun ei se vuoto jatkunut sen pitempään. Aivan varmasti sinullakin vaavi on masussa vielä ja se siellä kasvaa kovaa vauhtia! :)

Nämä vuodot vaan saa sydämen aivan sykkyrälle, kuten keskenmenon kokeneet kertovatkin. Koko ajan kuulostelen mitä housuihin lurahtaa ja vessassa pitää käydä katsomassa mitä paperiin jää. Hullun touhua, mutta tälle ei vaan voi mitään. Mieskin sanoo että koita olla ajattelematta ja keskity muihin asioihin välillä. Ihana ja hyvää tarkoittava neuvo, mutta kuten tiedämme, niin merkityksetön itselle tässä vaiheessa. On vaan mahdotonta olla ajattelematta.

Sinda75: Kiitos lohduttavista ja ymmärtäväisistä sanoistasi, ihanaa lukea kun joku tajuaa täsmälleen mitä oman pään sisällä liikkuu. Toivon sinulle onnea tuohon papa-kokeeseen. Itseltä on papa otettu tammikuussa, joten se ei onneksi ole ajankohtainen tällä hetkellä. Aika jännä juttu että papoja raskausaikana otetaankin, toivottavasti lääkäri on hyvin hellävarainen. Varmastikin kaikki menee oikein hyvin ja vaavi jaksaa asustella masussa mukavasti :)

Pahoinvointia ei itselläni ole vielä ollut, mutta ruokahaluttomuutta kylläkin. Näläntunnetta en ole kokenut muutamaan viikkoon enää. Syöminen tuntuu vähän vaikealta, mutta pakkohan sitä on vaavin vuoksi tehdä. Kahvinjuontia en ole lopettanut, onko kellään tietoa mitä kahvista sanotaan? Neuvolassa en ole vielä käynyt, joten tietoa noista ruokavalioista ei oikein ole vielä. Kala-, tuorejuusto- ja vakuumijutut kyllä suunnilleen on tiedossa.

Tuntuu että olen ihan ummikkona täällä, vaikka ikääkin on jo 28 mittarissa, hih :) Olo on kuin Liisa Ihmemaassa!

Vierailija
22/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

DreamOne hyviä uutisia:)

Kyllä olisin minäkin NIIN paniikissa, jos vuotoa tulisi.. Ja aivan

sama minkäväristä;)

Minun km alkoi ihan kunnon punaisella vuodolla, eikä muistaakseni ollut ennakoivia mahakipuja tms. Töissä olin eikä ollut kyllä yhtään

kivaa:( Jotenkin tunsin heti, ettei nyt ole kaikki hyvin.

Km jätti jälkeen sen, etten pysty alkuraskaudesta iloitsemaan ennen kuin on varmistunut, että kaikki on ok. Vaikka kuinka yrittää järkeillä, että kaikki on varmasti ok niin ei se auta. Tällä pelolla ei kyllä ole järjen kanssa mitään tekemistä, ihan tunnepuolen juttuja.

Toivotaan, ettei kenenkään meidän tarvitsisi pettyä tässä odotuksessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti laittaa vinkki syömisestä:)

Mulla on ollut vähän ruokahaluttomuutta, etenkin lämpimät ruuat

ei oikein tunnu maistuvan. Tein vispipuuroa puolukoista+mustikoista ja se oli hyvää maidon kanssa! Taidankin sitä sitten syödä useamman päivän...

Vierailija
24/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä ja kiitos tsemppauksesta!

Varsinkin juu lämpimien ruokien kanssa on vähän takkusta, täytyypä kokeilla tuota puuroa. Tykkäänkin kovasti erilaisista vispipuuroista :)

Vierailija
25/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä DreamOne huolestuttanut sen enempää, ihan kyl itse osaan pitää jännitystä ja pelkojani yllä ;0) Kyllä tämä tästä varmaan jossain vaiheessa helpottaa, kunhan edes JOTAIN selviää. Tämä on tosiaan niiiiiin pitkä aika näin alkuaikana viikkoja laskeskella..

Kahvista sen verran, että edellisellä kerralla tämä neuvolan " jalat maassa" -hoitaja sanoi, että kahvia kohtuudella, normaalimäärissä, ei tarvii lopettaa, eikä ruveta juomaan pannutolkulla. Samoin kun kysyin alkuvaiheen liikunnasta (spinning, jumpat, salilla käynti ym) että kyllä se oma kroppa rupeaa sitten pistämään rajoja, jos siihen on aihetta. Yleensä vasta mahan kasvaessa. SIihen asti normaalia elämää, kunhan ei nyt salilla maksimipainoilla kannata ohimot pullistellen tehdä... Et semmosta. Joillain tutuilla on taasen ollut todella tosikkomaisia ja vanhoillisia neuvolahoitsuja, jotka tulkitsevat kirjasta pilkuntarkasti jokaisen mainitun asian. Itse uskon maalaisjärjen käyttöön - yritän ainakin.

Vierailija
26/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs tainnut viime viikolla ehtiä kirjoittamaan muuta kuin esittelyn, ja jotakin, missä kummastelin raskausoireiden puuttumista. Nyt menossa vko 5+3, eikä vieläkään mitään oireita. No, alkaraskauden ultra on nyt varattuna noin kolmen viikon päähän, eli sitä on aikaa sitten ehtiä saada kunnon raskauspahoinvointi alulle.

Tosin, ei minulla esikoisestakaan (nyt 1.5 v) ollut alkuraskaudesta oireita ihmeemmin. Väsynyt olin, ja lämpö pysyi yli 37 asteessa alussa.

Muita oireita kyllä on, sillä kävin juuri lääkärillä, ja pitkän flunssan seurauksena on nyt sitten hengitystie- ja kurkunpäätulehdus. Koko viikon sairaslomaakin kirjoitti, mikä taitaakin olla elämäni pisin sairasloma. Esikoista odottaessa olin terveempi kuin koskaan, ja olin koko raskausaikana vain puoli päivää pois töistä. Toivottavasti nyt ei tule täysin päinvastainen raskaus.

Tuhruvuodosta joku oli huolissaan. Esikoisen aikana minulla oli siitä jossain vko 7 hujakoilla, ja olin kovasti huolissani, vaikka se olikin juri sellaista, mikä raskaudessa on ihan normaalia. Monesti sitä kai tulee erityisesti silloin, kun olisi ekat kuukautiset raskaaksi tulon jälkeen.

Mukavaa viikkoa, minä tässä jatkan lepuuttelua, kun esikoinen on vielä päikkäreillä. En raaski pitää poikaa hoidossa, kun itse olen sairaslomalla. Tosin, jos kuume on vielä kova, niin ajattelin huomenaamupäivällä viedä pojan pph:lle normaalisti, ja voisi ulkoilla tuon ryhmän mukana, ja sitten hakisin taas kotiin.

Vierailija
27/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan paljon viestejä!

Muutamalla oli tullut tuhrua; toivottavasti kyseessä olisi kuitenkin ihan harmiton ja normaali tuhru. Mutta uskon, että kyllä tuollainen aina säikäyttää ja pelottaa vaikka olisi kuinka normaalia. Voimia teille ja toivottavasti tuhruttelu loppuu!

Onko muille tullut vielä raskausviivaa mahaan? Viime lauantaina saunassa huomasin, että mulle oli tuo " poika" viiva jo alkanut hahmottumaan. Ei mulle kyllä ikinä näin aikaisin tuo viiva ole alkanut piirtymään...

maria80 rv 5+3 (11 päivää ultraan...)

Vierailija
28/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne kurkkimaan... Kaks kertaa olen testaillut ja plussaa näyttänyt molemmilla kerroilla. Liberon raskauskalenterin mukaan olis nyt menossa rv 5+2. Olotila ei kyllä kerro raskaudesta mitään, joten kovin on vaikeaa uskoa tähän. Ei niin mitään oireita!

Lokakuusta asti yritelty vauvaa saada alulle. En oo neuvolaankaan vielä soitellut.

Esikoinen on nyt 1v10kk.

Toivottavasti tämä nyt on totta!

-Epäuskoinen tau-

Vierailija
29/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea teidän samassa jamassa olevien viestejä. Onko pinossa ketään muuta, jolla ois ollu pitkä yritys taustalla? Me ollaan yritetty ja toivottu vauvaa 1v 7kk ja alku lapsettomuushoitojen jälkeen tuli tosi positiivinen ylläri!! Nyt ois 6 +1 menossa ja ens viikolla klinikalla ultrassa käynti. Jännittää, että onko lähtenyt yks vai sit kaks munarakkulaa kypsymään. Tervettä vauvaa toivotaan ja varmaan kahteenkin vauvan tuloon sitten ajan myötä kypsyy... Oireita on väsymys ja rintojen aristus (miehen harmiksi ;))! Muuten, milloin olette ajatelleet lähipiirille kertoa vai tietävätkö jo odotuksesta?

Ihan kun voi jonkun kanssa intoilla!!! Toki tuo tuleva aviomies on aivan intopiukkana mutta kyllä te tiedätte mitä tarkoitan... :-)

Vierailija
30/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan.

Löytyyhän meitä muutamia pitkäänkin yrittäneitä.Kuumepuolen vilttiketjussa ollaan kuumeiltu ja nyt tammiksiin on päässy ainakin minä ja selmiina (tosin en oo kyllä häntä vähään aikaan huomannu pinossa).

Meillä ois alkanu lapsettomuustutkimukset syksyllä.Oli n.1v ja 4 kk yritystä ilman plussan plussaa ja nyt sitten yllättäen tärppäs.Ollaan niin onnellisia, vaikka tietysti pelottaa että jos se onkin ulkonen tai tuulimuna.No, ultra on perjantaina, niin sitten asiat selviää.

Onnea odotukseen!!

-Beijaflor (rv 6+4)

Vierailija
31/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas paljon pinoutujia tänään =) kiva juttu. Tervetuloa uudet!

Muutamilla oli ollut jonkunlaista vuotoa/tuhrua? Tsemppiä ja voimia teille ropakaupalla ja masuasukeille vauvaliimaa! bd bd bd

Oma olo on ollut tänään suht hyvä, kunhan muistaa syödä sopivin väliajoin. Yöt on katkonaisia ja unet aika sekavia, pelko se taitaa päätään nostella alitajunnassa tai jossain =( eilenkin itkeä tirautin miehelle, että jos taas käy jotain. Muutenkin on tunteet herkässä.

Nooh, lyödäkseni pelkoni varasin ajan ens maanantaille ultraan. Viikkoja silloin 7+0. Haulla etsin täältä ja muualta tietoa ja käsittääkseni silloin pitäisi jo selvästi näkyä vauvan alku ja sydämen syke.

Viikonloppuna hurahdin H&M:ssa, oli pakko ostaa pari mama-paitaa :-) ja anttilasta ostin lankoja. Rupesin neulonmaan pikku peitettä. Että sellaista ne hormonit saa aikaan, heh heh.

Hormonien myllertämä Sunmom ja pirpana rv6+0

Vierailija
32/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Eli tervetuloa mukaan kaikki uudet![/color]

huomasin että meitä viime vuoden kesäkuussa edellisen saaneita on ainakin 5 ! mukava saada tukea jaksamiseen näiden pian taaperoiden kanssa :D

Tämä paivä on mennyt totaalisesti kamalien öklötys aaltojen kourissa,vielä kuitenkin säästyin oksennukselta...

Nyt nukuttaan poikaa..MOI!

Maria 6+0