Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

@@ TAMMIkuisten maanantai @@

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna oli eka kerran hetki vedettävä henkeä ja mietittävä noustessa,kumman pään laittaa ekaksi pönttöön...no onneksi sain pidettyy vielä oksennuksen.. huoh...

mutta tiedän että pian se kovempi öklötys alkaa ja saa miettiä mikä on " kivaa" oksentaa...viimeksi helpointa aamulla oli oksentaa mansikka soppaa..

ekaa odottaville vinkiksi: huonoon oloon auttaa mulla ainakin mehujää,sitä onkin mies hakenut pakastime täyteen.. ne on hyviä ne swippes(?) mehujäät,jotka itse pitää pakastaa...

Niitä meni edellisessäkin miljoona kappaletta!

oi ihana,tuo meidän pikku herra 11kk on oppinut viikonloppuna taputtamaan ja tuossa se taputtaa onnellisena taas :D

Nyt puuron tekoon herralle..

Maria 6+0 <--wou!

Vierailija
2/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä taas ollaan palstailemassa, vaikka varmaan pitäs syödä ja pukee ja lähtee yliopistolle valumaan:)

Näin koko viime yön unia siitä ultrasta (joka siis on ens perjantaina.JEE) ja ekasta neuvolasta. Unessa siellä neuvolassa harjoteltiin lattialla synnytysasentoja ym ja ajattelin että voi herranjestas, en minä näihin asentoihin ison mahan kanssa taivu:) Nyt vois kyllä päiväks työntää vauva-ajatukset vähän taaemmaksi niin saisi jotain hyödyllistä tehtyä. Viimeinen tentti on keskiviikkona ja siihen pitäs koittaa lukea.

Tuntuu, että kauhea väsymys on palannut. Oli kyllä tosi " rankka" viikonloppu kun pe-la yönä olin keikalla ja pääsin nukkumaan 3.30 ja la-su täällä jyväskylässä oli sellaset pienet festarit ja tietty euroviisut, niin tuli myös valvottua vähän liian myöhään.

Muuten onki edelleen ihan tavallinen olo.Se ultra jännittää aivan hirveesti.Oon varmaan ihan paniikissa kun sinne meen.En edes tiiä vielä lähteekö mies helsinkiin kun vasta keskiviikkona tulee töistä tänne jyväskylään.

No nyt väsäämään aamupalaa:)

-Beijaflor (rv 6+5)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kyseli mahan vihlonnasta... mulla ekan kerran kans tuli eilen yhtäkkisessä kännöksessä kova vihlaisu,edellisessä tätä oli vasta puolesta välistä lähtien..

Ne on ne kannakkeet kun tekee sen vihlaisun,kamala kipu!

Mut onneks ei vaarallista,vain tosi ikävää..

Maria,taas...

Vierailija
4/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein yhtä aikaa laitettiin näköjään Marian kanssa aloitus tälle päivälle, mutta jatketaan tätä pinoa!

Onnea ultraan (en nyt muista nimeä), on se kyllä varmasti " pikkuisen" jännä paikka! Itse saan vielä odottaa ensi viikkoon, plaah. Odottavan aika on tosiaan pitkä..

Kandivaihe: Täällä kanssa pelätään tuulimunaraskautta lievien oireiden takia... Oletko sinä menossa alkuraskauden ultraan? Minä en kerta kaikkiaan voi olla menemättä. Pakko saada tietää onko kaikki ok, ja tietysti on kiva saada tietää miten pitkällä sitä ollaan. Keskenmenoon päättyneessä raskaudessa ei muistaakseni ollut kauheesti oireita ja sieltähän nää pelot alkunsa saavat..

Niin, oireista.. Mahaa nippailee ajoittain ja rinnat on kipeät joka päivä, muttei koko ajan. Mahaa turvottaa varsinkin iltaisin. Ruokahaluttomuutta on vähän, ei oikein mikään maistu. Mutta ei mitään

pahoinvointia tms. Jos kaikki on hyvin niin täytyy sanoa, että todella helpolla on alkuraskaus kyllä mennyt!

Ketkäs kaikki seurasi euroviisuja? Meillä oli kunnon kisastudio, ja olipas hauskaa seurata pisteiden jakoa;) Vaikkei Lordi mikään meikäläisen suosikkibändi olekaan niin onhan se hienoa, että voitto

tuli kotiin:) Varsinkin kun jääkiekossa kävi vähän kehnommin, vaikka pronssimitali hieno juttu on sekin.

Vielä pähkäilen neuvola-ajan tilaamista. Tekisi mieli varata vasta ultran jälkeen, mutta toisaalta voisi lomien yms takia hyvä varailla jo tällä viikolla.. Voihan vaikka tuo mies sen sitten perua, jos ei sille ole tarvetta..

Mukavaa päivää:)

Vierailija
5/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottauduin juuri tunne esittelylistalle ja ajattelin kirjotella tähänkin, jos siis vaan joukkoon vielä mahtuu? Jonkun verran olen teidän juttuja käynyt lukemassa, mutta nyt sain vasta aikaseksi ilmottautua mukaan.

Alkuraskauden ultraan olisi meno huomenna. Minäkin pelkään niin kovasti tuota tullimunaa. Oireina on ollut reilun pari viikkoa kuvotusta ja oksennellakkin on pitänyt aika paljon. Rinnoissa ei kuitenkaan mitään tuntemuksia. Nyt kun en yhtään muista miten tuon esikoisen kanssa oli, että koska ne rinnat oikein kipeytyi. Onko täällä ketään muita jolla ei ole rinnat kipeinä? Voi kun ei millään jaksais odotella huomiseen saakka. Toivotaan ettei meillä kellään ole tuulimunaa tai käy muutenkaan hassusti.

Ulkona paistaa taas aurinko, eli sinne pitää sunnata. Luonto kaipais varmaan jo vettä, mutta ei tänään kuitenkaan.

kakkuriliisa rv 7+6

Vierailija
6/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella vaikea uskoa olevansa raskaana kun oireita ei ole, vihlomiset on loppuneet ja olo on kuin ei olisi mitään. Ei minulla ole kyllä ole ollut aiemmissakaan raskauksissa kovinkaan pahoja oireita, ainut oire minkä muistan on ollut rintojen kipeys ja kylmän herkkyys, no nyt ei niitäkään.

Tilasin juuri ajan neuvolaan ja yllätyksekseni sain ajan jo perjantaille, olin varautunut parin viikon päähän. Eipä silti, ei se neuvolassa käynti kyllä sen enempää " varmista" tätä raskaana oloa ja kun täällä pitää odotella tuohon n. viikolle 12, että pääsee siihen yhteen ja ainoaan kunnalliseen ultraan, niin viellä saan kärvistellä. Yksityiselle en ajatellut meneväni kuin vasta rakenneultraan viikolla 21.

Aika monella on vissiin ultrajat aika lähellä, mielenkiinnolla odottelen teidän uutisia ultrista.

Vierailija
7/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään huvikseni sen viimesen testin mikä kaapissa oli ja empä ole ennen nähnyt että testiviiva olis tummempi kun kontrollisviiva, mutta niin siinä nyt vaan oli:-) No hyvä näin.

Onkos muilla särkyä alavattassa..? Mulla särkee niin pirusti, alkoi lauantaina ja eilen olin jo ihan varma että menee kesken.. Ei onneks vuoda yhtään joten liekö vaan kasvukipua..? En kyllä muista että esikoisesta olis ollut tällästä jatkuvaa särkyä, sellasia repäisykipuja kyllä jo ihan näinkin alussa. Tää on vähän pelottavaa kipua:-(

Tuntuu että maha on ihan paisunut, mutta niinhän sitä sanotaan että toisesta pullahtaa nopeemmin kun ekasta.. Ja mulla on kyllä sellanen pömppis vielä esikoisen jäljiltä (vaikka muuten olenkin jo laihempi kun esikkoa ennen, imetyksen vei tehokkaasti kilot..) mutta silti tuntuu että vatsa on tuolta alhaalta ihan pallo, housut ahdistaa..!

Nyt pitää mennä neidin kanssa pihalle. Meilläkin on muuten opittu just taputtamaan ja ikää on se reilut 11 kk:-D

Lounis ja masu rv ?? (jotain 6 kieppeillä)

ps. on aivan liian pitkä aika siihen mun ultraan, vasta ensi viikon perjantaina on...

Vierailija
8/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taas maanantai, kylläpä viikonloput menee vauhdilla.

Meillä on tänään muskarin kevätjuhla, täytyy yrittää löytää kaapista joku siistimpi paita, josta ei turvonnut maha näy. Ei huvittais jo vastailla ihmisille odottavansa vauvaa, kun raskaus on niin alussa.

Mulla alkaa pikkuhiljaa tulla samat oireet kuin esikoista odottaessa. Ei pahaa oloa, vaan hirveä roskaruoan himo. Tavalliset ruuat ei oikein uppoa, mutta pizzat yms. kyllä kelpais. Mikä on varsin " ihanaa" kun tätä ylipainoa on jo ennestään.

Eipä muuta kuin iloista maanantaipäivää!

Taneli 6+3

Vierailija
9/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että on niin mukava näin ensiodottajana lueskella juttujanne ja vinkkejänne, niistä on tosi paljon hyötyä!

Itselläni on ollut murhetta viikonloppuna kun sunnuntaiaamuna huomasin ihan vähäistä vaaleanpunaista vuotoa. Päivällä sitä tuli vähän lisää, mutta sitten se loppui eikä sen koommin ole tullut. Keskenmenon kokeneena painikoin tietenkin herkästi ja olin ihan varma että taas tässä kävi näin. Onneksi mies oli fiksu ja etsi netistä tietoa asiasta ja siellä sanottiinkin useassa kohdassa ettei hätää ole, jollei vuoto ole punaista tai ruskeaa. Ja että vaaleanpunainen vuoto voi olla ihan normaalia. Ja kyllä nyt muistelenkin että kivut ja vuodot oli hieman toista luokkaa viimeksi.

Asiasta panikoituneena hyökkäsin kuitenkin tänään aamusta tuonne labraan ilman lähetettä ja pyysin päästä testiin. Suhtautuivat ensin vähän nihkeästi, koska lähete olisi pitänyt olla. Sain kuitenkin antaa näytteen ja iltapäivällä voin kysyä tuloksen terveydenhoitajalta. Eli sitä nyt tässä odotellessa! Mies on ihan varma että vaavi masussa vielä on ja yrittää valaa uskoa minuunkin, ihana se on.

Mutta kyllä sanoinkuvaamattoman kamala tunne ja pelko on, sitä ei kukaan voi ymmärtää joka ei tätä ole kokenut. Ei oma mieskään, vaikka minun surujani on niin läheltä seurannut. En tiedä miten tämä panikointi vaikuttaa sikiöön, ei varmaan kovin positiivisesti. Yritän olla rauhallisesti, mutta omille ajatuksilleen ja tunteilleen ei mitään voi...

Mietin tässä vain, että mikäli testi vielä plussaa näyttää, mikähän mahdollisuus olisi päästä alkuraskauden ultraan ja monennellakohan viikolla se olisi ajankohtainen? Nyt siis menossa 4+5. Viimeksi kun keskenmenon sain viidennellä viikolla, pystyi lääkäri sormin jo tuntemaan että kohtu oli " noussut" . Terveydenhoitaja vain sanoi, että sisätutkimusta tulisi välttää alkuvaiheessa jos vuotoa on, se kuulemma herkistää kohdun suuta.

Onpas kinkkisiä kysymyksiä ja pohdintoja täällä pienessä päässä! Kun ei vaan millään pystyisi taas ottamaan vastaan yhtä pettymystä vuosien yrittämisen, hormonihoitojen ja keskenmenon jälkeen :(

Mutta aurinkoista maanantaita ja odotusta teille muille tammenterhoille! :)

Vierailija
10/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LounaToivo:

Nyt pitää mennä neidin kanssa pihalle. Meilläkin on muuten opittu just taputtamaan ja ikää on se reilut 11 kk:-D

Mukava saada väkeä kesäkuun kullannupuista :D

Mikäs päivä teidän neiti oli syntynyt?

Meidän Jyri syntyi 14.6

Ja nyt mulla on la sit ehkä/kai 15.1

Maria..taas kerran :)

Vierailija
11/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep, kesäkuisiahan me:-)

Tytön laskettu aika oli 6.6. ja syntyi lopulta 12. päivä.

La nyt on ihan hämärän peitossa, oletan että loppukuusta, mutta koska mulla on PCO ja sitä hoidettiin ja pitit vasta aloittaa Clomit kun jo plussan sain testiin niin selviää vasta ultrassa, ensi viikon perjantaina tosiaan vasta... *huah*

Vierailija
12/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, onpas täällä monta yksityiselle ultrattavaksi menijöitä! Itse en ajatellut mennä, koska olen jo tähänkin asti selvinnyt :) Mulla on reilun kahden viikon päästä (8.6.) lääkäri, silloin yritetään kuunnella sydänääniä. Viikot siinä vaiheessa vasta 10+6, joten voi olla ettei vielä kuulu. Mulla kun esikoinen tulossa, niin en kohdun muodostakaan tiedä yhtään.

Mutta jos lääkäri ei saa sydänääniä kuulumaan, voi olla että on pakko mennä yksityiselle. Ellen sitten saa np-ultraa ihan parin viikon sisään siitä. Terkka lupaili että ennen juhannusta, mutta ei ole vielä kutsua tippunut postilaatikosta..

Joku kyseli vatsakivuista; mulla ainakin sattui vapun tienoilla monta päivää aina rasituksessa alavatsaan, olin silloin 6. viikolla. Soitin terkkarille, joka sanoi, että kivuista ei tarvitse huolehtia, jos ne menevät levolla ohi. Ja se kipu oli välillä aika kovaa, mutta loppui 7. viikkoon mennessä. Sen jälkeen ei ole sattunut kuin satunnaisesti äkillisten liikkeiden yhteydessä.

Itseäni huvittaa, kun huomaan muistuttavani äitiäni todella paljon tässä odotusasiassakin. Yhtään ei okseta, mutta hampaita pestessä pitää olla varovainen: jos erehdyn koskemaan harjalla kieleen, heti tulee yökkäysrefleksi. Muistan kun olin pieni ja äitini odotti veljeäni, ja nauroin äidille kun tämä yökki hampaita harjatessaan. Nyt saa äitini sitten virnistellä minulle, kun sama homma vaivaa ;)

Kandi 8+2

Vierailija
13/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen paperissa ruskeaa vuotoa, se oli vain yhdellä veskikäynnillä, ei sen jälkeen.. huolestuin tosi pahasti.. mutta kuvittelin sen olevan sitten normaalia, mutta siitäkö juuri pitäisikin huolestua!? Osaako kukaan sanoa mitään..

Vierailija
14/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=royalblue]Täällähän on jo paljon viestejä maanantain ketjulle, ihan kiva! Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet, vaikka enhän tässä itsekään vielä kovin vanha " jäsen" ole...[/color] [color=crimson][size=4]&#9786[/color] [color=royalblue][size=1]Mulla ei edelleenkään ole kovin kummoisia oireita, rinnat aristaa ja heikottaa, jos on nälkä. Eipä juuri muuta. Mulla on myös välillä vihlonut mahaa ja ollut menkkajomotusta, mutta se menee kyllä nopeasti ohi. Varsinkin jännittäessä menkkajomotus lisääntyy, esim. euroviisujen tulosten julkistamisessa vihloi ihan kunnolla ja loppui heti kun tulos oli selvillä... hih, täälläkin siis seurattiin silmä tarkkana euroviisuja.[/color]

[color=seagreen][b]LounaToivo[/b][/color], [color=royalblue]mä tein eilen vielä yhden testin miehen toiveesta rv 5+0 ja tuli paaaljon tummempi testiviiva kuin kontrolliviiva. Eli hormoni on kai sitten lisääntynyt ihan urakalla... Kylläpä nuo teidän taputtavat vauvelit kuulostaa niin söpöiltä, voi kun itsekin pian saisi sellaisen...[/color]

[color=seagreen][b]DreamOne[/b][/color], [color=royalblue]jaksamisia kovasti sen vuodon kanssa. Toivottavasti se on jo loppunut? Ymmärrän täysin huolesi, itselläkin on kaksi km takana ja jos nyt alkaisi vuoto, hyppisin huolesta seinille. Mulla on ens viikolla papa-kokeeseen meno ja olen ihan huolesta sekaisin. Tiedän että se voi vuotaa tiputella hieman sen ottamisen jälkeen, mutta kun olen ollut nyt niin mielissään kun ei oo (vielä) ollut yhtään vuotoja/tuhrutteluja. No, pakko kai se on käydä, onneksi sen ottaa naistentautien erik.lääkäri, eikä mikään terv.keskus lekuri, jospa se ottaa sen oikein nätisti. Parempi kuitenkin se ottaa, ottamatta jättäminen voi saada paljon pahempaa aikaan tässä mun tapauksessa. Lääkäri vannoi että 100 % varmuudella papakoe ei saa km aikaan, se tulee muutenkin jos on tullakseen. No, niin kai se järjellä ajateltuna onkin.[/color]

[color=seagreen][b]Omppu[/b][/color], [color=royalblue]pahoittelut sullekin tuhruvuodosta. Yleensä ottaen kai sanotaan että alkuraskauden tuhru/ruskea vuoto on täysin normaalia ja syytä huoleen ei pitäisi olla. Mulla, kuten DreamOnella, on takana keskenmenoja, joten ainakin mut saisi pienikin vuoto ihan varpailleen. Mulla oli viimeisin km ns. keskeytynyt km, eli sikiö oli kuollut mutta ei tullut ulos. Ruskeaa tuhrua tuhrutteli useampi viikko, ennenkuin asia todettiin. Samoin parilla kaverilla on ollut tuulimuna-raskaudessa. Eli ei se aina pidä paikkaansa että vain kova vuoto ja kivut merkkaa keskenmenoa, tuhruttelukin voi olla merkki huonosta. Mutta [b]Huom![/b] suurimmaksi osaksi alkuraskauden vuodot on ihan asiaankuuluvia. Se, että onko oma tuhru vaaratonta vai ei, sitä ei voi kukaan ennustaa. Jokainen on oma tapauksensa, se tässä niin veemäistä onkin. Itsekin viime tuhrun alkaessa etsin hiki otsalla tietoa netistä alkuraskauden vuodosta, ja jopa yritin laskea todennäkäisyysprosenttia että onko vuoto pahasta vai ei. Muistaakseni isolla osalla oli harmitonta, mutta eipäs mua auttanut kun kuuluin niihin " toisiin" . Joten onnea ja jaksamista, toivon todella että sulla se on harmitonta ja pääset pelkällä säikähdyksellä. Olitko menossa alkuraskauden ultraan? Mulla oli ultra 6.6. ja sitä ennen se papakoe 30.5., eka neuvola on sitten 22.6. Voi kun aika menisi pian![/color]

[color=darkseagreen][b]Hyvää viikkoa kaikille Tammenterhoille ja masuasukeille!![/b][/color]

[color=deeppink][size=3]&#10047[/color] [color=fuchsia][size=1][b]Sinda rv 5+1[/b][/color]

Vierailija
15/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin tässä pitkästä aikaa kirjotella kuulumisia. Paha olo alkaa helpottamaan, enää tulee hetkittäisiä huonon olon " aaltoja" , mutta menevät onneksi nopeasti ohi. Väsyttää vielä hemmetiksi mutta kohta sekin helppaa.

Me mennään näemmä kandivaiheen kanssa samaa tahtia. :) Eka neuvola olis myöskin 8.6 ja näemmä laskettu aikakin. Katotaas miten ultran käy, vai tarjotaanko teille ollenkaan np-ultraa?? Itse luulen että ennen juhannusta on sekin. Ainakin yleensä on nopeasti ollut. Tämä on nyt kolmas odotus. Esikoinen on 3v. ja kuopus täytti justiinsa 1v.

Hyviä vointeja vaan kaikille!

Mermip rv 8+6

Vierailija
16/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandivaihe: minäkin olen päättänyt jättää alkuraskauden ultran käymättä. Ja syy on se, että koska aikanaan on pärjätty ilman yhtään ultraa, niin minä aion pärjätä niillä kahdella, jotka kunta tarjoaa. Luottamus on kova siihen, että kaikki on hyvin, vaikka viime päivinä onkin huoli ajoittain kaivertanut mieltä, sillä oireet loppui kokonaan pariksi päiväksi. Nyt toki taas rintoja aristaa, mutta oksentelu ja jatkuva kuvotus ovat helpottaneet. Nyt tulee pieneksi hetkeksi aamuisin kuvottava olo, jos on kova nälkä eikä ole vielä ehtinyt syödä aamiaista.

Vatsakivuista joku kyseli: minulla ajoittain vihloo äkkinäisten liikkeiden jälkeen, mutta vihlonta helpottuu nopeasti.

Tällä viikolla minulla olisi ensimmäiset yövuorot töissä sitten plussaamisen ja oireiden. Jääköön nähtäväksi, miten sujuvat :)

Mehujäätelöistä: pahimpien pahoinvointipäivien aikana koin myös mehujäät helpottavaksi tekijäksi. Ehdotonta suosikkiani olivat Ville Vallaton mansikka- ja päärynä mehujäät.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille uusille ja vanhoille! Sekä tarrasukkia!

Sulina + " papu" rv 7+5

Vierailija
17/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on nyt sitten tänään eka neuvola ja nyt viikot siis oikein tällä kertaa pitäisi olla rv7+5,viimeksi taisinkin laittaa väärät viikot.

No ihan hyvä olo ollut jo nyt tänä 7 viikon aikana,ihmeenäkkiä se öklötys sitten loppuikin.

Silloin jos ei syö tasaisin väliajoin niin tulee hieman huonoolo,mutta menee ohi heti kun jotain syö,kunhan ei ole makaroonia tai pastaa...

Ne nousee ylös heti.

Sitruuna himoni on nyt vaihtunut sitten vesimeloonin himoon ja sitä kun ei kuitenkaan jokapaikasta saa...

Muuten kaikki ruokaan liittyvä on pysynyt samana.

Eipä tässä sitten enempiä ehdi kirjoitteleenkaan kun pitää sinne neuvolaan lähteä.

Vierailija
18/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sindalle: Mulla on ultra neuvolalääkärillä vasta 13.06, eli kun arvoivat mun olevan viikolla 8 silloin. Minullahan myös pelkoa aiehuttaa tuo edellinen tuulimuna, mikä vasta viime kuussa kaavittiin pois.. (mun ensimmäinen raskaus) Siinä olin suht oireeton ja ehdin viikolle 9. Ultrassa sen sitten totesivat, ei ollu tuolloin vuotoja tms.. Mut ei kai tässä auta kuin odotella taas sinne saakka, jos ei ala enmpää vuotaa. Ikävästi jäi kaikumaan neuvolan ohjeet " vasta kun kävit, niin pistetään tuo lääkäri vähän kauemmas.. ja tietenkin jos alat vuotamaan, niin voit olla aiemmin yhteydessä" Nyt ei onneksi mitään enää tule... Tää alkuvaihe on hirveetä aikaa!!!!! Pahin oire oman pään sisällä kasvava pelko!

Vierailija
19/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin jo paljon viestejä! :) Mie en viikonloppuna pahemmin jaksanut kirjoitella, kun pe-la olin Tallinnanristeilyllä ja sit eilen oli tosi väsy, kun laivalla en saanut nukuttua. Laivalla oli kyllä sellaista menoa, ettei hirveesti harmita, jos toista kertaa ei pääsekään risteilemään. Yks muori vietiin ambulanssilla satamasta, kun oli niin kaatokännissä ja pyöriskeli vesilätäköissä. Järkyttävää. On kyllä ikävä seurata humalaisten toilailuja. Lauantaina kerkesin kuitenkin sopivasti kotiin seuraamaan euroviisuja, mutta en sit kuitenkaan jaksanut katsoa loppuun asti. Aamulla kuulin radiosta, että Lordi oli voittanut. :)

Täällä etominen jatkuu. Välillä on ihan hyviäkin päiviä, ja välillä on sit aika huonoja, kuten tänään. Öklöttää koko ajan. Miulla aamulla pahin olo menee ohi, kun otan pienen tilkan tuoremehua. Kun vain muistaisi olla mutustamassa jotain tasaisin väliajoin, niin ei kerkeis paha olo yltyä. Samoin väsymys jatkuu, voisi nukkua vaikka kuinka paljon. Onneksi tällä viikolla ei ole kuin kaksi työpäivää ke ja pe, niin saa olla kotona tytön kanssa, eikä tarvii kärvistellä töissä. Nii joo, raskaus on nyt sit kaikilla meidän tiimiläisillä tiedossa, kun yks kolleega vähän huppelissa möläytteli.

Niistä vihlomisista oli juttua ja miullakin vihloo alavatsasta välillä, jos nousen liian nopeasti ylös. Kohdun kannattimet ne siellä etsii paikkojaan. Tuntuu tosi ikävältä, muttei ole vaarallista.

Papa-kokeesta taisi Sinda mainita. Mie kävin syöpäseulonnassa pari päivää ennen kuin plussasin. Kerroin hoitajalle epäileväni raskautta ja se ottikin näytteet varovaisemmin kuin normaalisti. Ei tullut mitään erityistä vuotoa jälkeenpäin.

Meillä on ensi viikon tiistaina eka neuvola! :) Kovasti jo ootellaan. Ultraan ei mennä ennen kuin vasta np-ultraan joskus rv 12.

Hyvää maanantaipäivän jatkoa!

T: Monttu

Vierailija
20/32 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppu-80:

Tää alkuvaihe on hirveetä aikaa!!!!! Pahin oire oman pään sisällä kasvava pelko!

[color=crimson]Sanopas muuta! Minä ajattelen ihan samoin. Tsemppiä meille ja muillekin saman asian kanssa painiskeleville. Eiköhän nyt ole meidän vuoro onnistua!![/color]