Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****KESÄKERTUT MAANANTAINA***

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika herätti jo 4 aikaan, ja valitteli nälkäänsä. Annoin banaanin ja hetihän tuo nukahti uudestaan. Itse en vain saanut unen päästä kiinni, 5ltä sitten nousin, ja päätin ruveta kirjoittamishommiin. Pojalla on tänään hoitopäivä, niin voin sitten ottaa torkut rauhassa, kun siltä tuntuu.

Ja taas oli tullut uusi kesäkerttu, onnea mammat77!!! Nyt meitä alkaa tosissaan poksahtelemaan.

Kommentoin vähän edellisiä puheenaiheita. OYSissä eivät ainakaan automaattisesti antaneet synnytyskertomusta, en saanut sitä esikoiselta, en kyllä pyytänytkään. Miehen sisko oli saanut sen esikoiselta (en tiedä saiko toiselta), mutta synnytyksen kulussa oli hämminkiä, lähinnä kätilön töpeksintään. Mutta musta tuntuu, että hänki oli pyytänyt sitä erikseen. Ajattelin että nyt voisi pyytää.

Ja en ole kuullut, että edellinen äitiyskortti pitäisi ottaa mukaan. Mutta voihan tuon laukkuun jo sujautttaa. Olen pitänyt tallessa, ja on ollut ihan hauska verrata mittoja, aika samoissa sitä on menty, niin painon nousun kuin sf-mitan kanssa. Verenpainelukemat ovat olleet vähän nätimmät tällä kertaa.

calmetesta: Pojalle se otettiin, ja varmaan nytkin. Muistan kyllä kun Kalevassakin oli juttua tuosta uudesta rokotteesta. Jollekin vauvalle oli tullu tosi vaikea mätäpaise nivusiin. En nyt uskalla ihan suorilta sitä tyrmätä, pitää vähän haastatella asiantuntijoita. Muista rokotuksista:

Aiotteko laittaa rotavirusrokotteen, senhän piti tulla nyt markkinoille? Me aitoaan laittaa vauvalle. Poika osallistu tutkimukseen, mutta sai lumelääkkeen, ei meillä kuitenkaan onneksi ole vielä se iskenyt, vaikka oli se buumikin joku aika sitten.

Päästänpä nyt muut aamuvirkut kirjoittelemaan, kuulumisiin : )

sokuri 38+1

Vierailija
2/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Taas heräsin klo 5.45. Alkaa käydä unet pikkuhiljaa vähiin. Mulla tuli eilen illalla ihan järkyt rytmihäiriöt ja sen jälkeen vauva lakkas liikkumasta. Mie yritin sitä töniä ja tökkiä, mut ei mitään. Soitin sit unilaulua ja siitä se pikkuhiljaa alkoi taas potkimaan. Hitsi kun piti mennä säikyttämään noin! On vaan niin kauheaa ajatella, jos pitkää odotusta ei palkittaisikaan.

Meillä oli kavereiden kesken vauvajuhlat ja saatiin ihania lahjoja. Olinkin toivonut sitä ainun ensipupulelua, semmoinen tuli. Lisäksi saatiin unilaulua soittava lehmä (aivan ihana, ja onneks soittaa eri laulua kun noi meidän entiset) ja sit saatiin vielä pari t-paitaa vauvalle.

Tänään lähden vielä hyvästelemään luokkakaverit grillijuhliin. Kyllä mie varmaan niihin jossain törmäilen, mut ne valmistuu jouluna ja eiköhän ainakin osa porukasta muuta pois. Mulla on vielä yhtä harjoittelua vailla tuo valmistuminen.

Illalla on vielä perhevalmennus. Jotenkin ei ihan hirveesti nappaa mennä sinne, mut jospa siellä olisi sitten kivaa... Eipähän mulla niin kauheasti ole muutakaan tekemistä. Ihan hassua olla lomalla.

Tytteli-83 rv 36+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks ennen kuin unohtuu... ONNEA MAMMAT77:lle pikku prinsessasta!

Aurinko paistaa ja on luvattu ihan lämmintä ilmaa tälle päivälle. Neiti nukkuu vielä, mutta ei ainakaan tunnu kuumeiselta. Yöllä olikin ihan likomärkä kun kuume laski. Jospa se rupeis helpottaan. Käytin sitä eilen päivystyksessä, kun rupes valittaan niskakipua. Tais vaan onneks johtua liiasta videoiden vahtaamisesta. Reppana kun ei muuta oo tehny viimeseen kolmeen päivään ku maannu sohvalla ja vahannu töllötintä. Lääkäri oli kyllä ihan törppö. Ei saanu sanaa suustansa, lykkäs vaan burana reseptin kouraan ja sano, että kyllä se ruokahalu varmaan paranee... Naapurilta sain sitten onneks pronaxenia(?), joka kyllä heti rupes tehoomaan. Maistui vaan neitistä ihan kamalalta. Itki varmaan puolituntia sitä kun suussa kirvelee ja paha maku ei lähde millään pois. Ressun silmänalusetkin on niin mustat, että näyttää kohta siltä niin ku olis turpiinsa saanu.

Tässäpä nämä mun lomapäivät on siis menny sairasta lasta hoitaessa. Mä kun olin niin ajatellu, että saan tehtyä vaikka mitä kun neiti on vielä hoidossa, mutta aina ei näköjään mee suunnitelmien mukaan. Keskiviikkona oli vika hoitopäivä. Katotaan nyt jos vaikka huomiseksi hoitoon tokenis...

Ite heräilin tossa ennen kuutta ja lehti on jo luettu ja aamutee juotu. Saiskohan sitä tänään vaikka noita vauvan vaatteita vihdoinkin pestyä... Kolme päivää on nyt menny ihan vaan ollessa ja laiskotellessa.

Kuten huomaatte, mulla ei oo mitään asiaa kunhan vaan kirjottelen aikani kuluksi ja pinon täytteeksi. Ei viitti oikein mitään tehdäkään etten herättäis neitiä kolisteluillani... Jos nyt sit vaikka painuis täyttään sen pyykkikoneen:)

Quest ja Mikki 36+3

Vierailija
4/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pronaxen on myös tulehduskipulääke, niin kuin Buranakin, joten ne vaikuttaa ihan samalla tavalla. Varmasti luotat naapuriin, mutta yleensä suosittelen jättämään nuo naapuriavut varsinkin lääkkeiden osalta väliin. Ja varsinkin kun on lapsista kysymys. Lääkäri määrää hänen parhaaksi katsomansa lääkkeet, ja niitä ohjeita kannattaa noudattaa. Sorry, tää on tätä terveydenhoitoalan paapatusta...

Vierailija
5/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Mammat77 ja rimpsessa!

Pronaxenista:

Sehän on reseptilääke ja useemmin käytettynä tosi tarkka annostuksesta.

(Se tulehdusta lievittävä osuus voi mitätöidä alle vkon sisään saadun rokotteen ja voi myös peittää alleen esim pissatulehdukse. Pissatulehdus ei siis näkyis kokeessa, vaikka oiskin jylläämässä. Lääke manipuloi myös esim veren tulehdusarvoja.)

Saatiin sitä esikoiselle munuaisaltaantulehduksen yhteydessä. Ja mukaan tosi tarkat ukaasit käytöstä. En usko, että yhdestä käyttökerrasta on haittaa, mutta jatkuvasti en suosittelis ilman lääkärin valvontaa. Ja se annostus on voimassa 12 tuntia, joten sinä aikana ei voi ottaa esim panadolia lisäksi!

Nyytterö ähisee kakat housuissa... ja itellä nälkä...

Vierailija
6/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mä en toisille määrättyja lääkkeitä anna enkä ota, mutta sillä mä siis tota pronaxenia uskalsin antaa, kun naapurin neiti on ihan saman ikäinen & kokoinen ja samaan vaivaan ton lääkkeen saanu, eli ihan pelkkään kuumeeseen. Lähiapteekki ei ollu enää auki, enkä viittiny kipeen lapsen kanssa lähtä ettimään kaupungin toiselta laidalta auki olevaa apteekkia. Meilläpäin lääkärit määrää yleisesti tota pronaxenia lasten kuumeeseen. Nyt sattu vaan kaikinpuolin törppö lääkäri muutenkin. Tutkimuksetkin oli siinä, että se kysy (minulta, ei lapselta joka osaa kyllä puhua) kuinka paljon kuumetta on ja saako lapsi leuan rintaan ja sit vaan resepti kouraan, hyvä että se ehti edes tuolillensa istahtaa kun se jo ohjas meitä pihalle. Olis varmaan tarvinnu oottaa tähän aamuun ja mennä omalääkärille, joka sentään osaa keskustella lapsenkin kanssa... Mutta kun ei oo sitä autoo tänään käytössä. Seli, seli;)

Quest

Vierailija
7/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä valtavat onnittelut Mammat77! Ihania uutisia.. Täällä ollaan niin vihreitä kateudesta. Käyhän laittamassa synnytystarinaa synnytyspuolelle kun jaksat.

Nousin normaaliaikaan, kun mies herätti aamulla. Unta olisi varmaan riittänyt pidemmällekin, koska en edes miehen kellonsoittoa huomannut. Nyt sitten ainakin hetken hereillä, pääseehän sitä aina päiväunille.

Sänky edelleen kokoamatta, jos vaikka sen sais tänään pykättyä pystyyn. Sen jälkeen on pakko pakata sairaalakassi, sitäkin hommaa oon venytellyt koko ajan tulevaisuuteen. Lieneeköhän jonkinlaista alitajuista pelkojuttua? Vaikka kuinka haluaisi jo synnyttämään, niin onhan se niin iso juttu että sitä " lykkää" mielessään eteenpäin.. " Ei vielä.." vaikka siis jo haluaisi.

Näin muuten unta Anthony Kiedisiksestä (mikähän lienee oikea taivutusmuoto sukunimestä Kiedis?), oli oikein mukava heppu.. Niin, ja nyt sitten soi se uusi kappale koko ajan päässä.

Eipä tässä muuta, ei oikein nyt ajatus kulje..

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 37+2

Vierailija
8/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en tosin olisi tiennyt, että on jo kaksi uutta, jos ei olisi ollut pinossa onnitteluja. Mistä te muut huomasitte? (Mammat-viestin näinkin pinossa, mutta sitä toista en missään).

Hetken harkitsin, että menisin vielä sänkyyn, kun väsyttää, mutta jotenkin ei malttaisi näin nättinä aamuna olla tekemättä mitään, vaan haluaisi aloittaa päivän tehokkaasti. Ja nyt sitä sitten ollaan tässä...

Summerska

Vierailija
9/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että vauveli liikkuu taas!

En vain silti malta olla kirjoittamatta/pelottelematta :), että toksemiassahan ei vauvan eikä omakaan vointi etene välttämättä lineaarisesti, vaan aaltoliikkeellä:

Vauva saattaa reipastua pitkiksikin ajoiksi, mutta oleellista olisikin seurata, jos vauvan unijaksot pitenee aikasemmasta ja " heräileminen" liikkumaan on hitaampaa.

Sama myös omalla kohdallasi: Jos olo alkaa olla veltto ja nukkumisesta huolimatta väsynyt ja unen tarve selkeästi kasvaa.

Toksemiahan on siitä ärsyttävä, että se voi leikkiä kuulema pitkäänkin " kuurupiiloa" ja sitten napsahtaa täysillä päälle.

Seuraa kuitenkin pääkivun lisäksi omaa vointiasi tarkemmin ja ole herkästi yhteydessä nlaan! Mitä varhemmin toksemia saadaan seurantaan, sitä vähemmän siitä on itsellesi ja vauvallesi haittaa.

En nyt tarkoita manata punahousuisia pikku-ukkoja seinillesi, mulla alkoi vaan niin eilen hirvittää ne sinun kuvaukset. Sen kun ehti tuossa ite huomata, että edes terveydenhoitoalan ihmisillä, ei etes synnärin kätilöillä ole välttämättä tarpeeksi tietoa toksemiasta. Se tuntui jotenkin kahelilta ja aika pelottavaltakin!

Lääkäri kuitenkin sanoi, ettei toksemian kanssa voi olla koskaan liian varovainen, se kun ei noudata mitään säännöllistä kaavaa ja on arvaamattomuuttaan hankala hoidettava.

Mutta mutta: Nyt lopetan jauhamiset ja pelottelut. :)))))))

Levähtele kuitenkin ja seuraa vointiasi! :))))

M

Vierailija
10/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

summersnow:

...en tosin olisi tiennyt, että on jo kaksi uutta, jos ei olisi ollut pinossa onnitteluja. Mistä te muut huomasitte? (Mammat-viestin näinkin pinossa, mutta sitä toista en missään).

Hetken harkitsin, että menisin vielä sänkyyn, kun väsyttää, mutta jotenkin ei malttaisi näin nättinä aamuna olla tekemättä mitään, vaan haluaisi aloittaa päivän tehokkaasti. Ja nyt sitä sitten ollaan tässä...

Summerska

[color=blue]minä bongasin tuon hattaran ihan omana aloituksena...hänellä kun oli tuo LA heinäkuun alussa... se muuttui silloin alkuviikoilla kesäkuusta heinäkuun alkuun

kerkes meidän kanssa tovin silloin turisemaan täällä :)...eli periaatteessa heinäkuinen ja ex kesäkuinen...mutta näköjään tulikin toukokuinen :D

heh ikinä kun ei voi tietää :)

omanapaa...mä en haluu että tää odotus loppuu vielä :((((

ihan oikeesti!!! kaikki muut kärsii kaiken näköisistä vaivoista...ja kyllähän mullakin niitä on ihan tarpeex (ei kuitenkaan mitään sietämätöntä)

mut mulla alkaa iskee oikeesti paniikki että kohta tää loppuu!!!

jos tämä pikkuinen on vaikka viimeinen pikkuinen, snif...

muuten aivan ihana aamu ♥ aurinko paistaa ja ulkona lämmin (tämä siis vantaalla)

onnittelut uudemman kerran pikku paaperoitten saaneille! ties vaikka jamesiinakin jo ois.... :)

nyt aamun hommiin joten kommentoin juttuja sitten myöhemmin

ainii vielä; kaikki yahoon listoille liittyneet! nyt laittamaan ne tiedot sinne DATABASEEN ja osallistumaan nuihin tärkeisiin GALLUPPEIHIN (polls) äänet on siellä niin tasaväkiset että jokaisen ääni tarvitaan!

päivän jatkoja

krisse, tytöt ja Aurora/Antonio rv36+2

Vierailija
11/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneelle tulin, kun ihan yksin saan kotona olla. Ensin meinasin vasta polin jälkeen tulla, mut no veri vetää=)

Valtavasti onnea jo vaavinsa saaneille! Hyviin painoihin ovat nuo ajaoissa syntyneetkin ehtineet. Tytön korttia kattelin ja oli ollu arvio vko 36 2300g. Tänään sitten selviää paljonko löytyy tältä kaverilta painoa. Koko illan mietin, kysynkö kumpi olisi tulossa vielä tässä loppusuoralla. No taidan kysäistä, jos osuu sopiva lääkäri.

Tuota lääke keskustelua aion sohaista hieman omalta osaltani. Itse en suosittele käyttämään toisen ihmisen lääkettä toiselle. Kuitenkin jos lääke on tuttu ja sitä on käytetty aikaisemmin voidaan poikkeuksia tehdä. Vastuuhan jää kuitenkin käyttäjälle. Itse en esim. suostunut äidilleni lihasrelaksanttia omistani antamaan, kun tuon mummun muut lääkkeet ovat este. Käyköön oman lääkärin pakeilla... Ilkeä tytär...

Pronaxenin annosta on erilaisia näkemyksiä... Kuumeeseen se on oiva lääke ja sen annostus on tosiaan 12h välillä eli max 2krt vrk. Lisäksi voi huoletta käyttää panadolia 3-4krt/vrk ylittämättä panadol annostusta. Tämä on kuitenkin tehtävä vain lyhytaikaisesti ja silloin, kun lapsen kuume ei yhdellä valmisteella asetu. Tämä puolestaan on tilanne, jolloin olisi hyvä käydä näytillä lääkärin luona, jotta syy selviäisi. Meillä tytön pahoihin kuumeisiin tuo yhdistelmä oli pienempänä ainoa apu. Nyt jo selvitään yleensä panadolilla. Lapsen sairastelu on aina ihan kamalaa!

No niin anteeksi paatos. Osui aikas lähelle tätä mammaa... Onneks täällä paistaa taas aurinko. Onhan piha tosi hyvän näköinen, kun sade kasteli ja taas säästyi pitkäpenni vesilaskussa. Huomena ois tytön kevätjuhlat tarhassa --- voi sitä tarvittavien nenäliinojen määrää... Täytyy ennakoida tänään ja kipasta kaupasta ettei tarvi tohon talouspaperiin turvautua=) Ollaan vieraskoreita... Eipä sitten tolla meiän neidillä olekkaan kun 5 päivää jäljellä tarhaa. Haikeaksi käy ja mietityttää, kun on siellä kaverit ja viihtynyt niin hyvin... No kesä ollaan ja syksyllä sitten johonkin kerhoon suunnataan samoin kun tossa leikkarilla on paljon toimintaa.

Jotain piti vielä kommentoida, mut pää tyhjä kun saavi... Palailen varmaan kuulumisien kanssa iltsella.

Lytte ja Masukki 36+2

Vierailija
12/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä neuvoja noihin toksemiaoireisiinkin liittyen! Kiva, kun jaksat, Miona, muistutella niistä, kun sinulla on vielä tuoreessa muistissa kaikki tiedot ja neuvot!

Nyt yritän irrottautua koneelta.

Summerska

Vierailija
13/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Eilisen pillityspäivän jälkeen tuntuisi taas hiukan paremmalta :)

Vaikka tuo flunssa on nyt kyllä riesaksi saapunut, aamulla heti lämpöä 37,9 ja ihan tukkoinen olo :/

ONNEA MAMMAT77 (menihän tuo nikki oikein?) PRINSESSASTA!!!!

Mä oon NIIIIIIIIIIN kateellinen, mä haluaisin jo synnyttää tämän pötkylän. Mun olo on niin tuskallinen ja tukala, tuntuu että jokainen vaavin potku ja muljahdus rusentaa kylkiluut, suolet yms. Happea keuhkojen täydeltä en ole saanut enää viikkoihin jne. Sainhan omanapaista valitusta taas kehiin ;)

Huomenna olisi neuvola ja sitten keskiviikkona se kättärin synnytystapa-arvio. Mä siis salaa toivon että ne ottais mut sinne ja synnytys käynnistettäisiin ihan heti. Mutta niihän siis ei tule käymään, sen tiedän kyllä :( Vaan toivossahan on hyvä elää...

Siellä taitaa Jamesiinalla olla jännät paikat, ellei sitten jo viikonloppuna jotain ole tapahtunut. Kovasti oottelen kuulumisia sieltäkin suunnalta.

Jaa jos lähtis oikaseen tukkaa ja sitten lähtis pienelle kävelylenkille (lämmöstä ja flunssasta huolimatta). Inhottaa vaan nykysellään näytellä tätä possulookkia tuolla julkisesti :( Eilen löi vielä sellaisen turvotuksen päälle että sormukset lähti pois vasta kunnon itkun, saippuan ja kylmän veden kanssa. Ihan uskomatonta! En mä uskonut että näin voi ketään turvotakaan...

Jotain mulla oli vielä mielessä, mutta ohi se sitten on mennyt...

Mukavaa päivää kaikille Kerttusille, palaillaan!!

Helmis ja Onsku 35+3[/color]

Vierailija
14/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö niin että saat multa pari raskausviikkoa lisää, jos vaikka tällä sopimuksella mä kohta pääsisin synnärille :)

Lytte: Meillä on kanssa huomenna tytön kevätjuhla ja sitten tosiaan enää 4 hoitopäivää. Mitenköhän mä oikeesti pysyn liitoksissani, kun ovat ne pienetkin kuulemma jonkun esityksen harjoitelleet. Nyt jo alkaa silmät vetistyä :´/

Helmis

Vierailija
15/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jotkut pohti että pitäisikö siitä olla maininta niissä äpr-papereissa.

Kelan sivuilla on näin mun omissa tiedoissa:

" Olette hakenut lapsilisää syntymässä olevasta lapsesta. Oikeus lapsilisään alkaa lapsen syntymää seuraavan kuukauden alusta. Päätös lapsilisästä postitetaan ensimmäisen maksukuukauden lopussa"

Eli siis ei piä olla. Se päätös tulee sitten aikanaan :)

Vierailija
16/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea kun täällä on aina jollain hyvä päivä ja jollain huonompi, kun itsellä on myös sitä samaa rataa, ollaan kuin tuuliviirejä, hih!

Onnittelut hattaralle ja mammat77:lle!!!!! Upeeta!!

Pronaxenista, meillä se on ainakin ollut tosi paljon käytössä, ihan lastenlääkärin määräämänä yleisesti. Eli kun lapset pienempänä paljon sairasteli, tai tyttö lähinnä korvakierteessä niin lääkäri määräs sitä ihan varuille aina. Sen muistan että se oli tosi tehokas ja pitkävaikutteinen ja tosiaan ihan jotain muuta kuin pelkkä panadol. Eli kun kerran lääke on tuttu ja naapuri myös tuttu ja turvallinen niin kyllä mäkin toisinaan otin lapsilleni juuri naapureilta lääkeapua. Meilläkin kun on samanikäiset ja kokoiset lapset...

PAULETTA, (menikö nikki oikein?) Sektiosta, kyllä muakin se jännittää vaikka on jo kolmas sellainen nyt edesä. Tosin toinen sektio oli vasta sovittu ja nyt tämä kolmas on myös sovittu sellainen. Mutta onhan se suurehko leikkaus vatsanalueella niin miksei sitä jännittäisi!! Kukapa muuten menisi näinkään " mielellään" vastaavaan leikkaukseen jos ei palkintona olisi vauva? Mä olin ekan sektion jälkeen todella kipeä ja pitkään mutta se johtui kaiketi siitä että sektio tehtiin vasta ponnistusvaiheessa eli koin ns. kaksinkertaisen synnytyksen, niin lääkärit sanoivat, eli alapääni on kuulema sen näköinen että olen alateitse synnyttänyt, tämä on aina gynen kommentti kun käyn, eli että ahaa, toinen on tullut alateitse ja toinen sektiolla...

Mutta tuosta sovitusta sektiosta toivun yllättävän hyvin, toki leikkauskohta oli pitkään arka ja sitä piti varoa. Erityisen vaikeiksi koin yösyötöt, onneksi mies auttoi niissä eli nosti vauvan aina mulle rinnalle ja sitten toiselle rinnalle ja auttoi mua kömpeämään toiselle kyljelle. Kaikki ylimääräiset nousut istumasta (puhumattakaan makaamisesta) olivat alkuun tuskaa. Ja hieman oli myös vaikeuksia uskaltautua seisomaan ja kävelemään suorassa, sitä jotenkin varoo tikkejä ja vaistomaisesti kumartuu eteenpäin pystyasennossa. Mutta kyllä mä jo seuraavana aamuna sektiosta menin itse suihkuun ja viikon päästä leikkauksesta jo työntelin vauvaa ihan lyhkäsiä matkoja vaunuissa, tosin vaunuja oli vaikea kääntää jne..

Sinänsä arpi on aika pieni ja tikkejäkään siinä ei ollut kuin n.10kpl mutta onhan sitten tuolla mahan sisällä tikkejä poikineen. Ekasta sektiosta mulle lääkäri sanoi laskeneensa että laittoi 67 tikkiä mun mahaan kaikenkaikkiaan. Ja vieläkin vaikka sektiosta on jo miltei 7 vuotta niin pakkasella alavatsa on ikäänkuin puutuneen tuntuinen.

Mä pelkään eniten että saan veritulpan sektiossa, kaverini meinaan sai muutama vuosi sitten ja se mulla kummittelee mielessä :(. Kaveri kyllä selvisi onneksi, mutta kyllähän tollaset on vaarallisia!

Mistähän täällä oli puhetta, johonkin piti vastailla, taidan mennä lukemaan pinoa uudelleen ja palata.

t. mariadee 34+3

Vierailija
17/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea sitä on täällä näyttänyt tapahtuvan..mulla on ollut kauhee siitepölyallergia/flunssa koko viikonlopun ja olen vain raatona maannut päivät sängyssä, kun yöllä on ollut todella vaikea hengittää.

Nyt sateiden jälkeen alkaa elämä voittamaan pikkuhiljaa..

Onnea uusille mammoille, oliko kaksi saanut jo hakea nyyttinsä?

Jos joku jaksaa niin voisi kertoa lyhennelmän esim, onko jotain muuta erikoista sattunut? Ymmärsin että joku uusi keskusteluryhmäkin on perustettu????!!!

Ihanaa oli huomata että täällä oli muitakin, jotka jo alttamattomana odottavat saavansa jakautua, täällä samat tunteet, huomenna alkaa raskausviikko 38 ja mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei ole mailla eikä halmeilla...

no oikein aurinkoista päivää kaikille täällä helsingissä ilma on ainakin todella lämmin ja kesäinen!

Vierailija
18/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskertomuksesta, mä olen saanut molemmista kerroista automaattisesti postitse kotiin sellaiset. Naistenklinikalla siis ainakin on tai on ainakin ollut tällainen käytäntö?

Rokotuksista, nykyiset lapset on rokotettu niin niinkuin on ollut suosituksetkin, mutta olen myös vähän miettinyt tuota calmettea? Siis vasta tosiaan hiljattain luin siitä mutta toistaiseksi olen kyllä vielä antamassa laittaa sen. Kuitenki me matkustellaan aika paljon ulkomailla ja tosiaan kun asutaan tuon suuren ja mahtavan itä-naapurin lähellä..

Rotavirus rokotetta en laita. Ystäväni laitatti sen ja lapselle tuli diabetes varsin pienenä ja minä vauhkona olen miettinyt voisiko se olla laukaissut sen. Tiedän, tyhmää mutta kun oon lukenut niin paljon myös siitä mahdollisuudesta että liika rokottaminen voisi olla yhteyessä hurjaan määrää lapsien diabetestä? Meillä on molemmat lapset sairastanut rotaviruksen, tyttö oli silloin 5kk ja pelkällä rintamaidolla ja myönnän että se oli karsea kokemus mutta kuitenkin siitä selvittiin niin siksikään sitä en meinaa ottaa. Sinänsä olen kyllä rokotusten vankka kannattaja, en ymmärrä vanhempia jotka eivät anna mitään rokotuksia, en voisi IKINÄ antaa anteeksi itselleni jos lapseni sairastuisi sen takia johonkin vakavaan tautiin. Mun mielestä on tavallaan väärin että rokottamattomat lapset ratsastavat rokotettujen lasten kustannuksella.

Miona, ihanaa vaan kuulla teidän vauvasta kun ähertää kakkavaipassa :)), muistuu niiiiin mieleen se vastasyntyneen " onneton" itku ja äherrys, oi ihanuutta!! Nyt viikonloppuna mulle on tullut ekaa kertaa sellainen olo että HALUAN tämän vauvan syliini ja pian. Oikein kaipaan sitä pientä, tuoksuvaa nyyttiä nukkumaan rinnalle *herkistelee*.

Vauva on ollut kovin hiljainen viikonlopun ja tämän aamun, vetäisin äsken suklaata ja odottelen josko alkaisi piristyä vai alanko jo kohta soittamaan polille että onko kaikki hyvin kun vauva on normaalisti ollut niin yli-hyper-aktiivinen?

t. m edelleen

Vierailija
19/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Mie oon sit tänään palstaterroristi. Kuudelta kun herää, niin on pitkä päivä edessä. Grillijuhlat alkaa klo 12, siihen asti pitäisi jotain keksiä. On tosi tylsää vaan olla yksin kotona. Oon joka päivä leiponut ihan hulluna mut ei enää pakkaseenkaan mahdu oikein mitään. Ja saattaa maha kasvaa muutenkin jos koko ajan puputtaa leivonnaisia.

Kirjaston lukusali aukeaa kymmeneltä. Ehkä mie lähen sinne. Kaupungillahan sitä aina viihtyisi, mut nyt meillä on rahat oikeasti loppu. Ensimmäinen päivä tulee vasta asumistuki, siihen asti tilillä on 7e. Ruuan pitäisi riittää kyllä siihen asti. Ärsyttää olla köyhänä äitiyslomalla.

Tytteli-83

Vierailija
20/71 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Mediumvioletred] Täälä edelleen ollaan yhtenä. Olo on aivan mainio,toistaiseksi! Nyytti yöllä yritti tämä mammaa saada ylös potkuillaan,mutta en jaksanut nousta. Sitten kahdeksan jälkeen toinen nyytin yritys tuotti tulosta ja nousin.

Onnea Mamma77 ja Hattara vauvoista!

Mäkin tahdon jo omani hakemaan!En jaksais millään odottaa. Onneksi huomenna on se lääkäri.

Mionalle,kiitos huolenpidosta. Mutta tosiaan mulla on olo ihan hyvä nyt ja huomenna menen lääkäriin. Lääkäriin laitettiin siksi,että mulla on tota turvotusta ja painonoussu niin hurjasti. Huomisen jälkeen tiedän sitten enemmän.Katsovat samalla sen kohdunsuun tilanteen.Toivottavasti olisin jo tarpeeksi auki. Mä toivon,että ne laittais mun käynnistykseen. Mutta taitaa olla toiveajattelua!

Mieskin eilen jo toivoi,että eikö se vauva syntyis jo pian. Kun koko ajan pitää murehtia ja olla varpaillaan.Mäkin alan kyllä oleen niin valmis jo tähän odotteluun ja hermoiluun,että sais se pikkunen päättää jo tulla!

Mulla olis sitten siihen laskettuun aikaan8 päivää tai 10 päivää. Ja sitten tietty ne +päivät päälle oliko ne nyt sitten 14 päivää vai mitä ne oli kun vauva sai mennä yli lasketun ajan,en nyt muista.

Nyt ei tule muuta tähdellistä mieleen! jotain kait pitäis tänään tehdä.

Pitäisköhän lähteä kirpparille katsoon jos vaikka mökille löytäis oman hoitoalustan niin ei tarvis täältä raahata mukana joka kerta!

Nyytti on vauhdikas tapaus,JEE!

Lilli81 38+3