Olen työtön lyhytkasvuinen ja kouluttamaton nainen, työpaikkaa on vaikea löytää... Kuka minut palkkaisi?
Olen 138cm pitkä. Suurin osa töistä joihin ei vaadita koulutusta kuten asiakaspalvelu ja tehdastyö on työpöydät mitoitettu normaalipituisille. Minua ei huolita mihinkään.
Kuka minut palkkaisi, mihin työhön sopisin lyhyyteni kanssa?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Olen sinua 10cm pidempi, ja nuorempana mietin myös, miten lyhyys varmaan on tuominnut minut ikuiseen työttömyyteen, koska ei työnantajat usko minun pystyvän mihinkään.
Kouluttauduin fyysiseen työhön, eikä työllistymisen kanssa ole ollut ongelmia. Lyhyys ei ole koskaan tullut haastatteluissa esiin, eivätkä työnantajat ole asiaa ottaneet esille millään tavalla. Vaihdoin firmaa, ja jatkan tällä hetkellä opintojani hoitoalalla. Olen työssä kotihoidossa, eikä lyhyys ole ollut ongelma.
Jotkut epäilevät kykyjäni, lähinnä voimiani, mutta toimeen tarttumalla olen näyttänyt, ettei lyhytkasvuisuus ole ongelma, jos ei siitä itse tee ongelmaa.Tietysti on olemassa ammatteja, joissa on pituusvaatimus, sellaisiin paikkoihin ei kannata hakea.
Ensimmäiseksi haet opiskelemaan, koska työnantajat haluavat ammattilaisia. Sen jälkeen hae töitä. Äläkä nosta pituuttasi esiin puheissasi. Se ei ole este kouluttautumiselle ja työnteolle.
Pituus on ominaisuus, jolle et voi mitään, sen kanssa on elettävä.
Hienoa että sulla on mennyt asiat hyvin. Toisena (no, kolmantena) lyhytkasvuisena haluan kuitenkin ystävällisesti huomauttaa että olet todella lähellä normaalipituista ja näissä mitoissa tuolla kymmenellä sentillä todellakin on merkitystä. Itse kävin aikanaan peruskoulun jälkeen lukion mutta mihinkään ammattiopintoihin en jatkanut enkä ole jatkanut sittemminkään, olen eläkeläinen. Sinänsä lyhytkasvuisuus ei ole syynä työkyvyttömyyteeni, kärsin mm pahasta skolioosista ja se yhdistettynä pituuteeni on vaikuttanut jo kohdussa elimieni kehittymiseen yms. Mutta se nyt ei ole pointtina.
APlle terkut että todellakin hakeudut ensin koulutukseen, et sinä ilman sitä töitä saa.
miten olisi lintututkimus (biologia)?
eli katselisit kiikareilla lintuja aukion laidalla
Juu, ap otapa yhteyttä TE-toimistoon, jospa siellä on vielä ammatinvalintapsykologi. Voit sitten miettiä hänen kanssaan mihin ammattiin voisit opiskella ja miten pituutesi vaikuttaa uravalintaan.
TE-toimiston kautta voi päästä myös kuntoutustutkimukseen, jossa selvitetään sun toimintakyky. Kuntoutustutkimuspaikasta saat varmasti myös tietoja siitä minkälaisia apuvälineitä tai ratkaisuja löytyy helpottamaan toimimista toivomallasi alalla.
https://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/tukea_tyollistymiseen/va…
Katso inspiraatioksi vaikka Ylen tv-sarjaa Hiljainen todistaja. Siinä on lyhytkasvuinen näyttelijä, joka esittää lyhytkasvuista rikostutkijaa.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ap otapa yhteyttä TE-toimistoon, jospa siellä on vielä ammatinvalintapsykologi. Voit sitten miettiä hänen kanssaan mihin ammattiin voisit opiskella ja miten pituutesi vaikuttaa uravalintaan.
TE-toimiston kautta voi päästä myös kuntoutustutkimukseen, jossa selvitetään sun toimintakyky. Kuntoutustutkimuspaikasta saat varmasti myös tietoja siitä minkälaisia apuvälineitä tai ratkaisuja löytyy helpottamaan toimimista toivomallasi alalla.
https://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/tukea_tyollistymiseen/va…
Katso inspiraatioksi vaikka Ylen tv-sarjaa Hiljainen todistaja. Siinä on lyhytkasvuinen näyttelijä, joka esittää lyhytkasvuista rikostutkijaa.
Masennus on ensin hoidettava, vasta sitten voidaan alkaa suunnittelemaan enemmän työuraa
TV-sarjoissa kaltaisesi ovat rikostutkijoita ym.
Vierailija kirjoitti:
puhelintyö???
et kai vaan tarkoita eroottista puhelintyötä?
Vierailija kirjoitti:
Kouluttaudu koodariksi tms.
ai java-koodariksi?
Voisit hyötyä juttelusta työpsykologin kanssa. Kuulostat myös masentuneelta ja luovuttaneelta. Ilman koulutusta on vaikea kenenkään saada töitä, mutta se on helppo korjata menemällä kouluun. Psykologin kanssa voisitte pohtia sopivia aloja ja voisit saada apua itsetunnon kohottamiseen ja itsesi hyväksymiseen.
Tiedän lyhytkasvuisia ja kaikki heistä ovat töissä.
seksiäkö vihjailet?