Auton pääomakulut...
Ostettiin 1500 € auto ja on ajettu sillä lähes 40 000 kilsaa ja nyt se hajos. Eli pääomakulut on ollut 3,75 senttiä kilsalle. Oletteko päässeet sen alle?
Kommentit (26)
En tiedä pääomakuluista, mutta pienellä hinnalla mielestäni olen nykyisellä skodalla päässyt. Viisi vuotta sitten maksoin 15 000€ ja olen nyt ajanut 60 000km. Huoltoihin on mennyt 500€ ja jarruremonttiin 600€. Päälle vielä 80€/vuosi katsastuksista (mennyt aina läpi huomautuksitta). Kyllä tuolla varmaankin vielä seuraavat 5 vuotta ajelee suunnilleen samoilla kuluilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos katsastus on vielä voimassa, voit saada siitä vaihdossa 1000 eur hyvitystä.
Vaihdossa uuteen autoon, josta pääomakulut on yli 50 senttiä kilsa. Pidätkö mua tyhmänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdossa uuteen autoon, josta pääomakulut on yli 50 senttiä kilsa. Pidätkö mua tyhmänä?
Kyllä.
Sijoitin vuosi sitten autoon 300 euroa ja olen ajanut sillä noin 14 000. Auto meni katsastuksesta läpi ja kilometrejä tulenee tänä vuotena saman verran, joten aika edukasta on.
Opitko yksinkertaisten ihmisten talouskirjasta uuden sanan?
Noissa 1500€ autoissa on sellainen veikeä ominaisuus, että 90% todennäköisyydellä saat olla jatkuvasti korjaamassa sitä. Ennen kaikkea se tarkoittaa sitä, ettei ole autoa käytettävissä. Toisekseen se tarkoittaa, että aikaa ja vaivaa menee turhanpäiväiseen taisteluun auton kanssa. Kolmanneksi se tarkoittaa, että rahaa palaa korjaamiseen.
Onneksi olkoon kuitenkin, että sinulle sattui se hyvä halpis.
Vierailija kirjoitti:
Noissa 1500€ autoissa on sellainen veikeä ominaisuus, että 90% todennäköisyydellä saat olla jatkuvasti korjaamassa sitä. Ennen kaikkea se tarkoittaa sitä, ettei ole autoa käytettävissä. Toisekseen se tarkoittaa, että aikaa ja vaivaa menee turhanpäiväiseen taisteluun auton kanssa. Kolmanneksi se tarkoittaa, että rahaa palaa korjaamiseen.
Jos mä ostaisin 1500e rutkun niin ihan sama mitä vikaa siin olis kunhan lähtee käyntiin ja vie mut paikasta a paikkaan b. Ei tarttis cittarin pihalla miettiä parkkipaikkakolhuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä ostaisin 1500e rutkun niin ihan sama mitä vikaa siin olis kunhan lähtee käyntiin ja vie mut paikasta a paikkaan b. Ei tarttis cittarin pihalla miettiä parkkipaikkakolhuja
Tuota nimenomaan tarkoitin. Kun ostat sen rutkun, niin tuo ei todennäköisesti toteudu tai se toteutuu satunnaisesti vailla mitään luottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on ainakin puolet liikaa normaalihintaiselle autolle.
En tiedä, en ole koskaan laskenut. Auto on pakollinen minun elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Sijoitin vuosi sitten autoon 300 euroa ja olen ajanut sillä noin 14 000. Auto meni katsastuksesta läpi ja kilometrejä tulenee tänä vuotena saman verran, joten aika edukasta on.
joo niin on, pääomakulut tähän mennessä 0.021 €/km
Työkaverini arvioi entisen autoni arvon vuonna 2002 1000€:ksi. Ajoin sillä vielä vuoteen 2015, eli 13 vuotta ja noin 130.000km. Myin sen lopulta 700€:lla. Ja mikä parasta, yksi tuttu autonasentaja korjasi sitä puoli-ilmaiseksi, joten siihenkään ei juuri rahaa palanut. Eihän siinä ollut mitään nykyaikaista elektroniikaa. Pääomakuluja kilometrille siis tuli 0,23 senttiä.
Säästyneillä rahoilla maksoin yhden yksiön
Ostin auton uutena liikkeestä ja maksoin 40 000€. Ajoin kilometrin ja jysäytin vauhdilla puuta päin. Käskin hinata romuttamoon. Hintaa kilometrille 40 000€ + hinaus/romuttamiskulut. Mitäs tuumaatte?
Vierailija kirjoitti:
Ostin auton uutena liikkeestä ja maksoin 40 000€. Ajoin kilometrin ja jysäytin vauhdilla puuta päin. Käskin hinata romuttamoon. Hintaa kilometrille 40 000€ + hinaus/romuttamiskulut. Mitäs tuumaatte?
Että tämän sadun kirjoittajalla ei ollut uudessa autossa vakuutusta.
Ei jatkoon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon tottunut elämään kovaa ja riskillä. Tuntee elävänsä!
Ei jatkoon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kuka sen maksaa, kulut on samat.
Vierailija kirjoitti:
Etkö tosissasi laske mitä joudut maksamaan pakollisista menoista tienataksesi euron?
No enpä ole laskenut pääomakuluja. Ajelen uudehkolla pikkuautolla, joka maksoi alle 10 te. En uskaltaisi ostaa 1000 euron koslaa, ikinä ei tietäisi koska leviää tien päälle ja kuinka paljon korjauskuluja taas tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tosissasi laske mitä joudut maksamaan pakollisista menoista tienataksesi euron?
Saisko tämän suomeksi?