Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä itse muistat päiväkoti-/perhepäivähoidosta?

Vierailija
24.04.2019 |

Mikäli olet ollut itse hoidossa, muistatko siitä jotain? Millaiset muistot sinulla on siitä ajasta?

Olin itse yksivuotiaasta asti perhepäivähoitajalla ja sitten eskarissa ennen kouluun siirtymistä. Tykkäsin olla perhepäivähoitajalla, mutta välillä hoitaja oli tosi ankara ja pelkäsin häntä. Minulla oli ikäisiäni lapsia samassa ryhmässä ja jokainen päivä oli täynnä leikkiä.

Eskarista muistan lähinnä sen että se oli hyvin päiväkotimaista siihen aikaan. Emme tehneet kynätehtäviä eikä oikein muutakaan ihmeellistä. Leikimme vain. En tykännyt olla siellä yhtään...odotin vain että minut haettaisiin jo pois. Tädit oli ilkeitä ja pelkäsin että tekisin jotain väärin (vaikka olin todella kiltti tyttö). Nukkumahetkeä jännitin ja esitin nukkuvani ettei tädit vihastuisi. Kerran vahingossa lauloin sängyssäni ja minut vedettiin kädestä sängystä alas ja pois nukkumahuoneesta.

Näillä kokemuksilla hieman surullisin mielin täyttelen omille kullanmurusille päivähoitohakemuksia...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oli perhepäivähoitajilla jonnekkin olisko ollu noin viisi vuotiaaksi asti ja sitten päiväkodissa. Ensimmäisestä en muista mitään koska olin niin pieni. Siitä seuraavan muistan heikosti ja sitten oli yksi totaali natsihoitaja joka oli ankara ja sillä oli ihme sääntöjä. Viimeinen pph ennen päiväkotia oli aivan paras, vieläkin lämmöllä muistelen. Päiväkoti näin jälkikäteen ajateltuna oli aika syvältä koska olin aika vauhdikas ja luultavasti aika ärsyttävä pentu. Osa hoitajista oli kivoja, osa ei. Musta tuntuu nyt kun omat muksut on hoidossa että meininki on ihan erilaista päiväkodeissa. Olisin laittanut lapset ennemmin perhepäivähoitoon mutta täällä ei sitä mahdollisuutta ole

Vierailija
2/5 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että yhdellä perhepäivähoitajalla työnsin yhden tytön rautalanka-aitaan ja tämä rupesi itkemään, toisessa työnsin vammaisen tytön kumoon ja tämä rupesi itkemään (minä nauroin). Aloin miettiä, että onkohan minussa jotain vikaa.. (myös ala-asteella kaadoin ihmisiä kumoon ihan huvikseni, se oli minusta hauskaa). Yritin myös myrkyttää lintuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hoidossa melko pienestä pitäen. Noin 3-vuotiaaksi perhepäivähoidossa vuoden vanhemman isoveljeni kanssa, ja sen jälkeen siirryimme molemmat isompaan päiväkotiin. Pelkkiä hyviä muistoja, kivaa oli ja paljon leikkikavereita. Toki päiväkodissa kun oli paljon hoitotätejä, niin toiset niistä oli suosikkeja ja toiset vähemmän suosikkeja, mutta ei ole jäänyt mieleen ketään varsinaista "natsia" :)

Ainut vähän negatiivisempi mitä muistan oli se, kun päiväkodissa oli myös 2 vaikeasti kehitysvammaista lasta. Heitä pidin vähän pelottavana, kun en tietenkään oikein pienenä ymmärtänyt että miksi he istuivat kummallisesti, oli pakkoliikkeitä ja äkillisiä äännähdyksiä jne.

Vierailija
4/5 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut kummallakaan. Kun olin vielä hyvin pieni, meillä oli kotona hoitaja. Myöhemmin olin hoidossa mm. naapurissa tai muun tutun luona. Kesäisin opettajaisäni oli tietysti lomalla eikä muuta hoitajaa silloin tarvittu.

Kivat muistot on. Hyvät oli hoitopaikat.

Vierailija
5/5 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin 4-vuotiaana varahoitoon vieraaseen päiväkotiin, en puhunut siellä mitään ja hoitajat luulivat että olin poika ja nimeltäni Lauri :-D