Mun kesä menee aina pilalle noiden pörisevien ja lentävien hyönteisten kanssa, miten voisin päästä pelosta eroon?
Menen ihan paniikkiin jo siitä äänestä. Ampiaiset, mehiläiset, jopa ne ”kiltit” kimalaiset yms . herhiläiset on vaan liikaa mulle. Tekis mieli olla sisällä vaan koko kesä, mutta on pakko olla ulkona lasten takia ja jopa pitää ikkunoita ja ovea välillä auki.
Miten tästä voisi päästä eroon? Mua ei ole edes pistänyt koskaan mikään noista mutta pelkään vaan niiiin paljon 😭
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva, yritin kirjoittaa pitkää kommenttia omasta ötökkäpelostani mutta "komm. julk. hyv. jälk."... Kiitti vaan.
Siinä oli hämähäkki väärinpäin.
😂😂😂
Mutta no, yritän nyt sitten kirjoittaa edes pikkupätkän:
Pelkään. Mutta noista lentävistä ötököistä eritoten kaikkia isoja koppakuoriaisia ja yöperhosia. Sekä hämähäkkejä tietty.
Ja kuten jollain aikaisemmallakin kirjoittajalla, minullakin menee päivä/yö pilalle jos löydän yhdenkin ötökän kotoani. Aina jos olen esim. nukkumaan mennessä bongannut katon rajasta hämähäkin, en ole uskaltanut laskea nukkumaan edes hoidettuani sen pois päiviltä, vaan olen joutunut jäämään valvomaan kaikki valot päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva, yritin kirjoittaa pitkää kommenttia omasta ötökkäpelostani mutta "komm. julk. hyv. jälk."... Kiitti vaan.
Siinä oli hämähäkki väärinpäin.
😂😂😂
Mutta no, yritän nyt sitten kirjoittaa edes pikkupätkän:
Pelkään. Mutta noista lentävistä ötököistä eritoten kaikkia isoja koppakuoriaisia ja yöperhosia. Sekä hämähäkkejä tietty.
Ja kuten jollain aikaisemmallakin kirjoittajalla, minullakin menee päivä/yö pilalle jos löydän yhdenkin ötökän kotoani. Aina jos olen esim. nukkumaan mennessä bongannut katon rajasta hämähäkin, en ole uskaltanut laskea nukkumaan edes hoidettuani sen pois päiviltä, vaan olen joutunut jäämään valvomaan kaikki valot päällä.
Suosittelen teille yli pelkääville psykiatrisia palveluita.
Mä pelkään ite kanssa amppareita ja mehiläisiä. Mulla on kaksi kissaa, jotka tietty innoissaan pyydystäisivät niitä. Vaikka parvekkeella on lasit, niin ampiaisia ja mehiläisiä tunkee välillä partsille ja sisälle. Mutta, en tiedä saako täällä mainostaa, ostakaa sellainen tennismailan näköinen ”kärpäslätkä”. Sen, kun laittaa ampparin päälle ja painaa pienestä napista, joka on sen ”mailan” varressa, niin johan alkaa kärytä amppari. Sitten vaan kiikuttaa sen vessanpytystä alas. Kisut tietty ihmettelee, mihin se hävis, mutta se on tosi kätevä, just eilen nirhasin yhden. Täytyy vaan tilata lisää, jos vaiks lakkaa toimimasta. Sain viime kesänä vinkin kaverilta ja tosiaankin toimii.
Minäkin pelkään kaikkia raidallisia surisevia hyönteisiä yli kaiken maailmassa. Ja nyt tarkennan, kun ihmiset usein sotkevat pari asiaa tässä keskustelussa: itse en pelkää pistämistä pätkääkään vaan sitä itse hyönteistä. En halua ampiaisia yms lähellenikään, jo kuvan katsominen saa pulssin nousemaan. Eli turha kysellä mistään allergioista, omalla kohdallani ne eivät ole se syy pelätä.
Ei hämähäkkikään (välttämättä) tee mitään ja silti se yököttää ihmisiä. Ihan samalla lailla ampiaisia yms hyönteisiä voi pelätä ihan sellaisinaan, ampiaisina yms hyönteisinä.
Jos joutuisin suljettuun tilaan ampiaisen kanssa, sekoaisin.
Mua ei hyönteiset pistä. Saan istua aivan rauhassa kesäkukkien lähellä, katon kun mehiläiset tunkevat miekkansa kukkaan ja lentävät mikä minkin värisenä pois. Niitä on kiva seurata.
Älkää missään nimessä tappako hyönteisiä, esim. mehiläiset ovat vähentyneet siihen malliin että se on pian katastrofi ja ihmisenkin sukupuutto.
Jos amppareita tai muita kavereita eksyy sisälle, ne on helppo ohjata poistumaan omatoimisesti takaisin ulos.
Välttääksesi ulkona ötököitä, huolehdi hygienastasi, älä käytä hajustettua kosmetiikkaa, shampoita yms. eikä hajuvesiä, äläkä haise hielle. Älä käytä kukkamekkoja tai vastaavia, valkea väri ja muut neutraalit (ei kukkavärit) ovat ilmeisesti okei. Älä pidä ulkona makeita juomia tai ruokia, ampparit pitävät lihasta ja makeasta. Ne myös rakastavat olutta. Jos on pakko syödä ulkona, pidä mukana hajusteettomia kosteuspyyhkeitä, joilla pyyhit jätskit suupielistäsi ja sulje huolella ruokapurkit. Vältä ulkonaolemista keskipäivällä, jolloin ötökät ovat vilkkaimmillaan. Älä tapa amppareita, koska ne kutsuvat paikalle kaverinsa. Äläkä heiluta käsiäsi ja huuda, se suututtaa ampparit.
Vierailija kirjoitti:
Mä pelkään ite kanssa amppareita ja mehiläisiä. Mulla on kaksi kissaa, jotka tietty innoissaan pyydystäisivät niitä. Vaikka parvekkeella on lasit, niin ampiaisia ja mehiläisiä tunkee välillä partsille ja sisälle. Mutta, en tiedä saako täällä mainostaa, ostakaa sellainen tennismailan näköinen ”kärpäslätkä”. Sen, kun laittaa ampparin päälle ja painaa pienestä napista, joka on sen ”mailan” varressa, niin johan alkaa kärytä amppari. Sitten vaan kiikuttaa sen vessanpytystä alas. Kisut tietty ihmettelee, mihin se hävis, mutta se on tosi kätevä, just eilen nirhasin yhden. Täytyy vaan tilata lisää, jos vaiks lakkaa toimimasta. Sain viime kesänä vinkin kaverilta ja tosiaankin toimii.
Ne vähenee jo nyt mut ihmiskunta tyhmyyttään tappaa niitä, kun ne ei olluvaan mieleisiä.
Otin viime kesänä aurinkoa parvekkeella ja ampiainen pisti varoittamatta pakaraan, kiitti vaan ! En ymmärrä mikä niitä riivaa, mehiläiset sentään ovat suht.koht. leppoisia.
Vierailija kirjoitti:
Kimalaiset ei todellakaan ole kilttejä jos niiden päälle paljain jaloin sattuu astumaan. Yksi v*ttumaisemmista pistoista.
No mietipä vähän. Olisitko itse kiltti jos joku astuisi päällesi?
Vierailija kirjoitti:
Ampiaiset ja kimalaiset eivät niinkään häiritse enemmän on harmia pimppareista.
Eikös pimpparit ole ampiaisia? :D
Paarmat ja itikat ne vasta yksiä vttupäitä ovat. Kun mulla olis liekinheitin niin kärventäisin ne.
Asumme rivarissa ja seinässä etupihalla on reikä, jossa viime kesänä oli vissiin pesä jollain isoilla pörriäsillä, keittiön ikkunasta katsottiin kun lentelivät sisään ja ulos. Harmi vaan että pidetään pyöriä keittiön ikkunan alla, suoraan pesän kohdalla ! Ihme kyllä ketään ei pistetty , minuakin yksi sellainen pörrelö kiersi kun avasin pyörän lukkoa ja lensi sitten pois.
Vierailija kirjoitti:
Älkää missään nimessä tappako hyönteisiä, esim. mehiläiset ovat vähentyneet siihen malliin että se on pian katastrofi ja ihmisenkin sukupuutto.
Jos amppareita tai muita kavereita eksyy sisälle, ne on helppo ohjata poistumaan omatoimisesti takaisin ulos.
Välttääksesi ulkona ötököitä, huolehdi hygienastasi, älä käytä hajustettua kosmetiikkaa, shampoita yms. eikä hajuvesiä, äläkä haise hielle. Älä käytä kukkamekkoja tai vastaavia, valkea väri ja muut neutraalit (ei kukkavärit) ovat ilmeisesti okei. Älä pidä ulkona makeita juomia tai ruokia, ampparit pitävät lihasta ja makeasta. Ne myös rakastavat olutta. Jos on pakko syödä ulkona, pidä mukana hajusteettomia kosteuspyyhkeitä, joilla pyyhit jätskit suupielistäsi ja sulje huolella ruokapurkit. Vältä ulkonaolemista keskipäivällä, jolloin ötökät ovat vilkkaimmillaan. Älä tapa amppareita, koska ne kutsuvat paikalle kaverinsa. Äläkä heiluta käsiäsi ja huuda, se suututtaa ampparit.
Ampiaisen voi tappaa ihan surutta sillä siitä ei ole pölyttämisenkään kantilta kuin haittaa sen häiritessä mehiläisiä ja kimalaisia. Ampiainen on vain agressiivinen tuholainen jonka häviäminen sukupuuttoon olisi vain hyvä asia.
Asuntoni on kesällä kuin pätsi ja pitäisin mielelläni parvekkeen ovea auki mutten voi amppareiden takia. Kerran täällä pörisi paarmakin ! Kuudennessa kerroksessa , luulisi ettei ne näin ylös tule...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurkista housuihisi niin tiedät mikä on pimppari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurkista housuihisi niin tiedät mikä on pimppari.
Onko miehillä muka sellanen?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pelkään kuollakseni, mutta silti nuo sähkökärpäslätkät on mielestäni kidutusvälineitä. 😅 Minkä se kimalainen sille mahtaa, että mä pelkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ampiaisen voi tappaa ihan surutta sillä siitä ei ole pölyttämisenkään kantilta kuin haittaa sen häiritessä mehiläisiä ja kimalaisia. Ampiainen on vain agressiivinen tuholainen jonka häviäminen sukupuuttoon olisi vain hyvä asia.
Ei se ole hyödytön. Ampiaisellekkin kelpaa moni tuhohyönteinen ruuaksi. Se tasapainottaa tilannetta.
Olisi IHANAA käydä puolison kanssa terassilla kun lapset ovat mummilla, tai edes nauttia aamupala parvekkeella mutta eihän se onnistu kun kohta on äkäinen kaveri tunkemassa osingolle. Jätettyäni pari kertaa siiderin pöytään ja juostuani kirkuen karkuun terassilta en kehtaa enää nolata itseäni, mielummin juon sitten sen siiderin kotisohvalla suljettujen ovien ja ikkunoiden takana!