Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun kesä menee aina pilalle noiden pörisevien ja lentävien hyönteisten kanssa, miten voisin päästä pelosta eroon?

Vierailija
24.04.2019 |

Menen ihan paniikkiin jo siitä äänestä. Ampiaiset, mehiläiset, jopa ne ”kiltit” kimalaiset yms . herhiläiset on vaan liikaa mulle. Tekis mieli olla sisällä vaan koko kesä, mutta on pakko olla ulkona lasten takia ja jopa pitää ikkunoita ja ovea välillä auki.

Miten tästä voisi päästä eroon? Mua ei ole edes pistänyt koskaan mikään noista mutta pelkään vaan niiiin paljon 😭

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkalleen ottaen pelkäät?

Vierailija
2/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että se tulee mun lähelle, iholle, hiuksiin, sotkeutuu mun vaatteiden sisälle räpiköimään ja kävelemään ja pistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään että se tulee mun lähelle, iholle, hiuksiin, sotkeutuu mun vaatteiden sisälle räpiköimään ja kävelemään ja pistää.

Onko se pistäminen lopulta niin vaarallista?

Vierailija
4/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko. Voinhan olla allerginen tietämättäni, josta tämä pelko mua varoittaa. En halua kokeilla onko vaarallista.

Ap

Vierailija
5/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko. Voinhan olla allerginen tietämättäni, josta tämä pelko mua varoittaa. En halua kokeilla onko vaarallista.

Ap

Oletko ylipäätään hyvin allerginen?

Vierailija
6/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimalaiset ei todellakaan ole kilttejä jos niiden päälle paljain jaloin sattuu astumaan. Yksi v*ttumaisemmista pistoista.

Vierailija
7/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siedätyshoito auttaisi. Muutin muutama vuosi sitten asuntoon, jossa on suhteellisen paljon isoja hämähäkkejä. Aluksi pelkäsin niitä aivan hirveästi ja usein luulin näkeväni hämähäkin, vaikka en olisi oikeasti nähnytkään. Nyt olen tottunut niihin jotenkin. Hämähäkin pyydystäminen ja ulos vieminen tuntui aluksi tosi vaikealta, mutta nyt se on helppoa. En silti ilahtunut, kun huomasin että yksi hämähäkki oli saanut poikasia.

Vierailija
8/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Tää olis voinu olla mun kirjottama, mut täällä siis kans yks hermoheikko noitten suhteen! Tuntuu et joka vuosi vaan pahenee tää ampparikammo ja kun ei tälle vaan voi mitään, noloa on.

Vierailija
9/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellainen ultraäänellä toimiva hyönteiskarkoitin Aliexpressiltä.

Vierailija
10/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt jotenkin yksinkertaisena ihmisiä, jotka alkavat kiljumaan kuin hullut joidenkin ötököiden vuoksi. Todella noloa liikkua tällaisen ihmisen kanssa missään. En ymmärrä, mikä niissä pörriäisissä on niin kamalaa.

Vierailija
11/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minulla on sama pelko. Pystyn kuitenkin oleilemaan ulkona ihan normaalisti, mutta lähden toki tuhatta ja sataa pakoon, jos amppari alkaa pörräämään lähellä.

Kaikki nämä typerät neuvot: " Pysy paikallasi" ja "ei se pistä ilman hyvää syytä" ovat lisäksi täyttä valetta! Sen yhden kerran, kun pysyin paikallani, amppari tunki itsensä nutturakampaukseni sisään ja ryömi siellä. Hrrrrrrrrrrrr. Lisäksi esim. ruokalautasen läheltä se ei vaan poistu mihinkään, vaan jää pörräämään ja palaa aina vain takaisin, vaikka miten patsaansa siinä olisit.

Ja sen kerran, kun minua on amppari pistänyt, se vain laskeutui iholleni pyöräillessäni ja pisti samantien ILMAN MITÄÄN SYYTÄ. Samoin kävi silloin 4 -vuotiaalle pojalleni. Hän istui ulkona portailla, kun amppari laskeutui yhtäkkiä silmäluomelle ja ihan samalla sekunnilla pisti silmään.

Lentävät perkeleet.

Vierailija
12/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kimalaiset ei todellakaan ole kilttejä jos niiden päälle paljain jaloin sattuu astumaan. Yksi v*ttumaisemmista pistoista.

Toisaalta kimalainen pistää vain tuollaisessa selkeässä uhkatilanteessa. Ampiaiset sen sijaan voivat varsinkin loppukesästä tuosta noin vaan tulla ja pistää ihan huvikseen, vaikka niitä ei olisi esim. huitonut tai ylipäätään oleskellut niiden läheisyydessä. Kimalaiset eivät myöskään tunge iholle vaan väistävät ihmistä, kun taas ampparit ovat jatkuvasti pörräämässä liiveihin.

13/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aika paha ongelma, jos pelkäät niitä noin paljon ulkonakin. Ei kai siihen auta muu kuin tosiaan yrittää rationaalisesti ajatella, ettei pistämisestä seuraa mitään vaarallista todennäköisesti ja vaikka olisikin tietämättään allerginen, niin kännykällä voi heti soittaa apua. Toinen vaihtoehto olisi hypnoosihoito jota tarjotaan fobioihin.

Minä en onneksi pelkää ulkona, mutta nyt aikuisiällä olen jostain syystä alkanut pelätä yökiitäjiä eli niitä todella kookkaita tummia yöperhosia. Pelkään niitä enemmän kuin mitään muita hyönteisiä koskaan, ja olen aina pelännyt mm. ampiaisia ja vaaksiaisia. Muutaman kerran viime vuosien aikana yökiitäjä on tullut sisään ikkunasta kesäiltana, ja koko ilta ja yö on mennyt pilalle siitä.

Viime vuosikymmenten aikana kaikkein kookkaimmat kiitäjät, syreenikiitäjä ja jopa pääkallokiitäjä, ovat nähtävästi yleistyneet näillä leveysasteilla. Olen kerran nähnyt läheltä syreenikiitäjän sisällä eräässä talossa ja vieläkin saan ahdistusoireita sitä muistellessani.

Vierailija
14/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta johonkin tarpeeksi saastuneeseen suurkaupunkiin.

Vierailija
15/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue hyönteisistä, katso dokumentteja. Yritä oppia arvostamaan, miten hienoja ja tärkeitä eläimiä ne ovat. Maapallo tarvitsee hyönteisiä, sen sijaan ihminen on vain haitaksi.

Kokeile esim. hypnoterapiaa ja mielikuvaharjoittelua.

Kyllä sinua on jo ehtinyt ainakin lapsena jokin ötökkä pistääkin, joten tietäisit kyllä, jos olisit allerginen.

Vierailija
16/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oot. Liiskaat toisen täysin, ja mietit vaan itteäs.

Vierailija
17/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, yritin kirjoittaa pitkää kommenttia omasta ötökkäpelostani mutta "komm. julk. hyv. jälk."... Kiitti vaan.

Vierailija
18/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pelkään ja mielestäni siihen on ihan syytäkin, ampiainen nimittäin pistää vaikka et  ärsyttäisi sitä mitenkään ! Miestä, joka ei pelkää kierteli kerran ampiainen ja minun kompuroidessani kauemmas mies istui kuin sfinksi mutta silti se piikkipeffainen pas kiainen tökkäsi miestä olkapäähän.  Ampiaiset myös tulevat viemään kinkut leiviltä ja järsimään grillimakkaraa kädestä, sukeltavat limsaan ja  kahviin.  Joten surina saa minut paniikkiin enkä jää tutkimaan, mikä siellä surraa. Olen juossut ruokapöydästä huutaen vessaan lukkojen taakse, kun jokin pörisi verhoissa ja mies tuli huutelemaan että  siellä  on vain iso kärpänen.

Vierailija
19/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, yritin kirjoittaa pitkää kommenttia omasta ötökkäpelostani mutta "komm. julk. hyv. jälk."... Kiitti vaan.

Siinä oli hämähäkki väärinpäin.

Vierailija
20/49 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiaiset ja kimalaiset eivät niinkään häiritse enemmän on harmia pimppareista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi