Tunnetko ketään, jolla on Jumaluuskompleksi?
Jumaluuskompleksi on mielentila, jossa henkilö uskoo, että hänellä on yliluonnollisia voimia tai jumalallisia kykyjä. Tällainen henkilö usein uskoo olevansa yhteiskunnan sääntöjen yläpuolella ja ansaitsevansa erikoista huomiota. Leimallisia piirteitä ihmisissä, jotka potevat jumalakompleksia, ovat itsekeskeisyys, manipulatiivuus, välinpitämättömyys ja empatian puute.
Kommentit (30)
Yksi tuollainen omista ihmekyvyistään lumoutunut huuhaakauppias sai Tukesilta 100 000 euron uhkasakon jollei lopeta huuhaatouhujaan.
Sakon saanut muija, varsinainen kuolemanenkeli, myi kursseja joilla neuvoi että pähkinäallergiaa sairastava lapsi voi huoletta popsia pähkinöitä kunhan vain ajattelee että eipä tässä kuinkaan käy.
Jokaisella on se nuorena, muutaman siiderin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taitaa olla. Ja tottahan se on. Ympärilläni olevat ihmiset ovat alempiarvoisia.
Haha sait hymyn huulilleni. Olisi mielenkiintoista tavata ja keskustella tällaisen ihmisen kanssa. Ei tulisi aika pitkäksi. Olisi viihdettä päivään.
Ei Jumaluuskompleksi tarkoita sitä et henkilö uskoo omaavansa yliluonnollisia kykyjä. Joo huomasin, et wikipediassa luki noin, mut se oli väärin.
Esimerkiksi jollain joka varastaa työpaikalta tavaraa voi olla Jumaluuskompleksi, jos hän ajattelee, et hän on niin paljon älykkäämpi ja viisaampi kuin kaikki muut ettei tule ikinä jäämään kiinni ja jos asia joskus selviää niin hän on niin paljon parempi valehtelemaan kuin kaikki muut työpaikan tahvot et hän pystyy puhumaan pomon ympäri. Sitten kun homma lahoaa käsiin niin syy on aina jossain muussa tai hän voi ihan pokerinaamalla kaasuvalottaa ja sanoa ettei ole ollut tuolloin edes paikalla ja alkaa vihjailla et kyseessä onkin työkaveri X välittämättä yhtään miten ton työkaverin käy syytösten jälkeen.
Minulla on se. Minulla on mahdollisuus päästä siitä eroon jos vain sen itse tekisin.
Kyllä herra