Tunnetko ketään, jolla on Jumaluuskompleksi?
Jumaluuskompleksi on mielentila, jossa henkilö uskoo, että hänellä on yliluonnollisia voimia tai jumalallisia kykyjä. Tällainen henkilö usein uskoo olevansa yhteiskunnan sääntöjen yläpuolella ja ansaitsevansa erikoista huomiota. Leimallisia piirteitä ihmisissä, jotka potevat jumalakompleksia, ovat itsekeskeisyys, manipulatiivuus, välinpitämättömyys ja empatian puute.
Kommentit (30)
Minulla taitaa olla. Ja tottahan se on. Ympärilläni olevat ihmiset ovat alempiarvoisia.
Jumaluuskompleksi on enkelihoitoja ja muita huuhaaenergiahoitoja kaukoparannuksineen myyvillä mulkvisteilla. Tosin osa heistä tekee tuota huuhaabisnestä ihan puhtaasti härskinä bisneksenä ilman harhakuvitelmia omista yliluonnollisista kyvyistä.
Jumamuuskompleksijengin työ on saanut ihan palkinnonkin. Vuoden huuhaa-palkinnon. Skepsis ry valitsi heidät voittajiksi.
Tunnen Jumalan. Kukaan ei ainakaan ole todistanut, ettei hän olisi Jumala.
Joo eräs kämäsem firman jo konkkanmenny niin vastas puhelimeen muka vitsillä "jumala" voi hitto mikä tyyppi 🤣
Yhden tiesin mutta onneksi hän ei ole enää pääministeri :)
Tunnen kolme eri ihmistä joista jokainen on kertonut kokevansa bipon maniavaiheen aikana olevansa kuin Jumala. Yliluonnollisia voimia ei kuitenkaan ole, ollaan vain muiden ihmisten yläpuolella. Jos ihminen kokee esimerkiksi voivansa vaikuttaa säähän, kyseessä on psykoosi/skitsofrenia
Tämä eräs ns julkisuuden henkilö tulee mieleen. Paljon esillä ollut viime aikoina.
Älkää tulko mun silmille hyppimään.
T. Jumala tar
Ne jotka tulee jostain tuurista...
Vierailija kirjoitti:
Yhden tiesin mutta onneksi hän ei ole enää pääministeri :)
Lipponen?
Olisiko vaikka tämä, joka nyt puhuu muista ihmisistä rahvaina tekosiivet selässään.
Ei minulla ole mitään komplekseja. Eikä tarvetta määräillä ketään. Koittakaa nyt muistaa että teillä on jokaisella vapaa tahto tehdä mitä haluatte.
T. jumala
No yhden tiedän nimeltä ja siitä on se kirjakin kirjoitettu. Jeesus oli etunimi ja olisko ollut Nasaretilainen sukunimi, vai tuliko tuo jonkun syntymäsyntymäpaikan mukaan.