Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita perinteisten sukupuoliroolien mukaisesti eläviä?

Vierailija
23.04.2019 |

Kiinnostaisi kuulla vieläkö nykyään löytyy muita, jotka elävät noiden roolien mukaisesti ja nauttivat siitä... :) Meillä mies käy töissä tienaamassa elannon ja minä olen lähinnä hoitamassa kotia. Teen meillä kaikki kotityöt, laitan ruuan ja hoidan miehelle eväätkin valmiiksi töihin, hoidan nuorinta lasta kotona ja pidän kodin muutenkin siistinä. Samalla teen myös pienimuotoista yritystoimintaa käsitöitäni ja taidettani myymällä, mutta pääosan tuloista tienaa mies.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Good for you. Noin siitä ei sen enempää tarvitse keskustella.

Vierailija
2/83 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites eläkkeellä? Ei paljon rahaa tipu. Tai jos eroatte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

NNM kirjoitti:

Mies säästää mullekin eläkettä ja laitan myös itse jonkin verran säästöön omista tuloistani. Emme aio erota :) Ja jos nyt niin käy että erottaisiin jostain syystä niin omaisuus menee puoliksi. -Ap

Vierailija
4/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olosuhteiden pakosta.

Olen sairauden takia 1/2 eläkkeellä ja yritän kompensoida kotonaoloa tekemällä suurimman osan kotitöistä. No ei se onnistu aina koska mies on tosi avulias ja huolehtii mun voinnista tekemällä tosi paljon kotitöitä.

Mutta leivon, teen päivittäiset siivoukset ja arjen ruuanlaitot, pesen pyykit jne

Vierailija
5/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näin on parempi.

Vierailija
6/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli ennen "omat roolit". Nyt on sen verran muuttunut, että kotitöiden lisäksi teen myös talvella lumityöt ja hoidan täysin talon lämmityksen puiden kantoineen. Mies laittaa auton katsastuskuntoon, minä katsastan. Ja mies tekee remontit, silloin kun sellaisia tulee tarpeeseen. Ja ei, en ole tyytyväinen saati halunnut että asiat menee näin.

Vierailija
7/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole se perinteinen malli. Perinteisessä mallissa nainen on orja, jonka tulee osoittaa kiitollisuutta miehelle siitä ettei tarvi käydä töissä ja kuulee tämän tästä vit tuilua kotona makaamisesta. Orja saa kuitenkin vain minimielatuksen mieheltä, orja käyttää omia rahojaan yhteisiin ja lasten menoihin, jos niitä omia rahoja on.

Teidän mallihan on vähän niin kuin olisit töissä miehellä, jos korvaus on hyvä.

Vierailija
8/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa uhkarohkealta. Jos miehesi kuolee lasten ollessa vielä alaikäisiä tai eroatte, voit olla suuren taloudellisen haasteen edessä. Sinulle ei ole kertynyt työllistävää työkokemusta, olet ajanut itsesi työelämän ulkopuolelle. Ja lapsia elätettävänä. En uskaltaisi elää noin.

Vierailija
9/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Good for you.

Mä ennemmin ampuisin itseni kuin viettäisin elämäni piikana.

Vierailija
10/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NNM kirjoitti:

Mies säästää mullekin eläkettä ja laitan myös itse jonkin verran säästöön omista tuloistani. Emme aio erota :) Ja jos nyt niin käy että erottaisiin jostain syystä niin omaisuus menee puoliksi. -Ap

Jos eroatte, menee omaisuus puoliksi, okke, hyvä juttu. Niillä rahoilla voit sitten elää loppuelämäsi? Elättää lapset myös?

Vierailija
11/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et halua tehdä töitä ja vaurastua?

Vierailija
12/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä! Inhoan kotitöitä. Hyi.

Vierailija
13/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan heitä Suomi täynnä. Itse en ikinä eläisi niin eikä kodinhoito kiinnosta, mutta on jokaisen oma asia.

Vierailija
14/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti rumasta miehestä tulee yhteiskunnan sosiaalisten piirien ulkopuolella elävä erakko, joten kyllä.

Vierailija
15/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Sellasista 70v pariskunnista löydät ap kyllä hengenheimolaisia.

T. Nainen, perheen pää, perheen uratykki ja juuri vaihdoin kahteen autoon kesärenkaatkin itse...

Vierailija
16/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on jännä, että tätä varakkaitten kaupunkiporvarien noin 50 vuoden jakson ajan kestänyttä kotiäitimallia pidetään jotenkin ”perinteisenä”, verrattuna siihen, että satoja tuhansia vuosia ihmiset on eläneet ihan toisenlaisissa perrhemalleissa ja sukupuolirooleisssa.

Vierailija
17/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti rumasta miehestä tulee yhteiskunnan sosiaalisten piirien ulkopuolella elävä erakko, joten kyllä.

Ei tule, jos se on älykäs tai edes jotnkin hyödyllinen. Jos se on tyhmä ja pelkkää painolastia, ei tarvi olla rumakaan.

Vierailija
18/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NNM kirjoitti:

Jos eroatte, menee omaisuus puoliksi, okke, hyvä juttu. Niillä rahoilla voit sitten elää loppuelämäsi? Elättää lapset myös?

Oon eri, mutta pitäisi ajatella sitäkin, miten lapset voi hyötyä kotiäitiydestä. Meillä lapset alkoi tienata jo varhain ja ovat nyt päälle parikymppisinä hyvissä vakitöissä. Eipä töihin enää pääsisi muutenkaan yli viisikymppisenä täällä maalla, myöskään eroa ei ole tullut ja avioliitto on todella onnellinen.

Kotiäitiyttä turhaan mollataan, suurin osa avioliitoista näin on kuitenkin onnellisia. Jos mies on tienannut hyvin, niin ei se talous mitenkään romahda, vaikka erokin tulisi. Avioehtoakin voi sovitella, jos on ollut kotiäitinä, mutta ei näillä pareilla ole mitään avioehtoja yleensä. On tietoinen ratkaisu, että toinen hoitaa lapset ja kodin ja toinen tienaa perheen yhteiseksi hyväksi.

Vierailija
19/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on jännä, että tätä varakkaitten kaupunkiporvarien noin 50 vuoden jakson ajan kestänyttä kotiäitimallia pidetään jotenkin ”perinteisenä”, verrattuna siihen, että satoja tuhansia vuosia ihmiset on eläneet ihan toisenlaisissa perrhemalleissa ja sukupuolirooleisssa.

Etenkin vielä Suomessa jossa tuollainen amerikkalainen kotiäitimalli ei ole koskaan ollut yleinen. Ei edes silloin 50 vuotta sitten.

Vierailija
20/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NNM kirjoitti:

Oon eri, mutta pitäisi ajatella sitäkin, miten lapset voi hyötyä kotiäitiydestä. Meillä lapset alkoi tienata jo varhain ja ovat nyt päälle parikymppisinä hyvissä vakitöissä. Eipä töihin enää pääsisi muutenkaan yli viisikymppisenä täällä maalla, myöskään eroa ei ole tullut ja avioliitto on todella onnellinen.

Kotiäitiyttä turhaan mollataan, suurin osa avioliitoista näin on kuitenkin onnellisia. Jos mies on tienannut hyvin, niin ei se talous mitenkään romahda, vaikka erokin tulisi. Avioehtoakin voi sovitella, jos on ollut kotiäitinä, mutta ei näillä pareilla ole mitään avioehtoja yleensä. On tietoinen ratkaisu, että toinen hoitaa lapset ja kodin ja toinen tienaa perheen yhteiseksi hyväksi.

Ai talous ei romahtaisi eron myötä tällaisessa tilanteessa, jossa toinen taloudellisesti täysin riippuvainen toisesta? Hieman realismia sinne nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä