Tytölle nimeksi Tuija?
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Tuija-nimi juontaa vanhasta germaanisesta kantasanasta *duj, joka tarkoitti astutettavaa tammaa.
Dii, in your dreams.
Mitäänsanomaton pensas , eli mielikuva ei ole kovin viehättävä.
Tuija on reilun, rehevän savolaismuijan nimi. Niin.
Hyvä nimi, luontonimistä aivan kärkeä. Eikä mitenkään puhkikulunut ja yleinen.
Vierailija kirjoitti:
Johtuisiko siitä, että se on niin hirveä ettei kovin moni tahdo sillä lastaan rankaista?
Vierailija kirjoitti:
Puhkikulumiseen en ota kantaa, mutta heittämällä yleisempi, kuin esimerkiksi Jenni, tai Jenna, jotka ovat tämän päivän nuorten naisten keskuudessa kohtuu yleisiä nimiä. Eihän Tuija tietenkään nuorten keskuudessa yleinen ole, lapsista puhumattakaan, mutta 55-65 vuotiaiden keskuudessa erittäinkin yleinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää nimestä. Tulee mieleen "tuima", jotenkin sellainen kiukkuinen napakka keski-ikäinen muija. Lisäksi ihan sanana/äänteinä ei ole kaunis, siis huolimatta siitä millaisia mielikuvia tulee, niin ihan tuo itse sana kuulostaa rumalta. Ja minä vieläpä tunnen Tuijan, joka on aivan ihana ihminen ja ystävä, eikä häneen liity minulla ensimmäistäkään ikävää mielleyhtymää. Siitä huolimatta tuo nimi on vain yksinkertaisesti ruma.
Ei se mitään. Ei mekään tykätä sun nimestä, kun se on niin ruma.
Eikö tämän ketjun tarkoituksena ollut kysyä ihmisten mielipiteitä nimestä Tuija? Sitten suututaan, kun mielipiteeni on se, että nimi on minusta ruma. No höh. Perusta seuraavaksi ketju, jossa lukee jo otsikossa ja aloitusviestissä selvin sanoin, että "Tähän ketjuun vain ylistäviä mielipiteitä nimestä Tuija".
Vierailija kirjoitti:
Tuija on sellainen räväkkä, leopardi printteihin pukeutuva, vähän lihava ja lyhyt lähiömuija, joka työskentelee laitoshuoltajana ja käy vapaa-ajallaan lähikuppilassa laulamassa karaokea ja juomassa keskikaljaa. Tuija on rempseä ja reilu muija ja elää tyytyväisenä neukkukuutiossa haluamatta elämältään mitään muuta. Tuija on onnellinen.
Revettiin siskon kanssa tälle! Siskoni Tuija on eläköitynyt vakuutusalalta johtotehtävistä, hillitty rouva, joka pukeutuu Bosseihinsa edelleen. Reilu hän kyllä on, elelee keskustassa kattohuoneistossaan joskin poikkeaa yhtenään Italiassa poikaystävänsä merenrantatalossa. Hän on lähes raitis ja syö pääasiassa luomua ilman lihaa. Jooga ja vesijuoksu pitää hoikkana. Totta kyllä, että ei hän muuta kaipaa ja on onnellinen!
Kiinnostaiso tietää onko ap päättänyt antaa lapselleen nimen ruija?
Joka Tuijaa säästää, se lastansa vihaa.
Olen nuori Tuija, ja itse kyllä pidän nimestäni :) Ihanaa kun ei koskaan ollut luokalla ketään samannimistä, eikä varmaan koko kylässäkään. Toki on näitä "Tuija sua huijaa" loruja, mutta muuten en ole saanut ikävää kommenttia nimestäni.
Itse uhkaan aina vaihdattaa lasteni nimet Tuijaksi jos eivät tottele.
Meillä oli jo nelihenkinen perhe kun tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi.
Koska minulla oli muutenkin epäsäännölliset kuukautiset raskauden toteaminen viivästyi niin paljon etten olisi saanut enää aborttia ilman erikoislupaa. Niinpä jouduin kantamaan tämän ei-toivotun lapsen.
Mieheni kanssa mietimme kuukausia, mikä nimi kuvaisi parhaiten kokemiamme kärsimyksiä, pettymyksen ja epäoikeudenmukaisuuden tunteita ja vihaa, jota tunsimme tätä uutta lasta kohtaan. Mikään ei tuntunut tarpeeksi voimakkaalta, kunnes eräs tuttavamme ehdotti nimeä Tuija.
Niinpä lapsestamme tuli Tuija.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli jo nelihenkinen perhe kun tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi.
Koska minulla oli muutenkin epäsäännölliset kuukautiset raskauden toteaminen viivästyi niin paljon etten olisi saanut enää aborttia ilman erikoislupaa. Niinpä jouduin kantamaan tämän ei-toivotun lapsen.
Mieheni kanssa mietimme kuukausia, mikä nimi kuvaisi parhaiten kokemiamme kärsimyksiä, pettymyksen ja epäoikeudenmukaisuuden tunteita ja vihaa, jota tunsimme tätä uutta lasta kohtaan. Mikään ei tuntunut tarpeeksi voimakkaalta, kunnes eräs tuttavamme ehdotti nimeä Tuija.
Niinpä lapsestamme tuli Tuija.
😂😂😂
Raikas nimi kaikkien emmojen, sofioiden, nicojen, veetien jne. joukossa.
Päiväkodissa melkein kaikki lasten nimet ovat tylsiä, yhtä ja samaa massaa. Todellakin suosittelen Tuijaa :)
Isänä suosittelen Tuija- nimeä.
Ei tarvitse odotella kuistilla haulikon kanssa teini-ikäistä tytärtään kotiin treffeiltä ja pelätä pahinta.
Meidän Tuijaa ei kukaan ole vielä riiannut ja tuskin tulee riiaamaankaan. Tuijamme viettää aikansa kissojensa kanssa ja neulomalla. Tuija on ainoamme joten jotenkin meidän piti varmistaa ettei lapsi koskaan levitä siipiään ja lähde kotoaan jotta äidillään ja minulla on ehtoovuosiksi auttaja kotona. Tuija- nimi on toiminut hyvin ainakin toistaiseksi kun tytär on 46-vuotias.
Tuija-nimi juontaa vanhasta germaanisesta kantasanasta *duj, joka tarkoitti astutettavaa tammaa.