Tytölle nimeksi Tuija?
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Rimmaa sanan nuija kanssa, joten ei oikein mieleen...
Tai naija.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis ja kansainvälinen nimi. Tuija - nimi tunnetaan maailmalla luontoaiheesta.
No ei tunneta. Luuletko todella että joku saksalainen tai intialainen on ikinä kuullutkaan mistään Tuija-puskasta? Ei ole 😂 Hyvä nimi, mutta sanaa kansainvälinen en käyttäisi.
Ihan kiva periaatteessa, mutta tulee mieleen viisikymppinen akka. No, onhan jokainen Tuija jossain vaiheessa viisikymppinen.
Tuija on pönäkkä, kovaääninen täti jolla on itsevärjätty punertava/lilahtava tupeerattu tukka, liikaa meikkiä ja kasari-tyyliset kuteet. Tuija harrastaa reality-ohjelmien katselua, kaljakuppiloissa hengailua ja kirppiksillä shoppailua.
Vierailija kirjoitti:
Tuija on sellainen räväkkä, leopardi printteihin pukeutuva, vähän lihava ja lyhyt lähiömuija, joka työskentelee laitoshuoltajana ja käy vapaa-ajallaan lähikuppilassa laulamassa karaokea ja juomassa keskikaljaa. Tuija on rempseä ja reilu muija ja elää tyytyväisenä neukkukuutiossa haluamatta elämältään mitään muuta. Tuija on onnellinen.
👍 Lähes täsmälleen kuten minun työkaverini Tuija. Eli ei laitoshuoltaja, mutta muuten kuvaus täsmää. Ihana ihminen ja paras työkaveri. Hämää kaikki asiakkaat ulkonäöllään ja iloisella naurullaan. Saa varsinkin miesasiakkaat uskomaan, että on vähän höpsö vaikka on huippuälykäs. Ja kesät Tuija pörrää moottoripyörällän.
Vierailija kirjoitti:
Tuija on kyllä aika kauhea nimi. Ei pahalla Tuija-nimiset. Tulee mieleen jonkinlainen rivakka pirttihirmu.
mummonbillu taidat itse olla
Tiedän perheen, jossa lapset on Tuija, Teija ja Taina. Tuijan lapsi on Taija.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin mukula, naapurissamme oli lehmä, jonka nimi oli Tuija; semmonen sarvipäinen ihan sympaattinen ammu. Siispä pisteet Tuijalle!
Se oli meillä. Sarvistaan huolimatta Tuija oli niin kiltti, että lapsetkin saivat sitä lypsää.
Mieti pari kertaa, tosi hankala nimi käyttää ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
En niin Tuija nimeen lämpene, vaikka onkin luontonimi, tulee mieleen ylipirtsakka nainen. En tiedä miksi, en tunne yhtään Tuijaa. :D
Mutta Tuula nimeen olen nykyään alkanut ihastua, ennen se kuulosti juntilta, mutta nyt se kuulostaa kivalta, luontomainen ja aika jämerä. Suorastaan hiano.
Tula tuulan tuli tuli tei, emme erkane konsanaan ei, mesimarjani, pulmuni, pääskyni mun...
- Kyllä siro ja simpsakka olen, mutta totta, luonne on jämerä, eikä minua huijata ellen itse sitä tahdo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis ja kansainvälinen nimi. Tuija - nimi tunnetaan maailmalla luontoaiheesta.
No ei tunneta. Luuletko todella että joku saksalainen tai intialainen on ikinä kuullutkaan mistään Tuija-puskasta? Ei ole 😂 Hyvä nimi, mutta sanaa kansainvälinen en käyttäisi.
Jaa, sinähän sen tiedät. Itse olin todistamassa Rio de Janeirossa, kun Tuija -niminen kaverini esitteli itsensä italialaiselle seurueelle: ”Aah, beautiful name and tree”, oli vastaus.
Että, kyllä Tuija on tunnettu muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Mieti pari kertaa, tosi hankala nimi käyttää ulkomailla.
Hä? Itse ole Tuija, eikä mitään ongelmaa ole koskaan ollut. Ja paljon olen matkustellut.
Vierailija kirjoitti:
Anna jos haluatte :)
Juu, Anna on kiva nimi ja sopii aina.
Teininä 70-luvulla uskoin Alwari Tuohitorvea, enkä iskenyt ainuttakaan Tuijaa, mutta sitten 80-luvulle tultaessa kävikin niin, että Tuija iski minut ja siitä saakka on yhdessä taivallettu, eikä ainakaan minun Tuijani ole koskaan minua puijannut, saati huijannut :)
Vaikka siis Alwari Tuohitorvi puijasikin minua huijaus väitteineen, niin kova bändihän se oli 70-luvun puolivälissä ja tulihan se aikoinaan livenäkin nähtyä: https://www.youtube.com/watch?v=YKysxahPf7I
.
Vierailija kirjoitti:
"Mieti pari kertaa, tosi hankala nimi käyttää ulkomailla."
Olisitko suosittelemassa sitten Yessicaa nimeksi?
Hyvä nimi, jos vauvasi on keski-iän ylittänyt mörssäri.
Liian keski-ikäinen, ei voi mitään. Sen sijaan Tuulasta tykkään.
Oon pannut Tuijaa, hän on minun siskoni.
Rimmaa sanan nuija kanssa, joten ei oikein mieleen...