Tytölle nimeksi Tuija?
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Lapsen nimeäminen Tuijaksi on vähän sama kuin nimeäisi sen Salmeksi, Esteriksi tai vaikka Hertaksi.
Hertta ois itseasiassa hyvä nimi :) Ja miksei Esterikin.
Vierailija kirjoitti:
Ei Tuija, vaan Tanja! 👍
Tuija on paljon pirteämpi ja nuorekkaampi nimi kuin Tanja.
Tanja ...Tatjaana, joka on tätimäinen nimi.
Tuija Helinä
Tuija Helena
Tuija Inkeri
Vierailija kirjoitti:
Kun olin mukula, naapurissamme oli lehmä, jonka nimi oli Tuija; semmonen sarvipäinen ihan sympaattinen ammu. Siispä pisteet Tuijalle!
Tiina ja Jaana nimisiä sarvipäitä oli myös monessa aitauksessa.
Tuija on kiva nimi. Kannatan lämpimästi.
Ainoa luontonimi josta en pidä, liekö syynä se ettei tuijapensas mikään nätti ole minkä lisäksi jokainen tuntemani Tuija on ollut enemmän tai vähemmän outo.
Tuija ja Taimi olisivat ihanat nimet pienille siskoksille ♡
Tuija on oikein hyvä nimi. Ja Suomalainen. Kaikki nimet ok, teot määrittelee aina ihmisen. Voi olla vaikka Kristel Isabella von und af mutta täysin moukka.
Olen Tuija, syntynyt 70-luvun lopulla. Tykkään nimestäni, lämmin ja vahva, pidän myös luontomerkityksestä "elämänpuuna". Kaimoja ei lapsena ollut omassa ikäpolvessa lukuisten sannojen keskellä.
Työelämän alkuvuosina parikymppisenä "yllätin" ihmisiä nuorena Tuijana, nimen perusteella paikalle on odotettu vanhempaa henkilöä, juurikin jotain 50-luvulla syntynyttä.
En ole tavannut yhtään tämän päivän lasta tällä nimellä, Tuija-nimen uusi aika tulee varmaan parinkymmenen vuoden sisällä.
TUIMA NIMI.
TAIJA ON PEHMEÄMPI.
On se tytölle parempi kuin pojalle HIHIHAHAHIHUHUHEHEHEHAHAHAHAHUHUHIHIHAHAHAHAAAA 🤣🤣😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Olen Tuija, syntynyt 70-luvun lopulla. Tykkään nimestäni, lämmin ja vahva, pidän myös luontomerkityksestä "elämänpuuna". Kaimoja ei lapsena ollut omassa ikäpolvessa lukuisten sannojen keskellä.
Työelämän alkuvuosina parikymppisenä "yllätin" ihmisiä nuorena Tuijana, nimen perusteella paikalle on odotettu vanhempaa henkilöä, juurikin jotain 50-luvulla syntynyttä.
En ole tavannut yhtään tämän päivän lasta tällä nimellä, Tuija-nimen uusi aika tulee varmaan parinkymmenen vuoden sisällä.
Olen muutaman vuoden vanhempi ja meidän luokalla ala-asteella 80-luvulla oli yksi Tuija.
Nätti, perinteinen, suomalainen nimi. Yhtä aikaa kaunis ja vahva.
Mieleen tulee aina Hausmyllyn laulu Töpseli Tuija - ei kovinkaan mairitteleva sanoitus joten en suosittele kuuntelemaan jos haluaa mukavamman mielikuvan nimestä säilyttää
Kyllähän Tuija on ihan nätti nimi tytölle, mutta minulle tuo valitettavasti mieleen sen hirvittävän ruman puskan, joita ihmisillä on omituinen pakkomielle istuttaa kaikkialle. Se kun ei sovi Suomen luontoon. Ja tosiaan on sitä paitsi hirviömäisen ruma. Mutta tytölle siis ihan jees.
Ihana nimi. Iloinen ja vielä luontoa kuvaava.
Nimeni on Tuija, enkä ole koskaan nimestäni morkkista. Pikkuiselle voi todellakin antaa tämän nimen. Ajattelisin että onpas Tuijalla mukavat ja fiksut vanhemmat, jotain erilaista välillä.