Tytölle nimeksi Tuija?
Kommentit (297)
Lapsen nimeäminen Tuijaksi on vähän sama kuin nimeäisi sen Salmeksi, Esteriksi tai vaikka Hertaksi.
Voiko lapsesta tehdä lasun jos vanhemmat nimeävät tämän Tuijaksi?
Yksi rumimpia nimiä mitä tiedän
Tuija on havupuu. Silti ihan tyypillinen suomalainen etunimi.
Vierailija kirjoitti:
Salarakkaani on Tuija, muuten tosi kiva muija!
Munkin salarakkaan nimi on Tuija.
Tuijat on oikeita naisia isolla N:llä, kauniita kivoja herttaisia kullanmuruja.
Tuijat ovat isoja naisia. Reheviä. Hien ja toppa-tupakan tuoksuisia. Antavat kainalo- ja säärikarvojensa esteettä rehottaa ja pieraisevat kun pierettää remakan naurun kera.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun pojan nimeksi.
Miksipä ei, ei nimi miestä pahenna.
Mulla on siittiö, jonka olen nimennyt Tuijaksi. Se on ihku!
Tosi ikävää haukkua yhtä nimeä täällä.
Tuija on kyllä ihan moderni nimi. Minun tytöllä on lapset Tuija, Kaarna ja Pihla. Minusta todella kauniit nimet.
Musta Tuija olis raikas, reipas ja kiva nimi nyt, tässä ajassa syntyvälle lapselle. Omala ikäpolvella se olis ollut hassumpi, tädit ja mummut oli Tuijia. Kuulostaa kivalta, soma muttei äklösöpö.
Tunnen kivoja, lämpimiä Tuijoja.
Itse olen korkeasti koulutettu ja Adessat ja Vanessat on kauhistukseni tai ainakaan ei tutuissa piireissä ole. Nimi on käyttökelpoinen myös jos elääkin myöhemmin elämänsä vaikka englanninkielisessä maassa.
Iloinen nimi, riittävän persoonallinen nykypäivän pienelle.
Tuija on hyväntuulinen nimi. Laita vaan.
Tuija on hautausmaan puu/pensas.
Tuija on havupuun nimi kuten mäntykin.
Vierailija kirjoitti:
Tuija on havupuun nimi kuten mäntykin.
So? Onhan näitä nimiä, kuten Sade, Myrsky, Pihla, Pihlaja, Tuuli, Meri, Kukka, Vuokko, Orvokki...
Kaikki nuo mainitsemani tarkoittavat myös jotain.
Vierailija kirjoitti:
Musta Tuija olis raikas, reipas ja kiva nimi nyt, tässä ajassa syntyvälle lapselle.
Minusta pelkkä Tuija olis parempi.
Tuija ja Teija, jotenkin tanakkia toimistotäti nimiä. En siis itse pidä, eivät ole "mediaseksikkäitä" tai nuorelle teinille / lapselle sopivat nimet. Sellanen kananpersetukkainen, ylipainoinen paperinpyörittäjä. Tai ilkeä juntti joka soittaa suutaan kännissä. :D