Olen 55-vuotias ja opiskelen uuden ammatin
Kyllästyin ikärasismiin omalla alallani, joten vajaan vuoden kestäneen työttömyyden jälkeen päätin hakeutua rekrykoulutukseen bussinkuljettajaksi ja pääsinkin.
Muutaman kuukauden päästä en tarvitse enää yhteiskunnan tukia, kun olen valmis aloittamaan palkkatyön. Ja tuntuupa pitkästä aikaa hyvälle maanantaitkin, entisissä töissä ollessa loppuvaiheessa oli aika tuskaa ajatellakin tulevaa viikkoa... Kaikinpuolin hyvä fiilis nyt.
Herättääkö kysymyksiä?
Kommentit (54)
Nyt jo toista kuukautta koulutusta takana ja opinnot etenevät mallikkaasti. Tosi mukavaa olla koulutuksessa kun on varma työpaikka sen jälkeen :)
AP
Ammattipätevyys ja D-kortti taskussa.
Kyllä on hienoa :D
AP
No niin, nyt on vuosi takana. Tykkään työstäni ja palkkakin on hyvä, toki ei se raha makoilemalla tule, on pitkiä yksinäisiä öitä mutta en valita silti.
Lomautuksilta vältyttiin, kiitos osaavan johdon.
Kyllä tämä työttömyyden kurjuuden voittaa 100-0
:)
Terskis taas, tässä AP.
Heinäkuu on meillä hyvää aikaa, saadaan kolme palkkaa. Joulukuussa -22 toistuu sama. Se on tämän 2-vko palkanmaksun ehdoton etu.
Olen nyt lomaillut kesäkuun loppupuolelta asti ja vielä viikko edessä, palkkaa heinäkuussa *nettona!* tulee lomaltapaluurahoineen yli 5 K euroa. Ei hassumpaa, eihän? :D
Brutto vajaa 7,5 K.
On sitä töitä painettu yötöineen, joten loma tarpeen, mutta kiva mennä taas töihinkin viikon päästä :)
Kyllä tää lorvailun voittaa, vaikka onhan tämä raskas ammatti. Toisaalta pekkasia on sitten kertynyt reilusti yli 30 vrk plakkariin, saas nähdä "ehtiikö" niitä pitää vai maksavatko rahana.
Hyvää kesää !
Hurja palkka varsinkin kun ajattelee koulutusta ja työtä! Ja onnittelen silti :) En ole kateellisuuteen taipuvainen ihminen.
Mahtavan reippaat otteet sinulla elämääsi :) Ainoa jota pohdin on miten ja minne pääset vessaan? Puskaan ja ehk sitten joskus?
Minulla ei sairauden vuoksi onnistuisi tuo työ. Joskus on vain päästävä pian eikä se ole pidätyskyvyn heikkoutta.
Vierailija kirjoitti:
Hurja palkka varsinkin kun ajattelee koulutusta ja työtä! Ja onnittelen silti :) En ole kateellisuuteen taipuvainen ihminen.
Mahtavan reippaat otteet sinulla elämääsi :) Ainoa jota pohdin on miten ja minne pääset vessaan? Puskaan ja ehk sitten joskus?
Minulla ei sairauden vuoksi onnistuisi tuo työ. Joskus on vain päästävä pian eikä se ole pidätyskyvyn heikkoutta.
Voi kuule, ei nämä kaupunkilinjat ole kauhean pitkiä. Olen pitänyt periaatteenani, että aina menen vessaan tarvittaessa, oli sitten lähtö myöhässä tai ei. Terveyden kanssa ei pidä leikkiä.
Linjoilla on usein ainakin toisessa päässä vähintään Bajamaja/ vessakoppi tai sitten käytetään terminaalin vessoja. Jos tuo on ainoa huolesi, eikun kokeilemaan vaan uutta ammattia, koulutuksia taas rutkasti tarjolla ainakin PK-seudulla :)
No niin, kohta 5 vuotta töissä ja edelleen tykkään :)
-ap
Hieno homma! Itsekin vanhoilla päivilläni vaihdoin kuljetusalalle (veturinkuljettaja) enkä ole kyllä katunut päivääkään. Ei työt seuraa kotiin ja vapailla ollaan sitten tosiaan vapailla.
Olen itse neljäkymppinen pitkäaikaistyötön ja odotan vain eläkkeelle pääsemistä.
Edelleen opinnot maistuvat. Aktiivimallin leikkurikin poistui ja aloin lisäksi saamaan ansiopäivärahaan korotetulla ansio-osalla. Ylläpitokorvauskin kyllä kelpaa, vaikkei ole kuin 9 e/ koulutuspäivä mutta sehän on kuitenkin veroton eikä vaikuta mihinkään etuuksiin.
Kyllä tämä aina työttömyyden voittaa, todellakin, vaikka välillä aamuherätykset alkavat kukonlaulun aikaan :)
AP