Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen IVF-kierto ilman tulosta takana Haastan teidät luovuttamaan munasoluja

Vierailija
23.04.2019 |

Olen 36v nainen ja kärsimme selittämättömästä lapsettomuudesta. Tunnen siitä JOKA PÄIVÄ pahaa oloa, yksinäisyyttä asian takia, ystävien välttelyä kun pitää vältellä hoitojen vuoksi kahvia, viiniä, skumppaa ja pitää elää terveellisesti.

Kaksi PAS on onnistunut, mutta päättynyt aina kemialliseen. Tarkoittaa, että kiinnittyminen tapahtuu, mutta munasoluissa on jotain vikaa.

Terveiden munasolujen kantajat, haastan teitä luovuttamaan munasoluja. Yksityisillä klinikoilla on jatkuva pula niistä.

Kaikki vertaistuki otetaan vastaan.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Ap alapeukuttaa kaikki epämieluisat vastaukset. Että sellasta.

Tuonkin viestin alapeukutti. Kuten peukuttaa tämänkin.

Vierailija
62/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuus voisi olla aapeelle sellainen aikuistumisen ja kehittymisen hetki, mutta takapakkia mennään selvästi. 

Samoin sulle voisi olla se miten loukkaat muita kirjoituksillasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Muutenkin ajasta puutetta. Enkä pidä siitä, että minua ronkitaan. 

Vierailija
64/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisin avustaa jotain ahnetta pariskuntaa tekemään keinotekoisesti minun lapsen, joka ei koskaan tuntisi oikeaa äitiään ja oikeita juuriaan.

Huhhuh.

Halveksin syvästi keinotekoista lisääntymistä ja ihmisiä jotka jakavat munasoluja ja spermaa, ja kuvittelevat olevansa siksi jotenkin hyviä ihmisiä. Ihan päinvastoin.

Ymmärrän. Itse en halveksi niinkään, enemmän säälin. Minusta heitä (etenkin munasolun luovuttajia) ja heidän auttamisenhaluaan käytetään törkeästi hyväksi. Monet ovat nuoria ja vähän hukassa elämänsä kanssa. Asiaa voisi edes vähän auttaa se, jos nämä ihmiset saisivat edes kunnon korvaukset noin isosta ja riskialttiista jutusta. Joku 10 000 - 20 000 e olisi sopiva hinta, joka itsekkään vastaanottajaparin tulisi maksaa luovuttajalle. Sillä pääsee tulevaisuudessa syöpähoitoihinkin, jos syöpä iskee luovuttamisen seurauksena.

Lisääkö luovuttaminen syöpäriskiä?

Kyllä. Olen nämä tänne joskus aiemminkin linkannut:

https://nypost.com/2015/12/03/being-an-egg-donor-gave-me-terminal-cance…

https://www.nytimes.com/2017/07/10/well/live/are-there-long-term-risks-…

”Long-term breast cancer risk following ovarian stimulation in young egg donors: a call for follow-up, research and informed consent.”

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/28473127/

http://www.weareeggdonors.com/blog/2015/11/13/can-egg-donation-cause-ca…

”Health effects of egg donation may take decades to emerge”

https://www.nature.com/articles/442607a

Vierailija
65/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuus voisi olla aapeelle sellainen aikuistumisen ja kehittymisen hetki, mutta takapakkia mennään selvästi. 

Aloittaja kertoo fiksusti lapsettomuudesta ja joku nimetön tulee jeesustelemaan aikuistumisesta ja kehittymisestä. Elämässä kaikille tulee vastoinkäymisiä, myös tämän kamalan kommentin kirjoittajalle😊

Vierailija
66/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti täällä on joku systemaattinen alapeukuttaja. 

Vierailija
67/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kertoo fiksusti lapsettomuudesta ja joku nimetön tulee jeesustelemaan aikuistumisesta ja kehittymisestä. Elämässä kaikille tulee vastoinkäymisiä, myös tämän kamalan kommentin kirjoittajalle😊

Aika passiivisaggressiivista, ap.

Vierailija
68/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
69/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin luovuttaa mutta olen yli-ikäinen. Eikös sitä pidä olla alle 34?

Ei taida olla av:sta apua aloittajalle.

Joo, ihan hirveitä kommentteja.😞😔😣

Jos meillä olisi oma lapsi, tai olisin hedelmällisempi luovuttaisin itse ilman muuta heti. Hyväntekeväisyys ja toisten auttaminen on verissä, olen ollut pitkään humanitäärisessä työssä.

Nyt kun hoidot on kokenut, pistäminen tai keräys on hammaslääkäriin verrattava juttu.

Olen tosi kiitollinen ihanasta puolisostani.

Olemme koulutettuja ja aktiivisia ihmisiä, ainakin tosi motivoituneita vanhemmiksi.

Mistään leikistä ei ole kyse, eihän sitä kukaan etukäteen usko, että juuri ME olemme lapsettomia.

Ap

Mielestäni omia geenejä sisältävien sukusolujen luovuttamista ei voi verrata tavalliseen hyväntekeväisyyteen ja auttamiseen, eikä sinun tai kenenkään lapsettomuus ole mikään humanitaarinen kriisi. Se että sinä yrität asian niin esittää ja täällä lähes uhkailet ja raivoat, tekeydyt marttyyriksi, saadaksesi muilta sukusoluja kertoo totuuden sinun luonteestasi, suhteestasi äitiyteen ja mahdolliseen tulevaan lapseesi sekä sen ettet ymmärrä mitään ihmisten auttamisesta. En ikinä antaisi lastani sinulle. 

Missä on raivottu? TODELLA lapsellinen ja typerä kommentti sinulta fiksuun ja vakavaan aiheeseen.

No esim molemmissa lainaamissani kommenteissa. Sinun mielestäsi ihmiset ovat täällä typeriä, kun eivät anna sinun käyttöösi perintötekijöitään. Jos joku on lapsellinen ja typerä, niin sinä. Ei ole mitään fiksua syyttää muita siitä, ettet saa rajatonta pääsyä kaikkien sukusoluihin. Lapsi ei ole mikään perusoikeus joka toteutetaan keinolla millä hyvänsä. Se ettet kestä muita mielipiteitä kuin omasi, kertoo siitä sinulla tulisi olemaan valtavia ongelmia kasvattaa lasta. Katsos kun se lapsi ei ole sinun egosi jatke. 

Huh huh miten aggressiivinen kommentti ja näkemys vakavaan ja hyvään aiheeseen.

Kerrotko mitä hyvää ja vakavaa on siinä, että sinä haastat muut luovuttamaan munasolujaan, jotta sinä saat lapsen? Onko ahneudellasi ja itsekkyydelläsi mitään rajaa? 

Vierailija
70/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pari kertaa miettinyt luovuttamista, mutta ajatus siitä, että 20v päästä portailla seisoo vieras ihminen kysymässä olenko mä hänen biologinen äitinsä on karmiva.

Vierailija
71/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässä tulee vastoinkäymisiä kaikille. Toiset selviävät niistä ja kasvavat, toiset syyttelevät muita ja esittävät vaatimuksia. Kumpaan ryhmään ap haluaa kuulua?

Vierailija
72/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti täällä on joku systemaattinen alapeukuttaja. 

Se on aloittaja itse puolustamassa oikeuttaan puuttua muiden ihmisten kehonosiin.

Vierailija
73/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin sulle voisi olla se miten loukkaat muita kirjoituksillasi

Ap tuli tänne loukkaamaan muita ja loukkaantuikin itse. Kävipä hassusti. Ajattelitko että kaikki tulevat jakamaan sinulle sukusolujaan, koska sinä et saa lasta? 

Vierailija
74/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on asioita toivelistalla. Haastan ap:n antamaan ne minulle korvauksetta.

Vierailija
75/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tsemppiä paljon tilanteeseenne, toivottavasti vielä onnistaa. :) Minusta aloituksesi oli ihan asiallinen ja ketjuun tulleet kommentit siihen nähden kohtuuttoman tuomitsevia. Älä anna noiden oman pahan olonsa purkajien masentaa itseäsi. 

Vierailija
76/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin luovuttaa, jos saisin siitä tuntuvan rahallisen korvauksen. Miksi kärsisin sitä hormonihelvettiä ja pistoksia pelkillä matkakorvauksilla vain jotta joku muu saisi lapsen minun geeneilläni?

Saahan siitä ihan tuntuvan korvauksen. Opiskelijalle summa on melkoinen. Mutta kriteereitä on mm. terveys, joten ketä tahansa ei huolita luovuttajaksi.

Vierailija
77/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin luovuttaa, jos saisin siitä tuntuvan rahallisen korvauksen. Miksi kärsisin sitä hormonihelvettiä ja pistoksia pelkillä matkakorvauksilla vain jotta joku muu saisi lapsen minun geeneilläni?

Saahan siitä ihan tuntuvan korvauksen. Opiskelijalle summa on melkoinen. Mutta kriteereitä on mm. terveys, joten ketä tahansa ei huolita luovuttajaksi.

250 euroa ei ole mikään korvaus tuollaisesta. Vähintään yksi nolla perässä pitäisi olla. 

Vierailija
78/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Olen lapseton ekologisista syistä, ja luovuttaminen tekisi päätökseni täysin tyhjäksi.

Oletko ajatellut asiaa siltä kantilta että tähän maailmaan todella tarvitaan lapsia joille vanhemmat opettavat ekologisia arvoja tässä ökykulutus yhteiskunnassa. Me ollaan viimeisen päälle eko perhe ja mahtava nähdä kuinka 10.v osaa perustella ostamattomuutta, kierrätysvaatteita ja aineettomia lahjoja. Toivoo kesälomia metsään teltalla ym. Tunnen suurta ylpeyttä noin mahtavista tyypeistä.

Vierailija
79/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmana luovuta, koska en halua lapsia.

Tsemppiä silti ap:lle!

Vierailija
80/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luovuttanut verta ja olisin valmis luovuttamaan kantasolujakin, jos joku juuri minun tyyppiäni tarvitsisi. Haluan mielelläni auttaa jonkun hengen pelastamisessa, mutta lapsettomuus ei ole hengenvaarallista. Verta ei voi mitenkään täysin korvata - lapsen voi sentään yrittää adoptoida tai ryhtyä sijaisperheeksi. Pidän siis omat munasoluni itselläni vastaisuudessakin ja tyydyn säännölliseen verenluovutukseen.