Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen IVF-kierto ilman tulosta takana Haastan teidät luovuttamaan munasoluja

Vierailija
23.04.2019 |

Olen 36v nainen ja kärsimme selittämättömästä lapsettomuudesta. Tunnen siitä JOKA PÄIVÄ pahaa oloa, yksinäisyyttä asian takia, ystävien välttelyä kun pitää vältellä hoitojen vuoksi kahvia, viiniä, skumppaa ja pitää elää terveellisesti.

Kaksi PAS on onnistunut, mutta päättynyt aina kemialliseen. Tarkoittaa, että kiinnittyminen tapahtuu, mutta munasoluissa on jotain vikaa.

Terveiden munasolujen kantajat, haastan teitä luovuttamaan munasoluja. Yksityisillä klinikoilla on jatkuva pula niistä.

Kaikki vertaistuki otetaan vastaan.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen luovuttanut, mutta kavahduin tästä aloituksesta. Joko olet provo tai todella häijy. Olisit iloinen meistä jotka ovat jo luovuttaneet, äläkä huutele täällä luovuttajien perään! Mikäli maamme jonot tuntuu liian pitkiltä niin mikä sua estää menemästä esim. Kreikkaan? Siellä on kuulemma viimeisen päälle kehitetyt hoitomuodot joiden avulla hankalatkin asiakkaat ovat saaneet lapsen.

Vierailija
22/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme vanhempia ja jokainen lapsi on täydellinen aarre joita kasvatamme täydellä rakkaudella. Ovat niin täydellisiä ja yksilöllisiä persoonia joka ikinen etten kestäisi ajatusta siitä että joku joka ei ole kelvollinen vanhemmaksi, kasvattaisi ja laiminlöisi "meidän lastamme" joka olisi meidän geeneistä. Toki jokainen laiminlyöty on yhtä kamala, mutta kun omia katsoo, se konkretisoituu ihan eri tavalla.

Sitä en sano että juuri Ap näin tekisi, mutta suurimmasta osasta tämän pv vanhemmista ei ole vanhemmiksi. Monesti myös lapsettomuus on elintavoista kiinni. Tupakoitu ikänsä, (mies myös), syödään ja juodaan niin epäterveellisesti että hormonitoiminta menee sekaisin tai ollaan niin lihavia ettei raskauduta sen vuoksi. Itsehillintää ei löydy elintapojen muutokseen vaan odotetaan joka asiassa valmista ratkaisua.

En uskaltaisi ikinä luovuttaa munasoluja tuntemattomalle, lähes sama kuin oman lapsen luovuttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En halua kenenkään toisen käyttävän sukusolujani.

Vierailija
24/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tulis mieleenkään jaella munasolujani.

En ymmärrä tommosta että pitää kaikin keinoin tehtailla uusi vauva maailmaan, joka ei ole edes biologisesti oma. Miksi nämä ihmiset ei adoptoi jo syntynyttä koditonta lasta.

Maailma hukkuu muutenkin ihmisiin, niin en ymmärrä tollasta touhua yhtään. Tosiaan kun niitä ei-biologisia lapsia olisi jo valmiiksi hylättyjä.

Vierailija
25/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos, en halua mahdollisesti syöpää tai hormonitoiminnan ongelmia siitä ilosta, että voisin luovuttaa biologisen lapseni sinun kasvatettavaksesi. Entä jos olet vieläpä huono vanhempi?

Tämä.

Vierailija
26/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ap varautua siihen, että jos ja kun se lapsi syntyy, ensimmäiset tuntemuksesi ovat kuitenkin, että haluat peruuttaa tapahtuneen. Synnytyksen jälkeinen masennus kun ei ole tavatonta pitkän lapsettomuuden jälkeen. 

Vierailija
27/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen luovuttanut, mutta kavahduin tästä aloituksesta. Joko olet provo tai todella häijy. Olisit iloinen meistä jotka ovat jo luovuttaneet, äläkä huutele täällä luovuttajien perään! Mikäli maamme jonot tuntuu liian pitkiltä niin mikä sua estää menemästä esim. Kreikkaan? Siellä on kuulemma viimeisen päälle kehitetyt hoitomuodot joiden avulla hankalatkin asiakkaat ovat saaneet lapsen.

Hankalatkin asiakkaat saavat, mutta ei kai kreikassakaan lapsia teetetä itsekkäillä mulquille?

Vierailija
28/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaikenlaisia terveysongelmia. Haluan olla itse henkilökohtaisesti kertomassa lapsilleni miten suvussani vahvana kulkeva taipumus masennukseen tulisi ottaa huomioon.

Vierailija
29/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh huh miten typerä kirjoitus.

Minä häijy, kun kerron lapsettomuudesta??

Nyt meni kyllä ihan vähän ohi. Mene itseesi ja tarkastele ikävää kirjoitustasi.

Ap

Vierailija
30/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi sitä edes hyvästä summasta. En ymmärrä naisia tai miehiä jotka jakavat itseään tollalailla, ihan sairasta suoraan sanoen.

Vierailija
31/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin luovuttaa mutta olen yli-ikäinen. Eikös sitä pidä olla alle 34?

Ei taida olla av:sta apua aloittajalle.

Joo, ihan hirveitä kommentteja.😞😔😣

Jos meillä olisi oma lapsi, tai olisin hedelmällisempi luovuttaisin itse ilman muuta heti. Hyväntekeväisyys ja toisten auttaminen on verissä, olen ollut pitkään humanitäärisessä työssä.

Nyt kun hoidot on kokenut, pistäminen tai keräys on hammaslääkäriin verrattava juttu.

Olen tosi kiitollinen ihanasta puolisostani.

Olemme koulutettuja ja aktiivisia ihmisiä, ainakin tosi motivoituneita vanhemmiksi.

Mistään leikistä ei ole kyse, eihän sitä kukaan etukäteen usko, että juuri ME olemme lapsettomia.

Ap

Niin, mikset luovuttaisi samalla, kun sulta kuitenkin munasoluja kerätään? Vai ahdistaako ajatus siitä, että joku muu ikään kuin saisi biologisen lapsesi? Voisitko luovuttaa munuaisen tai palan maksaa tuntemattomalle?

Sukusolujen luovutus on muuten vähän eri tason juttu, kuin joku verenluovutus tms...

Vierailija
32/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan hirveitä kommentteja.😞😔😣

Jos meillä olisi oma lapsi, tai olisin hedelmällisempi luovuttaisin itse ilman muuta heti. Hyväntekeväisyys ja toisten auttaminen on verissä, olen ollut pitkään humanitäärisessä työssä.

Nyt kun hoidot on kokenut, pistäminen tai keräys on hammaslääkäriin verrattava juttu.

Olen tosi kiitollinen ihanasta puolisostani.

Olemme koulutettuja ja aktiivisia ihmisiä, ainakin tosi motivoituneita vanhemmiksi.

Mistään leikistä ei ole kyse, eihän sitä kukaan etukäteen usko, että juuri ME olemme lapsettomia.

Ap

Helppo se on luvata vaikka kuu taivaalta kun tietää ettei koskaan joudu toteuttamaan lupaustaan. Jos saatte vauvan niin etkö antaisi sitä adoptioon koska onhan niitä lapsettomia pareja jonossa ja he haluavat lasta vähintään yhtä paljon kuin sinä? Vai haluatko kumminkin olla siellä saamapuolella vain

Vierailija
33/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan että luovuttaisin munasoluja. Niistä syntyy lapsia jotka ovat minun. Varsinkin nykyään kun on omia lapsia, joka kerta kun vauvan synnyttää ja näkee siinä omat piirteensä niin ymmärtää sen todella olevan oma lapsi. Ei tulisi mieleenkään luovuttaa niitä vauvoja kenellekään.

Sen lisäksi luovuttamisen riskit ovat suuret ja minua ärsyttää suuresti se ettei niistä kerrota totuudenmukaisesti niissä lehtisissä joita jaellaan pitkin esimerkiksi yliopiston kahviloita. Myös yksi lapsettomuushoidoissa käyvä tuttavani jakelee niitä mainoksia jatkuvasti facebookissa. Ärsyttävää.

Vierailija
34/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisin avustaa jotain ahnetta pariskuntaa tekemään keinotekoisesti minun lapsen, joka ei koskaan tuntisi oikeaa äitiään ja oikeita juuriaan.

Huhhuh.

Halveksin syvästi keinotekoista lisääntymistä ja ihmisiä jotka jakavat munasoluja ja spermaa, ja kuvittelevat olevansa siksi jotenkin hyviä ihmisiä. Ihan päinvastoin.

Vierailija
35/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35-40?

???

Vierailija
36/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en anna mitään, minen ole mikään luovuttaja

Vierailija
37/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisin avustaa jotain ahnetta pariskuntaa tekemään keinotekoisesti minun lapsen, joka ei koskaan tuntisi oikeaa äitiään ja oikeita juuriaan.

Huhhuh.

Halveksin syvästi keinotekoista lisääntymistä ja ihmisiä jotka jakavat munasoluja ja spermaa, ja kuvittelevat olevansa siksi jotenkin hyviä ihmisiä. Ihan päinvastoin.

Ymmärrän. Itse en halveksi niinkään, enemmän säälin. Minusta heitä (etenkin munasolun luovuttajia) ja heidän auttamisenhaluaan käytetään törkeästi hyväksi. Monet ovat nuoria ja vähän hukassa elämänsä kanssa. Asiaa voisi edes vähän auttaa se, jos nämä ihmiset saisivat edes kunnon korvaukset noin isosta ja riskialttiista jutusta. Joku 10 000 - 20 000 e olisi sopiva hinta, joka itsekkään vastaanottajaparin tulisi maksaa luovuttajalle. Sillä pääsee tulevaisuudessa syöpähoitoihinkin, jos syöpä iskee luovuttamisen seurauksena.

Vierailija
38/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luovuttanut kahdesti, neljälle eri vastaanottajalle. Toivottavasti siitä on ollut hyötyä.

Vierailija
39/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotii kyllä kaikkia eettisyyden ja säällisyyden normeja vastaan sellanen munien jakelu. En vois koskaan kuvitella että joku tuntematon tai jopa monet tuntemattomat omisi minun lapsiani. Puistava ajatus, kuin kauhuelokuvasta.

Hyvässä lykyssä sellaset keinotuotetut sisarukset rakastuu aikuisina toisiinsa, edes tietämättä totuutta.

Vierailija
40/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luovuttanut kahdesti, neljälle eri vastaanottajalle. Toivottavasti siitä on ollut hyötyä.

Ihana💕👍