Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen IVF-kierto ilman tulosta takana Haastan teidät luovuttamaan munasoluja

Vierailija
23.04.2019 |

Olen 36v nainen ja kärsimme selittämättömästä lapsettomuudesta. Tunnen siitä JOKA PÄIVÄ pahaa oloa, yksinäisyyttä asian takia, ystävien välttelyä kun pitää vältellä hoitojen vuoksi kahvia, viiniä, skumppaa ja pitää elää terveellisesti.

Kaksi PAS on onnistunut, mutta päättynyt aina kemialliseen. Tarkoittaa, että kiinnittyminen tapahtuu, mutta munasoluissa on jotain vikaa.

Terveiden munasolujen kantajat, haastan teitä luovuttamaan munasoluja. Yksityisillä klinikoilla on jatkuva pula niistä.

Kaikki vertaistuki otetaan vastaan.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin luovuttaa, jos saisin siitä tuntuvan rahallisen korvauksen. Miksi kärsisin sitä hormonihelvettiä ja pistoksia pelkillä matkakorvauksilla vain jotta joku muu saisi lapsen minun geeneilläni?

Saahan siitä ihan tuntuvan korvauksen. Opiskelijalle summa on melkoinen. Mutta kriteereitä on mm. terveys, joten ketä tahansa ei huolita luovuttajaksi.

Pari sataa tuntuva korvaus? Joo toki iso raha opiskelijalle, mutta ei todellakaan tuollaisesta asiasta! Mun mielestä on suorastaan törkeää, että munasolujen luovuttajia yritetään rekrytoida suoraan AMK:sta tai yliopistosta, juuri varmaan ajatellen että jotkut sitten melkein pakon edessä rahapulassa siihen ryhtyvät.

Vierailija
82/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta en halua että joku muu saa minun lapseni.

Kuulostat hyvin itsekkäältä ja katkeralta. Ehkä olet itse kärsinyt lapsettomuudesta, olet katkera, etkä halua muille onnea. Luovuttaminen on auttamishalua ja se sinulta puuttuu kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee millainen prosessi on, niin aika huonosti palkattua hommaa. Ehkä paskin duuni ikinä. En jaksa edes laskea mikä olisi tuntipalkka, mutta joka tapauksessa sellainen, ettei kukaan lähtisi sillä töihin, varsinkaan sellaisiin, joista tulee tuollaista fyysistä rasitetta. Sitten kun siihen lisätään se, että kyse on siis omista geeneistä, joita siinä annetaan vieraalle ihmiselle ja mahdollisesta uudesta elämästä. 

Vierailija
84/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat hyvin itsekkäältä ja katkeralta. Ehkä olet itse kärsinyt lapsettomuudesta, olet katkera, etkä halua muille onnea. Luovuttaminen on auttamishalua ja se sinulta puuttuu kokonaan.

Ja sinä autat kaikilla mahdollisilla tavoilla? Joko olet luovuttanut toisen munuaisesi? Yhdelläkin pärjää. 

Vierailija
85/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tsemppiä paljon tilanteeseenne, toivottavasti vielä onnistaa. :) Minusta aloituksesi oli ihan asiallinen ja ketjuun tulleet kommentit siihen nähden kohtuuttoman tuomitsevia. Älä anna noiden oman pahan olonsa purkajien masentaa itseäsi. 

💙💙

Vierailija
86/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä!

Vierailija
87/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munasolujen luovuttaminen on hengenvaarallista. Massiivisen sisäisen verenvuodon riski munasolujen keräyksen jälkeen on todellinen.

Kannattaa miettiä tarkkaan, onko valmis riskeeraamaan oman terveytensä ja jopa henkensä ventovieraan ihmisen kotileikkiunelman vuoksi.

Tämä. Aloittajan kaltaiset eivät ilmeisesti saaneet leikkiä kotia pieninä, joten nyt aikuisena leikitään sitä kotileikkiunelmaa ja naristaan kun ei sitä lasta kuulu.

No sinulla sen sijaan ei selvästikään ollut kotia, ei ainakaan rakastavaa kotia, koska koet tarpeelliseksi ilkeillä netissä nimettömänä tuohon tyyliin. 

Vierailija
88/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion luovuttaa munasoluja. En halua lapsia, mutta joku muu haluaa. Ainakin biologinen jälkeläiseni kasvaisi perheessä, jossa hän on todella toivottu. Minua ei myöskään ahdista ajatus siitä, että aikuisena lapsi haluaisi tavata minut.  En osaa itse kuvitella miltä muu kuin itse valittu lapsettomuus tuntuu, mutta olen ymmärtänyt sen olevan hyvin raskasta. Miksi en auttaisi jotakuta vierasta, jos voin?

Vierailija
89/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava ei saanut luovuttaa.

Vierailija
90/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naiselta joku ruuvi puuttuu jos jakelee omia munasoluja, eli ei välitä yhtään kuka hänen lapsiaan tänne maailmaan tehtailee. Kyllä sen verran pitäs tervettä järkeä löytyä, ellei äidinvaistoa ole suotu, että välittää vähän enemmän omista mahdollisista jälkeläisistään.

Ruuvi puuttuu myös sellaselta joka istuttaa kohtuunsa täysin biologisesti vieraan alkion kasvamaan. Kun samaan aikaan maailma on täynnä lapsia joita ei kukaan halua, joita sama ihminen voisi adoptoida. Miksi synnytetään uusi ihminen, joka ei ole biologisesti oma, käsittämätöntä.

Eikä se lapsi tule koskaan tietämään oikeita juuriaan, kamalaa toimintaa suoraansanoen, kun tälle ei olisi mitään pakkoa. Kaikki tehdään pitkän kaavan mukaan, kyse ei ole mistään vahingosta.

Vierailija
91/94 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. 

Vierailija
92/94 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi moraalisista syistä luovuttaa. En voisi hylätä biologista jälkeläistäni.

Vierailija
93/94 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Taad yksi nainen jonka elämän koko sisältö on vain lapsi ja vaikeus raskautua. Minä en ainakaan luovuta munasolujani, vaan annan niiden mennä hukkaan joka kierrossa. Tehkää itse kersanne.

AP on äärettömän itsekäs. Kun HÄN haluaa lapsen niin sitten muiden on annettava munasoluja ja yhteiskunnan vielä pitää maksaa tukia lapsen saannista.

Samalla AP vie lapselta mahdollisuuden tuntea isänsä.

Vierailija
94/94 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole pahoillani puolestasi ap. En kuitenkaan ikinä luovuttaisi munasoluja.