Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Tykkäätkö käyttää sukupuoltasi hyväksesi vai oletko niitä jotka "kantavat omat matkatavaransa"?

Vierailija
23.04.2019 |

Itse olen tyyppi joka kannan omat matkatavarani enkä halua etuoikeuksia sukupuoleni takia.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopas sitä ollaan reippaita, kun ihan itse kannetaan kassit. Koska naiset ryhtyvät kantamaan oikeaa vastuuta yhteiskunnastakin? 

Ei me voida kun pitää olla kotona pitämässä huolta lapsista ja sen päälle miehistä. Sotapäälliköilläkin on naiset, jotka hoitaa kaiken muun sillä välin kun pojat leikkii pyssyillään.

Vierailija
22/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopas sitä ollaan reippaita, kun ihan itse kannetaan kassit. Koska naiset ryhtyvät kantamaan oikeaa vastuuta yhteiskunnastakin? 

No olen liki 5000 ihmisen organosaatiossa johtoryhmässä ja työni puolesta kannan yhteiskunnallista vastuuta. Sinä varmaan miehenä olet vieläkin menestyneempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole koskaan edes ollut vaihtoehtoa vaan ihan omin neuvoin ja voimin tässä elämässä on pitänyt pärjätä. Jopa silloin kun toisen apua olisi tarvinnut sitä on saanut suurin piirtein kerjätä ja silti olen jäänyt ilman.

Aina on yhtä hurjaa hoksata kuinka erilaisessa maailmassa sitä itse elää verrattuna moniin muihin.

N42

Minäkin elin tuollaisessa maailmassa, kunnes pääsin psykiatrisen hoidon piiriin. Sen jälkeen olen voinut paljon paremmin. Kun elämä tarpeeksi koettelee, niin vahvakin oppii taipumaan muiden puoleen.

Vierailija
24/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannan onat tavarani, vaihdan renkaat autoon ja tällä hetkellä rakennan perheellemme omakotitaloa.

En ole vielä keksinyt mitä sellaista en osaa mitä ”vain mies” osaisi. Osaan raksata, rempata, ampua rynkyllä ja haulikolla, korjailla tietsikkaa, rassata autoa.

No nyt keksin! En osaa pissata hankeen kaunokirjoituksella nimeäni!

T. Toiminnan nainen

Osaatko raksata auton rynkyllä?

Vierailija
25/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten työllisyys on parempi kuin miesten, joten vaikka naiset saa keskimäärin pienempää palkkaa kuin miehet niin verokertymät eriteltynä sukupuolen mukaan ovat hyvin samat. Koskas sinä menet tuottamaan tälle yhteiskunnalle muutakin kuin kulua?

Vierailija
26/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudessa jos mies niin mies kantaa painavimmat tietenkin. 

Vierailija
27/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten työllisyys on parempi kuin miesten, joten vaikka naiset saa keskimäärin pienempää palkkaa kuin miehet niin verokertymät eriteltynä sukupuolen mukaan ovat hyvin samat. Koskas sinä menet tuottamaan tälle yhteiskunnalle muutakin kuin kulua?

Tässä sinulle vähän FAKTAA.

-naiset maksavat PELKKÄÄ ansiotuloveroa noin 10 miljardia euroa miehiä vähemmän vuosittain

-saman summan naiset hassaa julkisen sektorin terveyspalveluissa miehiä enemmän vuosittain

-naiset perustavat alle 10% kasvuyrityksistä

-elät mieselättäjäyhteiskunnassa, jossa naiset vapaamatkustavat julkisen sektorin käsienheiluttelusuojatyöpaikoissaan.

Vierailija
28/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kannan omani. Olipa pimeä kysymys. Miten kukaan "käyttäisi sukupuoltaan hyväksi"? Taas näitä ihme juttuja.

Vierailija
29/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-naiset maksavat PELKKÄÄ ansiotuloveroa noin 10 miljardia euroa miehiä vähemmän vuosittain

-saman summan naiset hassaa julkisen sektorin terveyspalveluissa miehiä enemmän vuosittain

-elät mieselättäjäyhteiskunnassa, jossa naiset vapaamatkustavat julkisen sektorin käsienheiluttelusuojatyöpaikoissaan.

Toivotko, että äitisi olisi jättänyt lisääntymättä? Ei välttämättä olisi ollut mikään tyhmä veto.

Vierailija
30/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä hyväksi, mutta otan kyllä avun vastaan tarvittaessa. Jos joku mies haluaa kantaa kauppakassini autoon, niin ehdottomasti sanon kyllä kiitos sopii.  Ja näin on tapahtunutkin. 

Vierailija
31/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on minua paljon voimakkaampi ja isompi, niin oletan kyllä että jos ollaan yhdessä liikenteessä hän kantaa painavat jutut, ikävä kyllä vaan minä käyn 99,9% yksin kaupassa ja raahaan sieltä kahdelle kasvavalle pojalle ja isoruokaiselle miehelle kaiken ja kissoille ruuat ja hiekat. Ei tässä kauheesti ehdi prinsessoida, mutta kyllä se tuntuu hyvältä jos mies on huomaavainen ja kohtelias, esim. avaamalla oven tai maksamalla ravintolassa kun ollaan perheen kanssa syömässä, vaikka käytännössä samoja rahoja ne on kun molempien tileiltä käytetään aina kaikki rahat perheen elatukseen.

Jos itse olisin mies, niin tottakai olisin myös naisille kohtelias herrasmies. Jos mieheni olisi jostain syystä heikompi kuin minä, niin sitten minä kantaisin ne painavat.

Vierailija
32/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin siihen, että osaisin ottaa apua vastaan ja jopa pyytää sitä tarvitessa. Tiukkaa kummiskin välillä tekee, kumma tarve osoittaa että yksin tässä mennään eikä ketään tarvita. Mies jo kolmenkymmenen vuoden jalkeen osaa huomata milloin mennään tiukilla ja tulee pyytämättäkin apuun. Olen siitä kiitollinen.

Vierailija
33/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotko, että äitisi olisi jättänyt lisääntymättä? Ei välttämättä olisi ollut mikään tyhmä veto.

Av-mamma menee henkilöön, yllättävää. Faktat ottaa noin koville? 

Vierailija
34/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä annan miehen suosiolla kantaa laukut ja muut painavat tavarat, itse painan 60 kg ja mies sata ja on melkein 2 m pitkä. En kyllä yhtään halua näyttää itsenäisyyttä otsasuoni pullottaen ja auton renkaita kantaen. Mieluummin esitän blondia ja selviän helpommalla ;)

Vierailija
35/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolesta riippumatta, kyllä jokaisen pitäisi itse kantaa laukkunsa.

Vinkki, jos on reppu, kädet jää vapaaksi.

Vierailija
36/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannan omat matkatavarani. Tottakai.

Vierailija
37/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kykenen kyllä kantamaan omat tavarani, mutta en kieltäydy avusta.

Oma mieheni on ainakin sellainen että ei halua että rasitan itseäni raahamalla painavaa tavaraa. Muutenkin hän on kaksi kertaa kokoiseni joten on ihan loogistakin että hoitaa raskaammat hommat.

Vierailija
38/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yleensä mieheni kantaa kauppakassit. Kaupassa kannoin koria miehen noukkiessa pidempänä hyllyiltä tavaroita, kunnes anoreksiani uusiutui ja pienenkin painon nostaminen oli jo rasittavaa ja tästä lähin mies on kantanut koriakin. Olen lyhyt nainen, alle 155cm pitkä ja muutenkin todella hoikka ja siro ja ehkäpä siksi monet miehet tarjoutuvat auttamaan jos olen yksin liikenteessä. Mies yleensä avaa ovet minulle, ehkä hieman vanhanaikaista, mutta onhan se mukavan tuntuista kun toinen huomioi sillä tapaa. Lomille mennessä pakkaamme omiin laukkuihin tavaramme ja raahaan itse omaani ja mies omaansa.

Vierailija
39/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ajattele, että haluan mieluummin kantaa painavat kantamukseni välttämättä itse, jos oma tai joku mies tarjoutuu kantamaan.

Vierailija
40/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tarjoutuu aina kantamaan ylimääräiset kantamukseni.