Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen! Tykkäätkö käyttää sukupuoltasi hyväksesi vai oletko niitä jotka "kantavat omat matkatavaransa"?

Vierailija
23.04.2019 |

Itse olen tyyppi joka kannan omat matkatavarani enkä halua etuoikeuksia sukupuoleni takia.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut tietoinen, että voisin sukupuoleni vuoksi saada jonkun muun kantamaan tavaroitani. En ole koskaan pyytänyt tuntemattomilta ihmisiltä apua sellaiseen. Muutama vuosi sitten jalkaleikkauksen jälkeen kun jouduin käyttämään reilut puoli vuotta kyynärsauvoja, sain toisinaan apua arjessa tuntemattomilta hyväsydämisiltä ihmisiltä ihan pyytämättä. Näistä n. 90% oli naisia ja (yllättäen) lapsia/teinejä. Kaupassa tosin tuohon aikaan jouduin joskus pyytämään jotakuta antamaan jotain tarvitsemaani, jos se oli ihan alahyllyllä tai sitten liian korkealla. Yleensä pyrin pyytämään apua henkilökunnalta.

Ohis mutta miten ne sauvat estää ottamasta tavaraa alahyllyltä?

Vierailija
62/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole koskaan edes ollut vaihtoehtoa vaan ihan omin neuvoin ja voimin tässä elämässä on pitänyt pärjätä. Jopa silloin kun toisen apua olisi tarvinnut sitä on saanut suurin piirtein kerjätä ja silti olen jäänyt ilman.

Aina on yhtä hurjaa hoksata kuinka erilaisessa maailmassa sitä itse elää verrattuna moniin muihin.

N42

Niinpä! Joskus kun on miesseuraa ollut on saattanut tulla mieleen pyytää apua esim koska toinen on luonnostaan pidempi ja voimakkaampi, mutta niin täysin tottunut omillani toimeen tulemaan että olisi ihan kummaa olla miehen palveltavana. Vaikka voisihan se joskus mukavaa ollakin.

N36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut tietoinen, että voisin sukupuoleni vuoksi saada jonkun muun kantamaan tavaroitani. En ole koskaan pyytänyt tuntemattomilta ihmisiltä apua sellaiseen. Muutama vuosi sitten jalkaleikkauksen jälkeen kun jouduin käyttämään reilut puoli vuotta kyynärsauvoja, sain toisinaan apua arjessa tuntemattomilta hyväsydämisiltä ihmisiltä ihan pyytämättä. Näistä n. 90% oli naisia ja (yllättäen) lapsia/teinejä. Kaupassa tosin tuohon aikaan jouduin joskus pyytämään jotakuta antamaan jotain tarvitsemaani, jos se oli ihan alahyllyllä tai sitten liian korkealla. Yleensä pyrin pyytämään apua henkilökunnalta.

Ohis mutta miten ne sauvat estää ottamasta tavaraa alahyllyltä?

Voi olla vaikea kumartua tai kyykistyä jos jalka/polvi ei pelitä. -eri

Vierailija
64/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee niin, että hän tekee joka luontevammin pystyy. Minä multitaskaan kotihommia ja huolehdin lasten vaatteet, kokeet, ystävyyssotkut sekä ruokaostokset. Mies hoitaa kantamisen lisäksi moottorisahahommat ja vaihtaa renkaat. Vanhempainvapailla on kuitenkin oltu molemmat vuoronperään. Nuorempana Ranskassa asuessa sain paljonkin kantoapua ja oven aukaisuja, kun se oli kulttuurisesti enemmän tapana. Toisaalta sielläpäin nainen oli muuten heikommassa asemassa joten valitsin Suomen.

Vierailija
65/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä shoppailen, mies kantaa ostokset (mitä muuta hyötyä siitä miehestä mukana shoppailureissulla muuten on edes) mies avaa ovet..

Vierailija
66/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vagina

Vierailija
67/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä, jos joku nainen loukkaantuu ja kieltäytyy, jos mies tarjoutuu kantamaan naisen laukkua tai muita kantamuksia.

Vierailija
68/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Mulla on juttua ranskalaisen miehen kanssa ja mitään vähääkään fyysistä en saisi tehdä. 🤦 ja mä kuitenkin tykkään fyysisistä töistä ja tää mies haluaisi mun lopettavan työni, etten olisi enää ikinä väsynyt.

Vierailija
69/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oma mies sais ne kantaa.

Vierailija
70/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää. Mulla on juttua ranskalaisen miehen kanssa ja mitään vähääkään fyysistä en saisi tehdä. 🤦 ja mä kuitenkin tykkään fyysisistä töistä ja tää mies haluaisi mun lopettavan työni, etten olisi enää ikinä väsynyt.

Väsynyt mihin? 😄

Vierailija
71/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyasongelmieni vuoksi en pysty kantamaan tavaroita. Mies kantaa kaiken. 

Vierailija
72/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä, jos joku nainen loukkaantuu ja kieltäytyy, jos mies tarjoutuu kantamaan naisen laukkua tai muita kantamuksia.

Jaa. Ei mulle kyllä tulisi mieleenkään antaa laukkuani jonkun ventovieraan miehen kannettavaksi ilman selkeää syytä. Mitäs sitten tekisin kun mies ottaisi jalat alleen ja häipyisi laukkuni kanssa?

Vierailija
73/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopas sitä ollaan reippaita, kun ihan itse kannetaan kassit. Koska naiset ryhtyvät kantamaan oikeaa vastuuta yhteiskunnastakin? 

Naisten työllisyys on parempi kuin miesten, joten vaikka naiset saa keskimäärin pienempää palkkaa kuin miehet niin verokertymät eriteltynä sukupuolen mukaan ovat hyvin samat. Koskas sinä menet tuottamaan tälle yhteiskunnalle muutakin kuin kulua?

Tässä sinulle vähän FAKTAA.

-naiset maksavat PELKKÄÄ ansiotuloveroa noin 10 miljardia euroa miehiä vähemmän vuosittain

-saman summan naiset hassaa julkisen sektorin terveyspalveluissa miehiä enemmän vuosittain

-naiset perustavat alle 10% kasvuyrityksistä

-elät mieselättäjäyhteiskunnassa, jossa naiset vapaamatkustavat julkisen sektorin käsienheiluttelusuojatyöpaikoissaan.

Pelkästään hyvä, että naiset hoitavat terveyttään. Miehetkin voisivat ottaa oppia. On paljon muitakin ammatteja kuin yrittäjä.

ohis, lääkäri

Vierailija
74/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole nätti tai edes söpö enkä pieni, joten jos jäisin miesten apua odottelemaan, en saisi tavaroitani ikinä kotiin. Se kun on tuo miesten auttamishalu kovin riippuvaista autettavan naisen ulkonäöstä.

Minua se ei kyllä haittaa, olen mielelläni vahva. Eipähän jää vanhempanakaan ostokset kantamatta kotiin kaupasta.

Vierailija
75/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää keskustelua, me naiset kannetaan uusia ihmisiä omassa kehossamme, jos joku mies joskus jonkun ruokakassin kantaa, niin se ei tarkoita että me pääsisimme helpolla. Ihan mielelläni annan miesten kantaa kamppeita, heille tulee siitä miehekäs ja hyvä mieli, suon sen vahvuusfantasian heille lutuisille heikoille astioille. 

Vierailija
76/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika asenteelliset vaihtoehdot. :D Vastaisin, jos olisi paremmat.

Vierailija
77/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ärsyttävää, jos minua kohdellaan kuin en osaisi itse ovea avata. Meinaa tulla yhteentörmäyksiä, kun ei tiedä kuka menee ensin. Se avaa oven, joka on sopivasti kohdalla, riippumatta sukupuolesta tai iästä.

Vierailija
78/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ärsyttävää, jos minua kohdellaan kuin en osaisi itse ovea avata. Meinaa tulla yhteentörmäyksiä, kun ei tiedä kuka menee ensin. Se avaa oven, joka on sopivasti kohdalla, riippumatta sukupuolesta tai iästä.

Miksi jotkut kääntävät nuo oven avaamiset, laukkujen kantelut yms. noin?

Tottakai jokainen pystyy ne itse tekemään, mutta naisena ei välttämättä _tarvitse_ ja minusta se on vaan kohteliaisuus että mies haluaa olla niin avulias.

Vierailija
79/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut kääntävät nuo oven avaamiset, laukkujen kantelut yms. noin?

Tottakai jokainen pystyy ne itse tekemään, mutta naisena ei välttämättä _tarvitse_ ja minusta se on vaan kohteliaisuus että mies haluaa olla niin avulias.

Helpompaahan se oven avaaminen itse on.

Vierailija
80/85 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä shoppailen, mies kantaa ostokset (mitä muuta hyötyä siitä miehestä mukana shoppailureissulla muuten on edes) mies avaa ovet..

Mies hakee osansa tavaroista, niin selvitään puolta nopeammin? Siitä on jotain oikeaa hyötyä.