Miksi rikkaat eivät anna rahojaan köyhille?
Mitä joku tekee yli 100 000 eurolla tilillä makaamassa? Siitä pitäisi ottaa puolet pois ja heittää rahat helikopterista alas köyhille.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei korjaisi köyhien ongelmaa lopullisesti, kohta ne olis taas persaukisia. Niiden täytyy opetella itse hankkimaan rahansa. Rahaa on ihan riittävästi jokaiselle mutta pitää osata tienata.
Monet lottovoittajatkin on persaukisia parin vuoden päästä koska eivät osaa käsitellä rahaa ja tehdä sitä lisää. Pitäiskö heillekin syytää sitä vaan lisää ettei niiden vaan pidä ottaa itse vastuuta elämästään?
Jos kerran rahat kuitenkin palautuvat mielestäsi rikkaille, miksei niitä voi sitten antaa pois?
Juurihan mä sen selitin.
Koska se ei korjaa niiden köyhien omaa ongelmaa. Sittenhän niiden pitäisi olla antamassa koko ajan sitä rahaa lisää ja lisää sitten kun rahat taas loppuu koska eivät osaa itse käsitellä ja tienata lisää.
Ei se nyt voi mennä niin että osan ihmisistä pitäisi elättää muita.Eli et kuitenkaan usko että alunperin rikas joka antais rahansa pois, saa ne takaisin.
Koska muutenhan voisit sen tehdä ilman huolia.
Jollakin on saattanut kestää esim 20-30v, että ovat saaneet sen 100 000 säästettyä ja sijoitettua. Yleensä ihmiset alkavat tienaamaan päälle 20-vuotiaina. Eli miksi 50-60v, koko ikänsä töitä tehneen ja säästäneen pitäisi antaa rahansa jollekin köyhälle hassattavaksi ja säästää taas 20 vuotta, kun voi käyttää sen ajan vaikka omaisuuden kasvattamisen 200 000 euroon. Sitten voikin viettää eläkepäiviä vaikka Espanjassa ja ostaa ylijäävillä vaikka lapsenlapselle asunnon opiskelukaupungista mielummin.
Vihervasemisto tuhoaa hyvinvointi yhteiskunnan.Voipi sanoa heistä tyhmästä päästä kärsii kokovaltio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ottavat vain valtiolta ja muilta ihmisiltä rahaa. Jos he saisivat paljon rahaa jostain, se olisi mennyttä hyvin nopeasti. He tuhlaavat. Eivät osaa säästää. Sillä tavalla ei rikastuta.
Työttömien rahat menevät asuntojen omistajille ja ruokakauppaan.
Eli valtion rahat menevät rikkaiden taskuun.
Menkää töihin jä maksakaa vuokranne palkalla, niin jää mun veroeuroni koulutukseen, vanhusten hoitoon ja infran ylläpitoon.
Ne "köyhät" mitä tunnen asuvat omakotitalossa ja niillä on lapsia ja eläimiä. Miksi pitää ostaa/vuokrata omakotitalo ja täyttää se hevosilla ja koirilla (ja kissoilla ja pupuilla ja...) hetimiten kun voisi muutaman vuoden asua lähellä työpaikkaa kerrostalossa säästääkseen kalliimpaan elämäntyyliin? Toinen tyyppi ovat mt-ongelmaiset, eivät ne mun rahoja tartte vaan hoitoa ja ryhtiliikkeen oman elämänsä vastuunkantamisesta. Eniten sääliksi käyvät lapset jotka ovat oikeasti kärsivät köyhyydestä vanhempiensa elämänhallinnan ongelmien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole rikas, mutta ihan vauras, ja globaalisti katsottuna toki oikeasti rikaskin.
Annan rahojani Naisten Pankin kautta köyhille - ja toivon, että nuo naiset jotka sitä kautta saavat mahdollisuuden koulutukseen ja yrittäjyyteen.
Annan rahojani työntekijöille firmassani palkan muodossa, anna vaikka he saikuttaisivat tai velttoilisivat työpanoksensa kanssa. Nostan itse pienempää palkkaa kuin kukaan heistä, ja teen takuuvarmasti joka viikko monta tuntia enemmän tuottavaa työtä.
En voi sietää luonnon tuhoamista ihmisen kulutushysterian takia, enkä halua antaa euroakaan siihen, että joku tilaa jotain kiinapaskaa tai ostaa yhtään kertaköyttövaatetta halpisketjuista. Luonto ei Kestä muovia eikö haaskaamista.
Voi jessus. Omakehu haisee, suorastaan löyhkää.
Minua ärsyttää se, miten kaikki yrittäjät näissä keskusteluissa tuomitaan Veroparatiisihaaskalintuina, koska Suomen monesta sadastatuhannesta (onkohan oikea luku miljoonajotain?) yrityksestä ehkäpä max 50 on käyttänyt tällaista laitonta yritysjärjestelyä.
Tunnen aika paljon yrittäjiä, ja kukaan heistä ei ainakaan näytä elävän sellaista elämää missä kaikki firman tuotto pakataan omaan matkalaukkuun ja nautiskellaan sen kanssa, vaan yleensä kyllä maksetaan kaikki mahdolliset firman velvoitteet ja sillä lopulla esim uudistetaan työkalukantaa tai siitä maksetaan vaikkapa verkkokaupan suunnittelukustannuksia, jotta saataisiin työntekijöille lisää työtä ja jatkuva palkka.
Varmasti toki niitäkin on, jotka sieltä kassasta ottavat itselleen rahaa tai laittavat kirjanpitoon asiattomia kuitteja - mutta sitä kutsutaan petokseksi ja se on laitonta.
Rikkaathan antavatkin köyhille, mutta he ovat niitä todella köyhiä joilla ei ole varaa älypuhelimiin tai tietokoneisiin että voisivat kirjoitella tänne palstalle ja porata miksi kukaan ei rahoita heidän elämistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne rahat tilillä makaa rikkailla. Ne sijoitetaan esim yrityksien kehittämiseen ( työllistää ihmisiä) ja sitä kautta tuomaan voittoa ( tai joskus häviötä). Vauraat ottavat riskejä, jotka onnistuessaan rikastuttavat ja voitot taas sijoitetaan. Rikkaat lahjoittavat yllättävän paljon hyväntekeväisyyteen esim järjestöjen kautta.
Itsellään ja suvullaan he ahneuksissaan rahat pitävät. Mutta eivätpä saa mukanaan hautaan.
Miettikää vaikka sitä upporikasta tanskalaista, jolla miljardiomaisuus. ( Se, jonka 3 lasta kuoli kamalassa Sri Lankan iskussa.) Hän omisti monta suurta ketjuliikettä. Esim Vero Moda.
Miksi se on ahne joka haluaa pitää omat rahat itsellään mutta ei se joka kärttää muilta rahaa?
Rikas on ahne jos pitää rahat itsellään ja haalii lisää.
Koko ajan valtio maksaa rikkaille tukiaisia esim. asumistuen muodossa.
tuomiojalla olisi kyllä pätäkkää mutta köyhille ei siitä riitä
Miksi haluat toisen rahoja. Älä himoitse toisen omaisuutta, karjaa äläkä mitään, mikä on hänen omaansa. Tuo sensijaan puutteesi rukouksella Jumalalle, niin hän pitää sinusta huolen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla 850000e tilillä rahaa,en todellakaan pidä ittiä rikkaan. Perintönä sain rahaa 1200000e ja omakotitalon.Perinnöstä maksoin perintöveron.Isäukko sanoi aikoinaan jokainenha voi rahaa ja omaisuutta kerrytää mutta sen omaisuuden säilyttäminen ei sit onnistukkaan monelta. Ajatellut nyt että tuo perintö minkä sain on todella pikku raha jos alkais sitä tuhlaamaan.
Et nyt tuhlaa sitä sitte.
En todellakaan tuhlaa.Minulla vakituinen hyvä työ josta saan sen verran mitä kulutankin.
Eli mihin tarvit sitten rahoja?
Et osaa nauttia niistä edes?
Oletko ihan varma ettei ole jotain vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemisto tuhoaa hyvinvointi yhteiskunnan.Voipi sanoa heistä tyhmästä päästä kärsii kokovaltio.
Kuka on vastuussa huonosta kieliopistasi?
Syytätkö siitäkin puolueita?
Vierailija kirjoitti:
Verotuksen ansiosta rikkaat kyllä antavat osansa. Tiesitkö että jos tienaa hyvin, niin joutuu maksamaan 50% veroja tuloistaan. Sehän on omista antamista köyhille. Jos tienaat vuositulouna 100 000€ menee siitä 50 000 €veroihin. Eli Puolet tienaamistasi rahoista menee toisten taskuihin. Verotus on Suomessa niin hurja että ne kaikista rikkaimmat asuvat kirjoilla ulkomailla, jotta välttävät verotuksen. Eikö se sinusta jo riitä että puolet menevät muille?
Kohtalaista shaissea taas.
Meneekö joku oikeesti ulkoimaille missä ei ole veroja?
Ei mene, koska Suomessa on parempi elää kuin vaikka Virossa.
Ei olisi ellei veroja kerättäisi.
Sitä ei yksikään tähänkään keskusteluun "köyhät kyykkyyn, verot alas"-trolleista tajua.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalidemokratia on jo ajanut Suomen tilanteeseen jossa kansalaiset ovat laiskoja eivätkä yritä. Tämä on johtanut heikkoon kilpailukykyyn ja talouden rämpimiseen pohjamudissa. Tilannetta on yritetty paikata veroja nostamalla mikä on saanut hyvinansaitsevatkin vähentämään työntekoa.
Kokoomus ja keskusta jakavat yritystukia useita miljardeja vuodessa.
Miksi yritykset ovat laiskoja eivätkä tienaa itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne rahat tilillä makaa rikkailla. Ne sijoitetaan esim yrityksien kehittämiseen ( työllistää ihmisiä) ja sitä kautta tuomaan voittoa ( tai joskus häviötä). Vauraat ottavat riskejä, jotka onnistuessaan rikastuttavat ja voitot taas sijoitetaan. Rikkaat lahjoittavat yllättävän paljon hyväntekeväisyyteen esim järjestöjen kautta.
Itsellään ja suvullaan he ahneuksissaan rahat pitävät. Mutta eivätpä saa mukanaan hautaan.
Miettikää vaikka sitä upporikasta tanskalaista, jolla miljardiomaisuus. ( Se, jonka 3 lasta kuoli kamalassa Sri Lankan iskussa.) Hän omisti monta suurta ketjuliikettä. Esim Vero Moda.
Miksi se on ahne joka haluaa pitää omat rahat itsellään mutta ei se joka kärttää muilta rahaa?
Rikas on ahne jos pitää rahat itsellään ja haalii lisää.
Koko ajan valtio maksaa rikkaille tukiaisia esim. asumistuen muodossa.
Ymmärtäkää jo ettei niitä rahoja haalita mistään yhteisestä potista joka on rajallinen. Rahaa riittä ihan jokaiselle.
Sinäkin voisit ihan itse hankkia sitä rahaa niinkuin rikkaat tekevät, kukaan ei estä sitä paitsi sinä itse.
Miten niin eivät anna? Rikkaat Suomessa luovuttavat koko ajan suuren osan tuloistaan köyhille veroina. Myös pienituloiset elättävät loiseläjiä maksamalla veroja.
Mistä luulet työttömyyskorvausten ja tukien napsahtavan tilille joka kuukausi?
Kyllähän rikkaat jo antavat köyhille. Todella pienituloiset elävät lähinnä tulonsiirtojen varassa, jotka maksaa mm työssäkäyvät.
Miksi rikkaan pitäisi antaa itse tienaamastaan rahasta muille? Ei se suomessa yleensä mene niin, että köyhä on uhri ja rikas paholainen. Jokainen voi itse nostaa halutessaan omaa elintasoaan, lukuunottamatta sairaita ja vanhuksia.
En todellakaan tuhlaa.Minulla vakituinen hyvä työ josta saan sen verran mitä kulutankin.