Miksi rikkaat eivät anna rahojaan köyhille?
Mitä joku tekee yli 100 000 eurolla tilillä makaamassa? Siitä pitäisi ottaa puolet pois ja heittää rahat helikopterista alas köyhille.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan elätä yhtään loista.
Jos eivät ota yhtään vastuuta omasta elämästään, niin olkoot köyhiä.
Vassarit sais kaikki kuskata neukkuihin.
Onhan se nyt helvetti, että mä teen työn, saan palkan ja vielä loisista pitäis pitää huoli, kun ne on köyhiä.
Just.Tuskin tuollaisia kirjoittava osaa paljon muuta kuin uhota.
Jos viittaat edelliseen kommentoijaan niin olen hänen kanssaan samaa mieltä. Osaan vaikka mitä ja varsinkin palkkatyöni. Olen lopen kyllästynyt maksamaan tyhjästä 40% ansiotuloveroa, sinäkin kattoon räkijä voisit mennä töihin.
Kerros nyt ensin tehtävänimekkeesi ja palkkasi.
Vai eikö mielikuvitustyöstä voi näitä kertoa?
IT on ala, ja 100k vuodessa brutto. Voisitko nyt sinäkin kertoa minkä kontribuution annat tähän yhteiskuntaan?
- eri
IT-alahan tekee ihmistä työttömiä automaation avulla joten miksi ihmettelet kovia veroja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt helvetti, että mä teen työn, saan palkan ja vielä loisista pitäis pitää huoli, kun ne on köyhiä.
Jos viittaat edelliseen kommentoijaan niin olen hänen kanssaan samaa mieltä. Osaan vaikka mitä ja varsinkin palkkatyöni. Olen lopen kyllästynyt maksamaan tyhjästä 40% ansiotuloveroa, sinäkin kattoon räkijä voisit mennä töihin.
IT on ala, ja 100k vuodessa brutto. Voisitko nyt sinäkin kertoa minkä kontribuution annat tähän yhteiskuntaan?
- eri
Jokainen tuo panoksensa jos yhteiskunta sen huolii.
Sipilän aikana sangen huonosti.
Ps. Tuo sivistyssanoilla noppailu kertoo huonosta egosta, vai onko suomi vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
afrikkalainen haluaa tietokoneesi ja puhelimesi
miksi et anna niitä jo?
Joskus ne ottavatkin väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseenalaistan kyllä kyvykkyysi arvioida työosaamisesi jos kerran luulet maksavasi veroja "tyhjästä".
Vaikka niinhän esim. maankiertäjät väittää UK:ssa etteivät lainkaan käytä verovaroin hoidettuja palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisit jos kävisit töissä. Työssäkäyvät ymmärtävät että rahan eteen on tehtävä jotakin. Suomessa on kahdenlaisia vähävaraisia, työssäkäyviä pienipalkkaisia jotka ovat köyhiä KOSKA Suomi hyysää työttömiä joilla on samat kuukausitulot kuin niillä pienipalkkaisilla. Ja sitten juuri niitä työttömiä jotka ovat käsi ojossa ottamassa rahaa muiden maksamista verorahoista.
Jotta Suomen talous olisi kunnossa, verorahojen pitäisi mennä sellaisiin asioihin jotka poikivat rahaa myöhemmin. Siksi esim. yritysten, koulujen, sairaaloiden tms. tukeminen verovaroilla on ookoo mutta viime vuosikymmenien aikana työttömyyskorvausten maksu ei todellakaan ole kannustanut ihmisiä hakemaan töitä ja tienaamaan omat rahansa vaan on kasvanut jo pari sukupolvea ihmisiä jotka eivät halua tehdä mitään elantonsa eteen koska ilmaiseksikin voi kupata muilta.
HUOM. myös työttömiä on kahdenlaisia, ne jotka saavat kaikki tuet ja pääsevät pienipalkkaista lähelle tuloissaan ja sitten niitä työttömiä jotka eivät saa mitään muuta kuin työmarkkinatuen joka on 500€:n kieppeillä (jos on hoitanut aiemmin raha-asiansa hyvin ja varallisuutta kerännyt joskus ja/tai puoliso on töissä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Jokainen tuo panoksensa jos yhteiskunta sen huolii.
Sipilän aikana sangen huonosti.
Ps. Tuo sivistyssanoilla noppailu kertoo huonosta egosta, vai onko suomi vaikeaa?
Tyhjänpäiväinen viisastelu onnistuu kaikilta, mikä siis on sinun osuus tästä verohelvtistä nimeltä suomi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä maksan 42% ansiotuloveroa ja sen eteen on sen verran kouluja käyty, että osaan laskea ettei 41k työpaikkaa riitä 150k työttömälle. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä maksan 42% ansiotuloveroa ja sen eteen on sen verran kouluja käyty, että osaan laskea ettei 41k työpaikkaa riitä 150k työttömälle. -eri
Mistä lähtien työpaikat pitää osoittaa työttömälle? Yksilön vastuu lienee sulle täysin vieras käsite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien työpaikat pitää osoittaa työttömälle? Yksilön vastuu lienee sulle täysin vieras käsite.
Äääh, tätä et voi voittaa. Vihervassarit haluaa maksaa 99% veroa kaikesta tulosta :D
En ole rikas, mutta ihan vauras, ja globaalisti katsottuna toki oikeasti rikaskin.
Annan rahojani Naisten Pankin kautta köyhille - ja toivon, että nuo naiset jotka sitä kautta saavat mahdollisuuden koulutukseen ja yrittäjyyteen.
Annan rahojani työntekijöille firmassani palkan muodossa, anna vaikka he saikuttaisivat tai velttoilisivat työpanoksensa kanssa. Nostan itse pienempää palkkaa kuin kukaan heistä, ja teen takuuvarmasti joka viikko monta tuntia enemmän tuottavaa työtä.
En voi sietää luonnon tuhoamista ihmisen kulutushysterian takia, enkä halua antaa euroakaan siihen, että joku tilaa jotain kiinapaskaa tai ostaa yhtään kertaköyttövaatetta halpisketjuista. Luonto ei Kestä muovia eikö haaskaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne rahat tilillä makaa rikkailla. Ne sijoitetaan esim yrityksien kehittämiseen ( työllistää ihmisiä) ja sitä kautta tuomaan voittoa ( tai joskus häviötä). Vauraat ottavat riskejä, jotka onnistuessaan rikastuttavat ja voitot taas sijoitetaan. Rikkaat lahjoittavat yllättävän paljon hyväntekeväisyyteen esim järjestöjen kautta.
Nykyään just EI sijoiteta yritykseen.
Massit otetaan ulos ja laitetaan veroparatiiseihin.
Sieltäkö ne työllistää porukkaa?
Miten helvetissā joku voi olla noi tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä yksi ja sama tyyppi kirjoittamassa useita saman tyyppisiä viestejä vai ajattelevatko monet ihmiset oikeasti niin, että köyhät ovat köyhiä siksi, etteivät osaa käyttää rahaa?
Luoja varjele, köyhyys näyttää vaivaavan näidenkin kirjoittajaa/kirjoittajia. Järjen köyhyys siis... :(
Tuenmaksupäivinä näkyy kaupoissa ruuhka jossa ostetaan turhuuksia.Muuten voisi rahat riittääkin.
Pitäähän ne rahat tuhlata nopeasti ennenkun ne ehtii loppumaan.
Nää on näit köyhien juttuja joista rikkaat ei ymmärrä mitään. Kyllähän minäkin suunnittelisin paremmin mitä ostaisin jos olisi enemmän aikaa.
Rikkaat saavat aivan hirrrrveitä kiksejä inhimillisestä kärsimyksestä. That's why.
Vierailija kirjoitti:
En ole rikas, mutta ihan vauras, ja globaalisti katsottuna toki oikeasti rikaskin.
Annan rahojani Naisten Pankin kautta köyhille - ja toivon, että nuo naiset jotka sitä kautta saavat mahdollisuuden koulutukseen ja yrittäjyyteen.
Annan rahojani työntekijöille firmassani palkan muodossa, anna vaikka he saikuttaisivat tai velttoilisivat työpanoksensa kanssa. Nostan itse pienempää palkkaa kuin kukaan heistä, ja teen takuuvarmasti joka viikko monta tuntia enemmän tuottavaa työtä.
En voi sietää luonnon tuhoamista ihmisen kulutushysterian takia, enkä halua antaa euroakaan siihen, että joku tilaa jotain kiinapaskaa tai ostaa yhtään kertaköyttövaatetta halpisketjuista. Luonto ei Kestä muovia eikö haaskaamista.
Voi jessus. Omakehu haisee, suorastaan löyhkää.
No kun kerran tämä köyhänä olo on niin mukavaa ja saa laiskotella, niin alkakaa tekin. Turha rikkaan on köyhälle kaunaa kantaa, kyllä köyhäksi pääsee äkkiä. Sitten saa 522e kuussa käteen ja voi tehdä mitä haluu, kierrellä vaikka mualimmoo.
Vierailija kirjoitti:
No kun kerran tämä köyhänä olo on niin mukavaa ja saa laiskotella, niin alkakaa tekin. Turha rikkaan on köyhälle kaunaa kantaa, kyllä köyhäksi pääsee äkkiä. Sitten saa 522e kuussa käteen ja voi tehdä mitä haluu, kierrellä vaikka mualimmoo.
Ei pysty. Minulla tulee enemmän kuussa pääomatuloja kuin tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä yksi ja sama tyyppi kirjoittamassa useita saman tyyppisiä viestejä vai ajattelevatko monet ihmiset oikeasti niin, että köyhät ovat köyhiä siksi, etteivät osaa käyttää rahaa?
Luoja varjele, köyhyys näyttää vaivaavan näidenkin kirjoittajaa/kirjoittajia. Järjen köyhyys siis... :(
Kyllä monet ovat köyhiä (ei kaikki) juuri siksi että ei osata käyttää rahaa. Tai paremminkin "osataan käyttää liiankin tehokkaasti". Eli vaikka olisi tuloja, niin niistä tuloista ei säästetä, eikä laiteta rahaa tuottamaan. Samaten otetaan kalliita luottoja turhiin hankintoihin.
Toki on köyhiä, jotka vielä eivät ole päässyt vaurastuun, mutta he eivät vingukaan "rikkailta rahat pois ja lisää tukia". Minäkin olen ollut köyhä ja säästänyt omaisuuteni pienestä palkasta, jota alkaa oleen ihan mukavasti. Mutta se tarkoittaakin sitä että hetken mieliteoista pitää tinkiä ja sijoittaa pieniäkin summia.
Meillä on erilainen käsitys näköjään köyhyydestä. Ihminen joka tuhlaa paljon rahaa, ei ole köyhä. Köyhä on ihminen, jolla ei ole rahoja tuhlattavaksi asti.
Varmaankin siitä yksinkertaisesta syystä, että kun vähänkään erehtyy antamaan almua niin ojokädet senkun lisääntyy ja lopuksi repivät kappaleiksi. Parempi pitää tiukka linja alusta saakka niin pysyy kerjäläiset poissa kun tietävät etteivät mitään tule saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monet ovat köyhiä (ei kaikki) juuri siksi että ei osata käyttää rahaa. Tai paremminkin "osataan käyttää liiankin tehokkaasti". Eli vaikka olisi tuloja, niin niistä tuloista ei säästetä, eikä laiteta rahaa tuottamaan. Samaten otetaan kalliita luottoja turhiin hankintoihin.
Toki on köyhiä, jotka vielä eivät ole päässyt vaurastuun, mutta he eivät vingukaan "rikkailta rahat pois ja lisää tukia". Minäkin olen ollut köyhä ja säästänyt omaisuuteni pienestä palkasta, jota alkaa oleen ihan mukavasti. Mutta se tarkoittaakin sitä että hetken mieliteoista pitää tinkiä ja sijoittaa pieniäkin summia.
Meillä on erilainen käsitys näköjään köyhyydestä. Ihminen joka tuhlaa paljon rahaa, ei ole köyhä. Köyhä on ihminen, jolla ei ole rahoja tuhlattavaksi asti.
Kummasti tutkimusten mukaan on. Eniten pelataan veikkauksen pelejä ja eniten käytetään rahaa tupakkaan ja alkoholiin. Lisäksi ostetaan eineksiä.
Kyllä köyhäkin voi osata käyttää rahaa. Itse olen aina säästänyt pienestä palkastani, jopa kotihoidon tuella laitoin säännöllisesti rahaa sijoitustilille. Ollaan myös asuttu todella ahtaasti eikä kulutettu juuri mihinkään. Jos saan kuukaudessa käteen n 800€ niin siitä vielä pystyn nipistämään mutta pelkästä työmarkkinatuesta se ei onnistuisi mitenkään, toivottavasti en koskaan joudu sille. Pienistä palkoista huolimatta ja opiskeluista ja pitkistä vanhempainvapaista meillä on sijoituksia ja lähes velaton perheasunto pk-seudulla. Jos saisin enemmän rahaa kuin nyt niin en todellakaan tuhlaisi niitä vaan sijoittaisin edelleen. Nyt jää käteen 1200€, miehellä aavistuksen enemmän. Todella köyhä esim se joka saa pelkän työmarkkinatuen ja on perheellinen ei kyllä ole mahdollisuuksia säästää, hyvä kun hengissä pysyy.