Kokeilin Halla-ahon kanakeitto-ohjetta. Sehän on ihan kamalaa
Epäilin kyllä mutta nopea ruoka, annoin mahdollisuuden. Marinadi kaikkine natriumglutamaatteineen ja öljyineen tunki läpi, väsähtäneenä nahistuneet pakaste herne-maissi-paprikat ja mauton kuivattu persilja, tunkkainen ja äitelä kombo. Oikeastiko joku moisesta sotkusta tykkää? Kari Aihisen kaappauksella olisi keittiöpaikka nyt.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Kuka pakotti laittamaan glutamaattia? Ei jussikaan laittanut.
Ps. osta kanaliemikuutioita joissa ei ole natriumglutamaattia (niitä on)
Ei haittaa lutamaatit, mutta Suola haittaa. Kun joku muu sotkee ruuanlaiton suolillaan.
Ärsyttävää. Jos haluaa vaikka lisätä kalakastiketta ja sitten siinäkin on suolaa, niin tulee ylisuolaista.
On valittava kalakastike tai liemikuutio. Ei ole vaihtoehtoa JA.
Eikä pällit valmistajat tajua.
Sinccis
Miksihän sitä paprikaa ylipäätään on hemapassa? Pelkkä hema vielä menisi mutta ne paprikat on tosiaan klimppejä. Äiti laittoi 80-luvulla aina kiinankaalisuikaleisiin hemapaa. Siinäpä oiva salaatti. Not. 😫
Vierailija kirjoitti:
Marinadit pois, tuoreita vihanneksia ja huom tuore pärsilja , sit on avot.
Pakastevihannekset on tuoreita vihanneksia.
Ei näköjään. Kuinka tunteetonta. 😪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen keskustelu katosi jonnekin. Toistan, että ei ihmiset kyllä hääviä ruokaa laita itse jos kasikytlukuinen marinadibroileri hemapalla saa oikein "kokeilemaan".
Sinä ehkä valmistat karitsan karetta joka päivä, me kaikki emme.
Ei tarvitse, vaan tehdä keitto tuoreista kasviksista ja puhtaasta kanasta. Ei harmita valmistuksessa hukkaan heitetty aika kun maku on aivan eri kuin teollisen säilykkeen.
Mikä on puhdas kana ja mistä sitä saa?
Vierailija kirjoitti:
Miksihän sitä paprikaa ylipäätään on hemapassa? Pelkkä hema vielä menisi mutta ne paprikat on tosiaan klimppejä. Äiti laittoi 80-luvulla aina kiinankaalisuikaleisiin hemapaa. Siinäpä oiva salaatti. Not. 😫
On myös hernemaissiporkkanaa, ainakin jollain valmistajalla. Sitten on muitakin kasvissekoituksia esim. pavuilla ja kukkakaalilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen keskustelu katosi jonnekin. Toistan, että ei ihmiset kyllä hääviä ruokaa laita itse jos kasikytlukuinen marinadibroileri hemapalla saa oikein "kokeilemaan".
En, vaan perusruokaa kunnon raaka-aineista. Etkö ole itse ennen tehnyt kanakeittoa? Luullisen broilerinlihan voi keittää itse, hätätilassa voi käyttää vaikka kypsää grillibroileria, mikä sekin on parempaa kuin jokin marinadiroipe. Tuoreita kasviksia, yrttejä ja currya joko tahnana tai jauheena (jos ei ole tahnaa). Fondista makua jos ei keitinliemestä tule tarpeeksi. Mikä tässä on vaikeaa, pilkkoa joku vihannes?
Grillibroileria kanakeittoon ja fondia, kaikkea sitä kuulee. No , tuulipuvuille maistúu vaikka mikä.
Miksi pitää olla kananluuta? Luuletko että kanan luusta tulee jotain hyvää makua keittoon, hupsu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, vaan tehdä keitto tuoreista kasviksista ja puhtaasta kanasta. Ei harmita valmistuksessa hukkaan heitetty aika kun maku on aivan eri kuin teollisen säilykkeen.
Kun tietää että sinunkin hernekeittosi tulee suoraan purkista, niin ei kannattaisi esitellä kasviksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy varmaan laittaa Jussille palautetta että on vastaisuudessa tekemäti sitä kanasoppaansa kun siitä nousee vaan näin suuri mielensäpahoitusaalto.
Sepä se, kun ei voi resepteistäkään keskustella ilman että per.su uhriutuuu....
Vierailija kirjoitti:
Täytyy varmaan laittaa Jussille palautetta että on vastaisuudessa tekemäti sitä kanasoppaansa kun siitä nousee vaan näin suuri mielensäpahoitusaalto.
Totta.
Ehkä seuraavaksi Jussin pitää paistaa kunnon naudanlihapihvi, ja siirtyä viineissä vielä laadukaampaan hintaluokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tänään kans soppaa syötiin, ilman marinadia broisku, hunajaa lisäsin ja ehdottomasti tuoretta persiljaa. Täysjyvämakaronilla mentiin, muuten täydellistä mutta vettä jouduin lisäämään.
Keitto menee pilalle jos lisää vettä myöhemmin. Samoin puuro.
Terv. herkkusuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ottaa vaan sen kritiikin vastaan siitä mitä reseptejä yleisölle jakaa. Vai eikö meillä olekaan sananvapautta?
Sananvapauteen kuuluu myös vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauramakaroonit korvaisin tavallisilla vehnämakaroneilla. Eivät hajoa.
Ei marinoitua lihaa. Ei varsinkaan hunajalla.Hunajamarinoitu on jossain tilanteissa ihan hyvä mutta soppaan laittaisin marinoimatonta.
Kukaan ei kiellä sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, vaan perusruokaa kunnon raaka-aineista. Etkö ole itse ennen tehnyt kanakeittoa? Luullisen broilerinlihan voi keittää itse, hätätilassa voi käyttää vaikka kypsää grillibroileria, mikä sekin on parempaa kuin jokin marinadiroipe. Tuoreita kasviksia, yrttejä ja currya joko tahnana tai jauheena (jos ei ole tahnaa). Fondista makua jos ei keitinliemestä tule tarpeeksi. Mikä tässä on vaikeaa, pilkkoa joku vihannes?
Eiköhän sinullakin ole pellin maku hyvässä muistissa, kun syöt tölkkihernekeittoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sinullakin ole pellin maku hyvässä muistissa, kun syöt tölkkihernekeittoja.
En ole vuosikymmeniin syönyt tölkkihernaria, mutta se on ihan hyvä valmisruoka. Ennemmin sitä kuin hunajamarinoitua broileria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä gourmet ruokia olette lapsuudessanne syöneet, koska kyseinen kanakeitto mielestänne kamalaa? No ei tuo keitto mikään juhlaruoka ole, mutta ihan ok kotiruoka.
Eiköhän hemapaan ole kyllästyneet just ne jotka on syöneet pitkään halvalla eli sitä hemapaa vähän väliä joka ruoassa.
Porkkana ja kokonaiset kasvikset on halvempia
Ainoa minua kummastuttanut asia oli se, ettei sipulisilppua kuullotettu alussa, lisätty mausteita ja vasta sen jälkeen broileri jne. Apulaisena toiminut tytär on söpö!
Nyt äkkiä jollekin TV-kanavalle ohjelmaformaatti, jossa H-a opettaa tavalliselle suomalaisperheelle kotiruoan laittamista!
Miten Halla-ahon lehtolapsi? Saiko hän maistaa kanakeittoa?