Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokeilin Halla-ahon kanakeitto-ohjetta. Sehän on ihan kamalaa

Vierailija
22.04.2019 |

Epäilin kyllä mutta nopea ruoka, annoin mahdollisuuden. Marinadi kaikkine natriumglutamaatteineen ja öljyineen tunki läpi, väsähtäneenä nahistuneet pakaste herne-maissi-paprikat ja mauton kuivattu persilja, tunkkainen ja äitelä kombo. Oikeastiko joku moisesta sotkusta tykkää? Kari Aihisen kaappauksella olisi keittiöpaikka nyt.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset naiset täälä valittaa keskenään kun teidän ruokaanne ei syö kukaan mutta Jussin ruoasta tykkää moni. Ei ehkä moni tällä palstalla mutta tämän kuplan ulkopuolella kyllä.

Vierailija
82/102 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin Halla-ahon kanakeittoa ja lopputulos oli tuhti kuiva makaroonipuuro. 500gmakaronia on liikaa ja 2L vettä liian vähän. Syötyä kyllä tulee mutta uutta satsia en tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko yhtään että täällä on montakaan hyvää ruuan laittajaa, ollaan vaan niin olevinaan.

Vierailija
84/102 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanakeitto on jo lähtökohtaisesti kamalaa. Kunnon rehellinen lihakeitto se pitää olla tai sit edes jauhelihakeitto.

Vierailija
85/102 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahteen litraan vettä pitää laittaa neljä liemikuutiota, eikä kaksi.

Vierailija
86/102 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan käytä marinoituja broileri (enkä muitakaan) tuotteita. Enkä varsi kaan marinoituja broilerin roippeita. Ihan hirveä homma pestä sitä marinadia pois!

Ja #92 kyllä, olen varmasti keskivertoa parempi ruuanlaittaja.

Vierailija
87/102 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on 500ml eli noin 200g

Vierailija
88/102 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en koskaan käytä marinoituja broileri (enkä muitakaan) tuotteita. Enkä varsi kaan marinoituja broilerin roippeita. Ihan hirveä homma pestä sitä marinadia pois!

Ja #92 kyllä, olen varmasti keskivertoa parempi ruuanlaittaja.

Hunajamarinoitu on parasta. Mitä tarkoitat että peset marinadia pois? :D

Vaikutat hieman ylimieliseltä onko kotona kaikki hyvin?

89/102 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Halla-ahon kokkausvideon ja ajattelin kyllä kokeilla keittoa jossain vaiheessa. Tosin en tykkää maissista, joten laitan vain pakasteherneitä ja paprikaa. Sulatejuusto kanakeitossa kuulostaa hyvältä.

Vierailija
90/102 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vietän vapun kotonani syöden Halla-Ahon kanakeittoa ja maistellen Halla-Aho viiniä. 😊🤩.

Tv. Persu.

Vierailija
91/102 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ruskista broileria enkä jauhelihaa kattilassa. Onnistuuko muka yhtä hyvin kuin paistinpannulla?

Vierailija
92/102 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kiva ohje.

Minulla on vähän samalainen resepti mutta se on todella yksinkertainen.

En enää syö kanaa tai lihaakaan ellen tarjoile sitä lapsilleni.

Kanat paistetaan sipulien kanssa pannulla siten että sipulit kerkeää ruskistua.

Sitten lisätään haluttuja mausteita ja ehkä rasvaa jos haluaa.

Kaadetaan kaksi purkkia tomaattimursketta tai 5-7dl itse muussattua tomaattisörssöä. Annetaan kiehua ja tarvittaessa voi lisätä lisää mursketta jos tuntuu sille. Usein lurautan ketsuppia tai jotain chilikastiketta vähän sekaan.

Kun kanat on kypsyneet kiehutettuna ( niitä ei siis paisteta kypsiksi vaan pinta poltetaan sopivasti päältä), niin voi tanssia sutsi satsia hetken verran.

Sen jälkeen lisätään hernemaissipaprikat pakastepussista :D ai jumalauta miten jännä hetki se on. Jos pussi on ihan jäässä niin sitä voi hakata nyrkillä!

Lopuksi laitetaan se sulatejuusto. Jokainen on omaa mieltä siitä miten paljon sulatejuustoa voi käyttää.

Täysin vapaat kädet sille.

Aika helppo ohje.

Erilainen kuin kirkas kanakeitto.

Lupaan kyllä kokeilla tuota lapsille ja maistan itse kanattoman osuuden.

Vierailija
94/102 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen vastaavaa kanapastaa, mutta siitä jätän pois juurikin nuo ap:n mainitsemat: marinadin, pakkasvihannekset ja persiljan. On kyllä hyvää. Halla-ahon soppaa en kokeile, jo reseptistä näki, ettei oo niin hyvää.

Vierailija
95/102 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan persureppanoiden uhriutuminen yhyy-yhyy-ajojahti-yhyy menee näköjään pitkälle, että jopa Hillo-ahon kanakeittoreseptin kritisoiminen on liian kova nieltäväksi lol :D.

Ei víttu mitä pellejä.

Vierailija
96/102 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna kokkaillan tätä.

Vierailija
97/102 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just se keitto tekeytymässä. Paskaa puhut sillä sehän on herkullista.. 😊 Kolmas kerta jo kun meillä syödään sitä.

Vierailija
98/102 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki ohjeeseen?

Vierailija
99/102 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
100/102 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy varmaan laittaa Jussille palautetta että on vastaisuudessa tekemäti sitä kanasoppaansa kun siitä nousee vaan näin suuri mielensäpahoitusaalto.

Totta.

Ehkä seuraavaksi Jussin pitää paistaa kunnon naudanlihapihvi, ja siirtyä viineissä vielä laadukaampaan hintaluokkaan.

Jussin suosittelema Riesling maksaa Alkossa 26 euroa pullolta - ei ihan halpaa.