Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lotta Näkyvä aikoo huiputtaa kaikki maailman yli 8 kilometriä korkeat vuoret

Vierailija
22.04.2019 |

Onko tällä asiasta jotain kokemusta vai onko tämä näitä netistä luettuja kivoja juttuja joista innostunut?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/8599db9d-c1d9-4177-bab9-759b9e…

Kilimanjaro ei ole sama asia kuin Everest tai K2. On itseasiassa aika todennäköistä, että menehtyy yrittäessä.

Kommentit (6087)

Vierailija
121/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas täällä kaikki mielensä pahoittajat (muiden asioilla) liikkeellä. Ei yhtäkään positiivista kommenttia. Mitä on teiltä pois, että nuorella naisella on asettanut itselleen tuo päämäärä? Se on hänen elämä ymmärrättekö? Miksi hänen pitäisi jättää tätä elämystä kokematta, jos on mahdollisuus toteuttaa tai ainakin yrittää sitä. Eletään vain kerran...

Mä vaan toivotaan onnea Lottalle!

Voisiko tuon kulahtaneen "mielensä pahoittaja" -termin jo vähitellen unohtaa?

Ensinnäkään ei ole meiltä mitään pois, jos joku haluaa haaveilla. Mutta silloin kun siitä ilmoittaa julkisesti Suomen kansalle, on se kritisoitavaa ainesta.

Jokainen meistä tietää, varmaan pohjimmiltaan Lottakin, että mahdollisuudet ovat tuhannesosapromillea onnistua tässä massiivisessa tehtävässä (siis kaikki nuo vaaralliset vuoret??? :o) Ja pitäisi ensin aloittaa tyhjästä, treenaten kuten pikkupojat isoiksi mäkimiehiksi, eli pienestä mäestä isoon mäkeen. Tuulentupia kyllä nyt ollaan rakentelemassa. Siitä siis ollaan mieltä.

Lotta on söpö ja varmaan kiva tyttö. Jos hän kertoisi haaveistaan Hollywoodin suureksi filmitähdeksi tms. niin ihan varmaan kannustusta tulisi ja onnentoivotuksia satelisi! Tämä jo kuitenkin olisi jollain tavalla realistinen tavoite.

Lue nuo edellä jo annetut tilastolinkit, jotta ymmärrät tämän "lynkkauksen" tai vaikka "mielemme pahoituksen" :)

Samaa mieltä, ettei tästä aiheesta keskustelussa ole kyse mistään mielen pahoittamisesta mutta sanoisin että vähintään yhtä epärealistiselta kuulostaisi, jos Lotta seuraavaksi ilmoittaisi kokeilleensa näyttelemistä harrastelijateatterissa ja innostuneensa näyttelemistä siinä määrin että aikoo ryhtyä kansainväliseksi filmitähdeksi alan ykkösnimien joukkoon.

Mun pointti oli verrata näitä kahta (Lotalle täysin mahdotonta) suunnitelmaa, joista kuitenkin tuo Angelina Joliella lattian pyyhkiminen olisi JOPA ja EDES jollain tasolla ymmärrettävämpi, kuin täysin absurdi vuorikiipeily.  Eräänlaista sarkasmia siis.

Vierailija
122/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Lotta oo jo käynyt annapurnassa???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset haukkuu täällä porukalla kaunista naista. Oletteko nähneet Lotan opettajan? Hemmetin komea mies.

Kukaan ei haku Lottaa koska hän on kaunis. Itse olen vain sitä mieltä, että vuoristokiipeily on vaarallista ja itsekästä ja varsinkin perheellisille. Jo pelkkä kalliokiipeily on typerää, mutta ei sentään laita pelastajia tai avustajajoukkoja vaaraan. Lotta voisi nauttia tuosta opettajastaan ehkä jollain muulla tavalla kuin 8000 metrissä?

Ehkä jos sinä kävisit, joskus jonkun vuoristokiipeilyyn liittyvän henkilön hautajaisissa, voisi sinunkin asenteesi muuttua? Ja kyllä tunnen myös ihmisiä, jotka ovat kiivennet noita 8000 metrin vuoria ja selvinneet hengissä ja siltikin olen tätä mieltä ilman kateuden häivää.

Onko nämä kuolleiden puolisot sitten erityisen katkeria ja vihaisia miehilleen, kun harrastivat vaarallista lajia? Kiinnostaa noin muuten vain, aina sanotaan vain että "hän kuoli tehden sitä mitä rakasti" jne.

Mieheni ei kuollut vuorelle, mutta kuitenkin "kuoli tehden sitä mitä rakasti" ja kyllä, olen aivan helvetin katkera. Mies riskeerasi tahallaan henkensä. Tiesi aivan täysin, että tässä hommassa voi lähteä henki ja epäili itsekin taitojaan, mutta ei kun sinne vaan. Joka kerta minä ja lapset jäätiin kotiin sydän syrjällään, että tuleeko se takaisin ja kerran ei tullut. Jätti mut yksin kahden lapsen kanssa, koska oli pakko päästä. Varsinkin aluksi mä vihasin miestä ja olin aivan uskomattoman katkera siitä miten itsekäs hän oli. Tiesi, että tässä voi kuolla ja hänellä jää 2 lasta isättömiksi ja vaimo leskeksi ja yh:ksi, mutta se ei vaakakupissa painanut niin paljon, että olis pelannut varman päälle ja pysynyt taitojensa rajoissa. Päällimmäinen tunne hänen kuolemansa jälkeen oli pitkään viha.

Ei pitäisi perheellisen riskeerata. Itsekästä.

Vierailija
124/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusleirissä vasta.

Vierailija
125/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavoitteet on korkealla, mutta onko julkisuus välttämätöntä tavoitteiden ja haaveiden toteuttamiseksi? Aiempien juttujen perusteella, onko edelleen joku alemmuuskompleksi? jahdataan haamuja, ei tiedetä kuka ollaan ja mitä elämältä halutaan, sitten on hyvä ottaa tällainen projekti joka on näkyvä ja tuo huomiota. Muutaman vuoden kuluttua ollaan naistenlehdissä kertomassa kuinka hukassa olikaan tässä vaiheessa elämäänsä...

Nuo visiitit kasitonnisille tuppaavat olemaan sen verran kalliita että julkisuus ja sitä kautta sponsoreille luvattava näkyvyys ovat perusehto, ellei satu olemaan taskusta heittää kymmeniä tonneja yhteen reissuun.

Vierailija
126/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako 30 v Lotta sitoutua 20 vuodeksi pelkkään vuorikiipeilijäelämään. 50 v olisi projekti valmis. Veikka Gustafsson kiipesi Kilit ja Blancit 18 v ja projektin viimeisen 8-tonnisen 40 v.

Vierailija
127/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusleirissä vasta.

Hengailee/ harjoittelee sen valmentajamentorinsa kanssa, joka ymmärtääkseni on sinne kiipeämässä.

Annapurna tuskin on se yli 8000m vuori josta aloitetaan.

Vierailija
128/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annapurnan perusleiriin meni helikopterilla, kertoo itse instassa.

Vierailija
129/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syynä se, että vaellus leiriin olisi ollut liian vaarallista...no, onneksi se kiipeäminen 8 kilometriin ei ole?

Vierailija
130/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syynä se, että vaellus leiriin olisi ollut liian vaarallista...no, onneksi se kiipeäminen 8 kilometriin ei ole?

Ehkä menee huipullekin helikopterilla. Ehkä Lotta on vain ihastunut palavasti Doniin ja päinvastoin (Don tekee ilmeisesti dokkaria Lotan projektista). Oli ilmoittautunut Lotan ja tämän missikiipeilijätoverin Ancagogua mikä lie projektiin mukaan oma-aloitteisesti selattuaan Lotan instaa. Järkkäsi kaikki käytännön jutut tytöille.

Vierailija
131/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusleirissä vasta.

Hengailee/ harjoittelee sen valmentajamentorinsa kanssa, joka ymmärtääkseni on sinne kiipeämässä.

IS mukaan: "Ensi kesänä Lotta huiputtaa Pakistanissa sijaitsevan 8034-metrisen Gasherbrum II:n ." Tämä kesähän on tavallaan jo ainakin kesälomakauden muodossa alkanut, eli tarkoittanee vasta ensi vuotta.

Vierailija
132/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä menee huipullekin helikopterilla. Ehkä Lotta on vain ihastunut palavasti Doniin ja päinvastoin (Don tekee ilmeisesti dokkaria Lotan projektista). Oli ilmoittautunut Lotan ja tämän missikiipeilijätoverin Ancagogua mikä lie projektiin mukaan oma-aloitteisesti selattuaan Lotan instaa. Järkkäsi kaikki käytännön jutut tytöille.

Noilla huipuilla olisi taatusti enemmän instakuvailijoita jos sinne asti pääsisi helikopterilla : ) Mielenkiintoinen yhteistyökuvio jos tosiaan se valmentaja on tehnyt aloitteen yhteistyöstä pelkän instan perusteella. Selittää kyllä Lotan kevyen oloisen suhtautumisen vuorten valloitukseen kun ei ilmeisesti ole sen kummemmin perehtynyt asiaan, tekee vaan mitä valmentaja ohjeistaa ja uskoo omaan kaikkivoipaisuuteensa.

Vierailija
133/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusleirissä vasta.

IS mukaan: "Ensi kesänä Lotta huiputtaa Pakistanissa sijaitsevan 8034-metrisen Gasherbrum II:n ." Tämä kesähän on tavallaan jo ainakin kesälomakauden muodossa alkanut, eli tarkoittanee vasta ensi vuotta.

Ei kun ens vuonna aikoo Mount Everestille.

Eiköhän tänä vuonna ole tuo Gasherbrum.

Vierailija
134/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat oman miehen kanssa vähentyneet selvästi..

Vierailija
135/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset haukkuu täällä porukalla kaunista naista. Oletteko nähneet Lotan opettajan? Hemmetin komea mies.

Kukaan ei haku Lottaa koska hän on kaunis. Itse olen vain sitä mieltä, että vuoristokiipeily on vaarallista ja itsekästä ja varsinkin perheellisille. Jo pelkkä kalliokiipeily on typerää, mutta ei sentään laita pelastajia tai avustajajoukkoja vaaraan. Lotta voisi nauttia tuosta opettajastaan ehkä jollain muulla tavalla kuin 8000 metrissä?

Ehkä jos sinä kävisit, joskus jonkun vuoristokiipeilyyn liittyvän henkilön hautajaisissa, voisi sinunkin asenteesi muuttua? Ja kyllä tunnen myös ihmisiä, jotka ovat kiivennet noita 8000 metrin vuoria ja selvinneet hengissä ja siltikin olen tätä mieltä ilman kateuden häivää.

Onko nämä kuolleiden puolisot sitten erityisen katkeria ja vihaisia miehilleen, kun harrastivat vaarallista lajia? Kiinnostaa noin muuten vain, aina sanotaan vain että "hän kuoli tehden sitä mitä rakasti" jne.

No mun paras ystävä kuoli Jämijärvellä, ja edelleen oon sitä mieltä että "hän kuoli tehden sitä mitä rakasti". Ei se ihminen olisi ollut onnellinen ilman hyppäämistä. Oli kuin hänen DNA:hansa olisi kirjattu intohimo seikkailuihin, adrenaliiniin, extremekokemuksiin.

Kyllä, ystäväni olisi edelleen hengissä ilman tuota harrastusta - paitsi jos olisi jäänyt vaikkapa auton alle, mikä on paljon yleisempää ja aivan yhtä surullinen kuolema. Totta kai meillä on valtava ikävä ja suru on suuri koko meidän loppuelämämme, mutta en mä ajattele että voi kunpa mun ystävä olisi elänyt vanhaksi mutta elämättä siten kuin halusi.

Se palo noihin juttuihin on sellainen, että jos sitä ei ole (niin kuin itselläni ei), ei välltämättä pysty ymmärtämään miksi sinne vuorelle, taivaalle, luolaan, sukeltamaan jne. on pakko päästä.

Kyllä minä ymmärrän, että pakosta heillä on oltava kova palo asiaan. Eihän kukaan käyttäisi niin paljon aikaa ja rahaa siihen muuten, mutta olen siltikin sitä mieltä ettei nuo vaaralliset lajit ole perheellisen hommia. Se on vaan niin itsekästä puolisoa ja lapsia kohtaan. Ja kuten aiemmin kirjoitin, ulkopuolisena kaikkein katkeroittavinta on, kun noiden pelastajien lapset jäävät ilman isää, koska eihän noita mistään helpoista paikoista koskaan pelasteta.

No, sekin on kunkin perheen sisäinen asia. Etenkin jos harrastus on ollut tiedossa jo ennen perheen perustamista. Eihän muuten perheelliset voisi olla poliiseja ja palomiehiäkään, kun niissäkin voi jonain päivänä olla tulematta kotiin. Myös se pelastaja on tehnyt vaarallisen ammatinvalinnan (monet kiipeilijät/extremeharrastajat sanovat, että heitä ei tarvitse tulla pelastamaan tai varsinkaan ruumista noutamaan, sillä kenenkään ei tarvitse riskeerata omaa henkeään heidän takiaan). 

Tämän siis kirjoittaa sohvalla istuja, enkä ikimaailmassa lähtisi kiipeilemään itse. Mutta en myöskään voi tuomita sinne menijää, oli sitten perhettä tai ei. On lapsettomallakin menehtyneellä yleensä kuitenkin omat vanhemmat, sukulaisia, ystäviä; on meidänkin suru raskasta. Ihmiset nyt vaan ottaa riskejä, toiset enemmän ja toiset vähemmän. 

Tietenkin nämä ammattipelastajat ovat ihan itse valinneet ammattinsa ja monet pelastajat ovat ihan vapaaehtoisia, mutta onhan se nyt ihan selvää, ettei niitä pelastettavia olisi,jos ei noita kaikenmaailman kiipeilijöitä ja yrittäjää olisi liikkeellä. Minä tuomitsen, koska olen nähnyt suht läheltä näitä perheitä, joita asia koskettaa ja silloin ei tule muuta fiilistä kuin, että itsekästä on.

Vierailija
136/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla huipuilla olisi taatusti enemmän instakuvailijoita jos sinne asti pääsisi helikopterilla : ) Mielenkiintoinen yhteistyökuvio jos tosiaan se valmentaja on tehnyt aloitteen yhteistyöstä pelkän instan perusteella. Selittää kyllä Lotan kevyen oloisen suhtautumisen vuorten valloitukseen kun ei ilmeisesti ole sen kummemmin perehtynyt asiaan, tekee vaan mitä valmentaja ohjeistaa ja uskoo omaan kaikkivoipaisuuteensa.

Niin siis Lotta oli kysellyt neuvoja jossain kiipeilyryhmässä ja tämä heppu oli sitten hyvää hyvyyttään ilmoittautunut mukaan ja järkkäsi koko reissun. "Selasin Lotan instaa tuntikausia ja mietin että mitähän tästä tulee". Sitten päätti valmentaa Lotasta kasitonnikiipeilijän.

Vierailija
137/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Lotta aikoo nimenomaan tänä kesänä kiivetä Gasherburm kakkoseen.

Vierailija
138/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkunkin tavoite on kakkonen.

Ok. Olemme ymmärtäneet, että ajattelet vain seksiä. Me muut pohdimme mielellämme muutakin.

Vierailija
139/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilimanjarolle pystyy kiipeämään ilman mitään kiipeilyvälineitä, kunhan pysyy polulla.

Vierailija
140/6087 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkunkin tavoite on kakkonen.

Ok. Olemme ymmärtäneet, että ajattelet vain seksiä. Me muut pohdimme mielellämme muutakin.

No en usko että tuo kanukki olisi järkännyt itsensä Lotan messiin, jos Lotta olisi joku muu kuin nuori, kaunis, isorintainen blondi. Varmaan on ihan hyvä kiipeämään, mutta niin on monet muutkin.

Ketju on lukittu.