Lotta Näkyvä aikoo huiputtaa kaikki maailman yli 8 kilometriä korkeat vuoret
Onko tällä asiasta jotain kokemusta vai onko tämä näitä netistä luettuja kivoja juttuja joista innostunut?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/8599db9d-c1d9-4177-bab9-759b9e…;
Kilimanjaro ei ole sama asia kuin Everest tai K2. On itseasiassa aika todennäköistä, että menehtyy yrittäessä.
Kommentit (6087)
Vierailija kirjoitti:
Extremepäiväkirjoissa Lotta maaliskuussa. Onkohan materiaalia ihan vuorilta.
Tuossa sarjassa on oikeitakin extreme tekijöitä mukana. Mitkäköhän on oikein heidän mietteensä, kun Lotta on laitettu samaan "painoluokkaan" heidän kanssaan. Näin jonkun mainoksen siitä ja Lotta oli laitettu etualalle "vuorten kuningattarena". Yksi ohjelman jäsenistä on suomalaista vuoristo-opas eliittiä, joka tehnyt vuorihommia todella paljon ammatikseen ja kauan. Mitäköhän ohjeita Lotta hänelle antaa?
”Riittävän hyvä ei ole tarpeeksi hyvä.”
Lotta ohjelman trailerissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Lotta on niin nolo kun lukee noita sen instagram-päivityksiä. "Though ask me tomorrow and i'll prob sign up for K2 winter...". En ole todellakaan sitä mieltä että vaatimattomuus kaunistaa eikä omista tekemisistä saisi tehdä juttua, mutta onhan tuo Lotta nyt ihan täysin delusional vaikka tuo heitto onkin varmasti osittain vitsiä. Musta tuntuu ettei Lotta tule saavuttamaan oikasti yhtään kasitonnista, se on hyvä tehdä näitä talvi-expeditioneita ja kiipeillä ilman lisähappea hemmetin vaikeille vuorille, jotta on sitten tekosyy miksi matka loppuu aina sinne base campiin tai ykkösleiriin... Kuten joku jo tuossa ylempänä hyvin sanoi niin Lotan olisi kannattanut yrittää valloittaa edes se yksi kasitonninen lisähapella ihan vaan nähdäkseen mitä se homma on. Noh, omatpa on rahansa. Itse olen lopettanut ostamasta Kari traan tuotteita kun vituttaa tuo Lotan alusvaatteissa pällistely pitkin vuoria ja omakehu haisee tänne Tampereelle saakka.
https://is.mediadelivery.fi/img/658/722927ff9fec4097a1bc7a5d659454ca.jp…
Mitä Kari Traa iittyy tähän? MUlla on sen takki. MIes osti sen mulle synttärilahjaksi useampi vuosi sitten ja se vaan kestää. EIkä mulla oe varaa osata nyt toista takkia... Apua onko mun nyt pakko, jos Kari Traa on boikottilistalla
Vierailija kirjoitti:
Ja vanhemmilta opittu. Voi näitä....kaivataan ja kerjätään kehuja isältä ja äidiltä ja seuraajilta. Vaikeampi matka itsensä hyväksymiseen kuin millekään kasitonniselle.
Vierailija kirjoitti:
Ttk:ssa sano ”mikä on kontrollin vastakohta.. hmmm... EPÄKONTROLLI”! Ei se maisterin tutkinto oikeesti tee ihmistä fiksuksi. Sen saa kuka vaan, jos vaan jaksaa nähdä vähän vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Lotta on niin nolo kun lukee noita sen instagram-päivityksiä. "Though ask me tomorrow and i'll prob sign up for K2 winter...". En ole todellakaan sitä mieltä että vaatimattomuus kaunistaa eikä omista tekemisistä saisi tehdä juttua, mutta onhan tuo Lotta nyt ihan täysin delusional vaikka tuo heitto onkin varmasti osittain vitsiä. Musta tuntuu ettei Lotta tule saavuttamaan oikasti yhtään kasitonnista, se on hyvä tehdä näitä talvi-expeditioneita ja kiipeillä ilman lisähappea hemmetin vaikeille vuorille, jotta on sitten tekosyy miksi matka loppuu aina sinne base campiin tai ykkösleiriin... Kuten joku jo tuossa ylempänä hyvin sanoi niin Lotan olisi kannattanut yrittää valloittaa edes se yksi kasitonninen lisähapella ihan vaan nähdäkseen mitä se homma on. Noh, omatpa on rahansa. Itse olen lopettanut ostamasta Kari traan tuotteita kun vituttaa tuo Lotan alusvaatteissa pällistely pitkin vuoria ja omakehu haisee tänne Tampereelle saakka.
https://is.mediadelivery.fi/img/658/722927ff9fec4097a1bc7a5d659454ca.jp…
Mitä Kari Traa iittyy tähän? MUlla on sen takki. MIes osti sen mulle synttärilahjaksi useampi vuosi sitten ja se vaan kestää. EIkä mulla oe varaa osata nyt toista takkia... Apua onko mun nyt pakko, jos Kari Traa on boikottilistalla
No ihan turhaan panikoit. Itse vaan koen etten halua tukea sellaisia brändejä jotka mainostaa tälleen. Ylipäätään pyrin välttelemään brändejä jotka tekee influensseri-Instagram mainoksia koska ne halventaa kuluttajia. Lotta mainostais ihan mitä tahansa kerrastoja ylisanoilla, Kari traat se on vaan saanu ilmaiseksi ja siksi ne on parhaat.
ExplorersWebin tuoreimmassa jutussa on aika kriittistä arviointia Lotan viimeisimmästä instagram-päivityksestä: Lotta kehuskelee pieniä saavutuksiaan sen sijaan, että puhuisi esim. siitä, että Urubko auttoi epäitsekkäästi Donia hädässä.
Tuolla sivustolla tunnutaan karsastavan aika paljon omilla saavutuksilla leveilyä. Osittain siitä syystä varmaan Nimsistäkin kirjoitetaan niin penseään sävyyn.
Mutta joo, Lotan päivitys oli aika epäonnistunut. Ehkä yritti osoittaa, että on kova luu ja kiipeilijä, vaikka reissu päättyi pelastushelikopterin kyytiin.
Ja loppujen lopuksi mikään ei muutu kiipesipä lotta ylös huipuille tai ei. Nää in itsensä hukanneita ihmisiä joille kelpaa seikkailu eikä oikea elämä.
Don nyt vaan ihastunut Lottaan, nuori nainen ja kaunis ja viisikymppinen mies. Nainen joka yrittää roikkua mukana vuorilla
Huvittava kontrasti noissa kiipeilyyn liittyvissä jutuissa: ulkomaisissa Lotta mainitaan ohimennen jos mainitaan, suomalaisissa hänestä annetaan kuvaa hyvinkin kovana tekijänä...
Pojat yrittäkää tekin kiipeillä
Lotta on rohkea. Itsestäni ei olisi.
Vaikka olenkin hyvin kriittinen Lotan toimista, niin kyllä tässä on aineksia traagiseen loppuun, ilman vuoriakin. Lotta vaikuttaa kuitenkin hyvin hauraalta ihmiseltä kaiken uhonsa takana. Hänhän on ilmoittanut mm. paniikkihäiriöistä. Hän on saanut nyt järjettömät lastit kritiikkiä, aiheesta kylläkin. Miten hän kestää sen ristiriidan oman mielikuvansa kanssa? Tässä voi olla lopputulemana, että hänen mielensä järkyy tästä taakasta. Media oikein odottaa, jotain tapahtuvaksi vuorilla tai siviilielämässä. Luennoilla varmaankin tulee kysymyksiä, jotka eivät ole linjassa hänen näkemyksien kanssa. Mediat saattavat alkaa utelemaan kriittisemmin asioista. Mediat ovat nykyisellä kritiikittömyydellä rakentamassa Lotalle ansaa, johon hän kietoutuu yhä pahemmin, kun selittelee asioita yhä kiemuraisemmaksi. Kiipeilypiirit, jo maailmallakin, ovat ottaneet kantaa hänen puheisiinsa. Toivon että Lotta selviää tästä sotkusta, mutta se ei onnistu jatkamalla samaa rataa. Jo pelkästään tilanteen normalisoituminen kiipeilyn areenalla vie varmasti vuosia. Kaikki eivät varmaan koskaan unohda hänen puheitaan ja hänellä saattaa olla kiipeilypiireissä ikuinen leima. Jos Lotta pienen sulattelun jälkeen toteasi, että hänellä oli täysin väärä kuva isojen vuorien kiipeilystä ja omista kyvyistään ja toteaisi, että hän untuvikkona on ollut hölmö ja oppisi nauramaan entiselle itselleen, niin hän saattaisi selvitä tästä voittajana. Se olisi oppimisen ja itsensä hyväksynnän tie, johon muutkin voisivat suhtautua ymmärtävästi. Nyt se on jatkuvaa kuopan kaivamista, joka ei palvele hänen tavoitteitaan. Toivotan Lotalle viisautta ja menestystä. Niihin ei kuitenkaan päästä ilman muutosta.
Utu kirjoitti:
ExplorersWebin tuoreimmassa jutussa on aika kriittistä arviointia Lotan viimeisimmästä instagram-päivityksestä: Lotta kehuskelee pieniä saavutuksiaan sen sijaan, että puhuisi esim. siitä, että Urubko auttoi epäitsekkäästi Donia hädässä.
Tuolla sivustolla tunnutaan karsastavan aika paljon omilla saavutuksilla leveilyä. Osittain siitä syystä varmaan Nimsistäkin kirjoitetaan niin penseään sävyyn.
Mutta joo, Lotan päivitys oli aika epäonnistunut. Ehkä yritti osoittaa, että on kova luu ja kiipeilijä, vaikka reissu päättyi pelastushelikopterin kyytiin.
ExplorersWeb kuten Alan Arnetten blogipäivitykset ovat vuorikiipeilijöiden arvostamia ja luotettavia tietolähteitä kautta kiipeilevän maailman.
Lotta Naekyvae/Hintsa ei näissä herätä mitään kiinnostusta, korkeintaan mainitaan hänen kokemattomuutensa vuorikiipeilyyn saralla.
No nyt on Lotta mainittu, eikä mitenkään positiivisessa valossa.
https://explorersweb.com/2020/02/11/everest-kobusch-txikon-on-the-move/
Lotalla on asenneongelma (eikä varmaan ainoa ongelma). Optimisti saa olla ja positiivisella asenteella liikkeellä mutta kaikesta paistaa läpi järjetön itserakkaus ja tarve olla jotenkin superihminen. Nöyryys tuntuu käsitteenä olevan hukassa. Katsokaa vaikka tätä evakuointikuvaa, siinäkin virnistelee ihan vailla huolta kiipeilykumppanista.
https://explorersweb.com/wp-content/uploads/2020/02/IMG-20200209-WA0046…
Vierailija kirjoitti:
Ja loppujen lopuksi mikään ei muutu kiipesipä lotta ylös huipuille tai ei. Nää in itsensä hukanneita ihmisiä joille kelpaa seikkailu eikä oikea elämä.
Tässäpä aiheeseen hyvin sopiva ajatelma:
"The only Zen you can find on the tops of mountains is the Zen you bring up there."
Robert M. Pirsig
Vierailija kirjoitti:
No nyt on Lotta mainittu, eikä mitenkään positiivisessa valossa.
https://explorersweb.com/2020/02/11/everest-kobusch-txikon-on-the-move/
Lotalla on asenneongelma (eikä varmaan ainoa ongelma). Optimisti saa olla ja positiivisella asenteella liikkeellä mutta kaikesta paistaa läpi järjetön itserakkaus ja tarve olla jotenkin superihminen. Nöyryys tuntuu käsitteenä olevan hukassa. Katsokaa vaikka tätä evakuointikuvaa, siinäkin virnistelee ihan vailla huolta kiipeilykumppanista.
https://explorersweb.com/wp-content/uploads/2020/02/IMG-20200209-WA0046…
Kiitos linkistä. Alla vielä lainaus niille, jotka eivät uskalla tai halua linkkejä availla:
"Meanwhile, a controversial Instagram post from Lotta Hintsa, Don Bowie’s protegé, has angered dozens of readers. Rather than credit Urubko for sacrificing his own summit bid to help her partner, Don Bowie, she seemed intent on pointing out that she had “made history” by standing higher than any other female on a winter Karakorum expedition to an 8,000’er. Bragging about minor firsts has become all-too-common in adventure, but when you’re a relative novice sharing a tent platform with the likes of Denis Urubko, many observers felt that she needed a good dose more modesty.
Anyway, she is wrong: Tamara Styś stood well over 7,000m on Gasherbrum I during its first winter ascent back in 2012, while Hinsta reached just 6,600m two weeks ago.
She also used much of the post to insist that she was not rescued from Broad Peak Base Camp, but merely accompanied Bowie on the chopper back to Skardu."
Kauneinkin nainen muuttuu rumaksi, kun on sisältä riittävän mätä. Lotta siitä todisteena!
Taas uusi instaposeerauskuva, jossa yritetään luoda kuvaa jäätävästä, ellei jopa tappavasta kylmyydestä. Ei sanaakaan Donin voinnista tai Urbkosta. Vain itserakasta selfietä, ilman tekstiä.
Lisäys edelliseen. Maski laitettu naamalle selfietä varten. Minulla ja muilla roikkuu jääpuikkoja maskista, kun ollaan maskinkäyttökylmyyksissä ja ponnistellaan vuorta ylös tai alas.
Extremepäiväkirjoissa Lotta maaliskuussa. Onkohan materiaalia ihan vuorilta.