Vauvan yrittäminen tässä tilanteessa, mitä mieltä?
Olen 28v ja mieheni 45v ja olemme kihloissa ja tarkoitus mennä naimisiin vuodenvaihteessa. Olemme kummatkin akateemisesti koulutettuja ja hyvät työpaikat, MUTTA minä tällä hetkellä määräaikaisena. Minulle on luvattu vuodenvaihteessa toistaiseksi voimassa olevaa työsuhdetta ja asiasta on sähköposti. Mietin, että olisiko tyhmää alkaa yrittää vauvaa nyt kesänkynnyksellä? Vaikea uskoa, että työnantajani jättäisi tuon vakinaistamisen tekemättä raskauden takia tai saisi ainakin liiton juristit niskaan syrjinnästä, jos näin tekisi. Mitä mieltä olette? Kannattausiko antaa vauvahaaveiden odottaa tuohon vakinaistamiseen asti vai vain rohkeasti aloittaa yritys? Vauvakuume on kova, etenkin miehelläni. Lisäksi olemme molemmat tietoisia siitä, ettei ehkä heti tärppää ja senkin takia voisi olla hyvä aloittaa yritys jo nyt.
Kommentit (354)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha mies sulla. En lisääntys tommosen kanssa. Mun mies on mua 5 vuotta nuorempi. Alettiin styylaa kun olin 32 ja mies 27.
Miksi kirjoitat rumasti? Miten sun mies on paremmassa iässä kuin ap
Naisen kannattaa ottaa ehdottomasti nuori mies. Mies elää hurjempaa elämää ja kuolee luonollisesti jo nuorena. Naiset elää vanhemmaksi. On loogista ottaa nuori mies, tällöin toisen ei tarvitse olla leskenä montaa vuotta. Muutenkin mua ällöttäs ajatus vanhasta miehestä painamassa. Nuoressa on sitä potkua ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on liian vanha.
Onhan mieheni jo "vanha" esikoisen isäksi, mutta toisaalta elää terveellisesti ja urheilee paljon. Veikkaampa, että on paremmassa kunnossa kuin moni kolmekymppinen. Ikänsä vuoksi kuitenkin miehellä vielä kovempi vauvakuume, ymmärtää itsekin, että ikää tulee, eikä haluaisi tehdä "sauleja". Luen parhaillaan, mitä laki sanoo näihin määräaikaisuuksiin ja raskauteen liittyen ja vaikuttaa kyllä minun kannaltani ihan hyvältä, etenkin, kun vakinaistamisesta lupaus sähköpostilla.
Ikä on silti ihan se sama. Miehen sperma heikkenee nelikymppisenä ja kaikenlaiset sairauksien ja kehityshäiriöiden riskit lapsella lisääntyy.
Tilastot kertoo VÄESTÖN KESKIMÄÄRÄISISTÄ ARVIOISTA EI YKSILÖIDEN YKSILÖLLISESTÄ TERVEYSTILANTEESTA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä on kova tarve puolustaa omaa miestään. Kertoo siitä, että häntä vaivaa miehen ikä. Ihminen, joka on tyytyväinen kumppaniinsa ei näe tarvetta verrata omaa kumppaniaan muihin.
Tämä on niin totta! Paistaa niin läpi tuo epävarmuus.
Kieltämättä tulee paha mieli lukiessa kommentteja, joiden mukaan emme saisi ylipäätään hankkia lapsia. Kyseessä kuitenkin kaksi ihan järkevää tervettä työssäkäyvää aikuista, joilla hyvä tasapainoinen parisuhde. Ketkä niitä lapsia sitten mielestänne saisivat hankkia?
Ap
Ei kukaan ole kieltänyt, vaan esittänyt mielipiteensä asiasta ja sanonut, että itse tietysti päätätte. Käsittääkseni ihmisillä on oikeus mielipiteisiin? Heillekin varmaan tuli paha mieli, joilla on 30 v mies ja kerroit, kuinka oma miehesi on paljon paremman kuntoinen ja vertailit omaa miestä nuorempiin. Pahoitat mielesi samalla, kun arvostelet muita? Hohhoijaa, ei voi muuta nyt sanoa!
Ei hyvänen aika. Ap alkujaan ihan asiallisesti pohti miehensä iän vaikutuksia saatuaan ”Miehesi on liian vanha” -vastauksen avaukseen, jossa tätä asiaa ei edes kysytty. Miehen elintavat, kunto ja terveys vaikuttavat siihen, miten pitkään mies saa olla lapsen elämässä. Tästä näkökulmasta ap kommentoi, että varmaankin hänen miehensä on paremmassa kunnossa kuin moni kolmikymppinen. Viitaten siis nimenomaisesti itsestään huolehtimiseen, ei kehon biologiseen ikään. Tässä ei ole niin mitään loukkaavaa.
Sen sijaan on loukkaavaa jankuttaa ”Miehesi on liian vanha” -väitettä ja antaa ymmärtää, että miehen ikä on todella suuri riski esim. lapsen terveydelle. Ei ole. Toki ikääntyessä riskit kasvavat, mutta ei ap:n ja hänen miehensä tapauksessa ole kokonaisuudessaan kuitenkaan millään lailla kovin todennäköistä, että lapsi olisi vaikkapa kehitysvammainen. Eikä ole miehen taustalla kovin todennäköistä, että hän olisi toinen jalka haluamassaan ennen lapsen täysi-ikäistymistä. Paljon todennäköisempää on, että lapsella on isä vielä silloinkin, kun lapsi on yli 30-vuotias. Eli ihan turhaa pelottelua ja vieläpä ohi aiheen.
Ap:lle. En odottelisi. Raskaaksi tulemisessa kestää ihan yleisesti teidän ikäisillänne pareilla 3 - 6 kk ja vuodenkin yrittäminen on ihan yleistä. Aika todennäköistä, ettet ehdi edes tulla raskaaksi siten, että raskaudesta pitäisi työnantajalle kertoa ennen tuota mahdollista vakinaistamista. Ette ole liian vanhoja mutta ette enää ihan nuoriakaan, joten raskauden yrittäminen kannattaa aloittaa mahdollisimman pian. Sitten jos ongelmia ilmenee, niille on sitä helpompi tehdä jotain, mitä nuorempi pariskunta on. Ja jos menee vakinaistaminen sivu suun, sinun on alallasi kuitenkin aika helppo työllistyä jatkossakin. Ei kannata jahkailla turhia. Mikään hetki ei ole täydellinen - sitä siis turha odotella.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista naisista ei välttämättä edes huomaa, että ovat raskaana vasta kuin aivan viimeisillään. Näin oli ainakin itselläni ja lisäksi käytin isoja vaatteita eli näytin todennäköisesti vain lihoneen. Itse olin seitsemännellä kuukaudella, kun työsuhteeni vakinaistettiin. Vasta tämän vakinaistamisen jälkeen kerroin työnantajalle ja mahakin pompsahti vasta tuossa vaiheessa isolleen :D Olin myös 28v. tuolloin. Eli yrittämään vaan!
ÄITIYSLOMAT POIS!!!!!!!!!!!!! Mä enb ainakaan ikinä palkkaa naisia!!!!!!!!!!!
Onhan miehesi jännämie$? Jos on, olet jo raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha mies sulla. En lisääntys tommosen kanssa. Mun mies on mua 5 vuotta nuorempi. Alettiin styylaa kun olin 32 ja mies 27.
Miksi kirjoitat rumasti? Miten sun mies on paremmassa iässä kuin ap
Naisen kannattaa ottaa ehdottomasti nuori mies. Mies elää hurjempaa elämää ja kuolee luonollisesti jo nuorena. Naiset elää vanhemmaksi. On loogista ottaa nuori mies, tällöin toisen ei tarvitse olla leskenä montaa vuotta. Muutenkin mua ällöttäs ajatus vanhasta miehestä painamassa. Nuoressa on sitä potkua ;)
:) kyllä sitten naurattaa, kun se nuorempi mies vaihtaa potkua saadakseen sinua nuorempaan naiseen. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap haet tällä kysymyksellä? Et ole tyytyväinen vastauksiin, koska ne eivät miellytä sinua. Tee, kuten itse parhaaksi näet, koska et halua ottaa mitään meiltä vastaan. Olemme eri mieltä, joten tätä keskustelua on turha jatkaa . Turha kysyä, kun et ole tyytyväinen.
Ap ei ole tyytyväinen? Hmmm..johtuisikohan siitä, että hänelle vastaavat ovat a)trolleja b)elämäänsä kyllästyneitä, katkeria ja kateellisia naisia, jotka kokevat vuosien vain valuvan sormien läpi ja tästä syystä haluavat kiusata muita tehdäkseen olonsa paremmaksi c) naisia, jotka vihaavat heitä nuorempia, jotka vievät heidän 35+ miehensä.
Ap on tyhmä, kun etsii apua näiden aivottomien ja toivonsa menettäneiden keskeltä, mutta kaipa sitä neuvoa saa kysyä.....Ja mihinkähän kategoriaan mahdat itse itsesi luokitella, a), b) vai c), vai kaikkea kuvailemaasi? Tuleeko sinulle itsellesi parempi olo, kun suollat tuollista sontaa kanssakeskustelijoistasi?
Sinut laittaisin kategoriaan a)nettikiusaajien/trollien hiljainen tukija tai b)nettikiusaajien/trollien perseiden nuolija. Saat ihan itse valita. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista naisista ei välttämättä edes huomaa, että ovat raskaana vasta kuin aivan viimeisillään. Näin oli ainakin itselläni ja lisäksi käytin isoja vaatteita eli näytin todennäköisesti vain lihoneen. Itse olin seitsemännellä kuukaudella, kun työsuhteeni vakinaistettiin. Vasta tämän vakinaistamisen jälkeen kerroin työnantajalle ja mahakin pompsahti vasta tuossa vaiheessa isolleen :D Olin myös 28v. tuolloin. Eli yrittämään vaan!
ÄITIYSLOMAT POIS!!!!!!!!!!!!! Mä enb ainakaan ikinä palkkaa naisia!!!!!!!!!!!
Miten sä jaksat trollata ja alapeukuttaa koko viikonlopun? :D eikö ole muuta elämää? Kovinkin yksinäistä? Jos en olisi näin tunteeton, niin säälisin sinua. :D
Jos olisikin toisinpäin, että nainen olisikin 40+ -vuotias (ja mies nuorempi), minkä neuvon sitten naiselle antaisitte te, joiden mielestä on sopimatonta kertoa mahdollisista riskeistä vanhemman isän kohdalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap haet tällä kysymyksellä? Et ole tyytyväinen vastauksiin, koska ne eivät miellytä sinua. Tee, kuten itse parhaaksi näet, koska et halua ottaa mitään meiltä vastaan. Olemme eri mieltä, joten tätä keskustelua on turha jatkaa . Turha kysyä, kun et ole tyytyväinen.
Ap ei ole tyytyväinen? Hmmm..johtuisikohan siitä, että hänelle vastaavat ovat a)trolleja b)elämäänsä kyllästyneitä, katkeria ja kateellisia naisia, jotka kokevat vuosien vain valuvan sormien läpi ja tästä syystä haluavat kiusata muita tehdäkseen olonsa paremmaksi c) naisia, jotka vihaavat heitä nuorempia, jotka vievät heidän 35+ miehensä.
Ap on tyhmä, kun etsii apua näiden aivottomien ja toivonsa menettäneiden keskeltä, mutta kaipa sitä neuvoa saa kysyä.....Ja mihinkähän kategoriaan mahdat itse itsesi luokitella, a), b) vai c), vai kaikkea kuvailemaasi? Tuleeko sinulle itsellesi parempi olo, kun suollat tuollista sontaa kanssakeskustelijoistasi?
Sinut laittaisin kategoriaan a)nettikiusaajien/trollien hiljainen tukija tai b)nettikiusaajien/trollien perseiden nuolija. Saat ihan itse valita. :)
Jaa, et kyennyt vastaamaan. Epäilemättä siksi, että olet itse trolli sieltä pahimmasta päästä...
Surullista kun kuvitellaan että lapsi on joku tilaustuote. Sinulla alkaa olla jo ikää ja kannattaa varautua että joudutte yrittämään kauankin. Päätimme itse että vauva saa tulla kun olimme 30v ja yritystä oli lopulta yli vuosi. Koskaan ei tiedä onko ongelmaa asiassa ja senkin jälkeen voi tulla keskenmeno jne. Miehesi puolesta mietin lähinnä miten enää tuossa iässä tulee jaksamaan. Lapselle isän kanssa leikkiminen on kuitenkin iso juttu.
Vierailija kirjoitti:
Surullista kun kuvitellaan että lapsi on joku tilaustuote. Sinulla alkaa olla jo ikää ja kannattaa varautua että joudutte yrittämään kauankin. Päätimme itse että vauva saa tulla kun olimme 30v ja yritystä oli lopulta yli vuosi. Koskaan ei tiedä onko ongelmaa asiassa ja senkin jälkeen voi tulla keskenmeno jne. Miehesi puolesta mietin lähinnä miten enää tuossa iässä tulee jaksamaan. Lapselle isän kanssa leikkiminen on kuitenkin iso juttu.
En kuvittele, että lapsi on tilaustuote. Mielestäni kuitenkin turhaa jo etukäteen maalailla piruja seinille, sillä suurin osa ikäisistäni naisista raskautuu alle vuodessa ja kaikki menee ihan hyvin. Mielestäni minulla etenkään ei "ala olla jo ikää", mieheni on ikäisekseen erittäin hyväkuntoinen ja varmasti jaksaa lapsen kanssa. Ihmeen paljon täällä yritetään masentaa jo etukäteen, vaikkemme ole edes yritystä aloittaneet. Ihmettelen vain, mistä moinen johtuu... Katkeruutta, kun oma elämä ei ole mennyt niin kuin olisi toivonut?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko ylipainoinen? Mittasitteko ovulaatiota? Harrastitteko vain harvoin seksiä? Entäs miehen kunto, vetääkö röökiä ja viinaa? Mies ylipainoinen? Tosi harvalla sun ikäisellä kestää noin kauan tulla raskaaksi.
Täällä toinen hammaslääkäri ja muutaman vuoden työelämässä olleena olen nähnyt monia tapauksia, joissa työnantajat ovat julkisella sektorilla vakinaistaneet raskaanaolevia tai vanhempainvapaita viettäviä kollegoja! Ja nämä tapahtuneet isoissa kaupungeissa (eikä missään pulakunnissa) ja samoja virkoja on hakeneet myös useammat ulkopuoliset hakijat. Mikäli ongelmia vakinaistamisen suhteen tulisi, niin sitten vaan valitusta vetämään.
Elämää ja lapsenhankintaa ei voi loputtomiin suunnitella, joten oikea aika on silloin, kun lasta toivoo. Kukaan ei myöskään voi omasta hedelmällisyydestään tietää ennen kuin on raskaaksi tullut/yrittänyt tulla, joten siinäkään mielessä ei suunnittelusta/ajoittamisesta ole välttämättä mitään hyötyä. :)
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen hammaslääkäri ja muutaman vuoden työelämässä olleena olen nähnyt monia tapauksia, joissa työnantajat ovat julkisella sektorilla vakinaistaneet raskaanaolevia tai vanhempainvapaita viettäviä kollegoja! Ja nämä tapahtuneet isoissa kaupungeissa (eikä missään pulakunnissa) ja samoja virkoja on hakeneet myös useammat ulkopuoliset hakijat. Mikäli ongelmia vakinaistamisen suhteen tulisi, niin sitten vaan valitusta vetämään.
Elämää ja lapsenhankintaa ei voi loputtomiin suunnitella, joten oikea aika on silloin, kun lasta toivoo. Kukaan ei myöskään voi omasta hedelmällisyydestään tietää ennen kuin on raskaaksi tullut/yrittänyt tulla, joten siinäkään mielessä ei suunnittelusta/ajoittamisesta ole välttämättä mitään hyötyä. :)
ISO kiitos tsempeistä kollegalle!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ISO kiitos tsempeistä kollegalle!<3 Ja näin olen itsekin kuullut, että monia naishammaslääkäreitä vakinaistettu maha pystyssä.
Ap
No ei ainakaan pidä paikkaansa minun ja monien muiden kohdalla. Olen ollut pitkään jo työelämässä ja ei kyllä ole vakinaistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ISO kiitos tsempeistä kollegalle!<3 Ja näin olen itsekin kuullut, että monia naishammaslääkäreitä vakinaistettu maha pystyssä.
Ap
Tiedän monia ihmisiä, joiden kohdalla tämä ei pidä paikkaansa.
Terveisin , kolmas hammaslääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tiedän monia ihmisiä, joiden kohdalla tämä ei pidä paikkaansa.
Terveisin , kolmas hammaslääkäri
Onpas paljon hammaslääkäreitä paikalla... Virkaa hakieassa vain pätevyydellä on väliä ja raskaana oleva pitää palkata, jos on pätevin. Muuten virka luonnollisesti menee sille, joka pätevin. Muuten asian voi riitauttaa ja kannattaa olla hammaslääkäriliiton juristeihin yhteydessä ja antaa heidän hoitaa asiaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuvittele, että lapsi on tilaustuote. Mielestäni kuitenkin turhaa jo etukäteen maalailla piruja seinille, sillä suurin osa ikäisistäni naisista raskautuu alle vuodessa ja kaikki menee ihan hyvin. Mielestäni minulla etenkään ei "ala olla jo ikää", mieheni on ikäisekseen erittäin hyväkuntoinen ja varmasti jaksaa lapsen kanssa. Ihmeen paljon täällä yritetään masentaa jo etukäteen, vaikkemme ole edes yritystä aloittaneet. Ihmettelen vain, mistä moinen johtuu... Katkeruutta, kun oma elämä ei ole mennyt niin kuin olisi toivonut?
Ap
Kaksoismoraali taas rehottaa. Kukahan se teki mukulan 70 kymppisena ja lonkkaleikkaus heti peraan. Kukahan sekin lapsen joutuu hoitamaan ja kuinka kauan jaksaa senkin mamma ihkutella vauvakuumettaan kun todellisuus alkaa paljastua tuolle niin hormooniuuruiselle runotytolle? Muistuu mieleen miten Kekkoselle rakennettiin imagea terasmiehena ja muuta skeidaa, vaikka lopulta ei kukaan pystynyt peittelemaan henkista seka ruumiillista romahdusta eika tehda ihmisraunio raukasta edes mielikuvituksen avulla elinkelpoista tasavallan paamiesta. Naista hepuista on oltu hiirenhiljaa ku ei tavallisella rahvaalla saa olla mielipiteita.
Nyt haukutaan 40-vuotiasta liian vanhaksi. ei todellakaan ole tuossa iassa vanha. Mies on fyysisesti hyvassa kunnossa ja varmasti jaksaa henkisestikin paljon paremmin kuin joku 20 kymppinen kloppi.
...Ja mihinkähän kategoriaan mahdat itse itsesi luokitella, a), b) vai c), vai kaikkea kuvailemaasi? Tuleeko sinulle itsellesi parempi olo, kun suollat tuollista sontaa kanssakeskustelijoistasi?