Vierailija
Poiminta

Olen 28v ja mieheni 45v ja olemme kihloissa ja tarkoitus mennä naimisiin vuodenvaihteessa. Olemme kummatkin akateemisesti koulutettuja ja hyvät työpaikat, MUTTA minä tällä hetkellä määräaikaisena. Minulle on luvattu vuodenvaihteessa toistaiseksi voimassa olevaa työsuhdetta ja asiasta on sähköposti. Mietin, että olisiko tyhmää alkaa yrittää vauvaa nyt kesänkynnyksellä? Vaikea uskoa, että työnantajani jättäisi tuon vakinaistamisen tekemättä raskauden takia tai saisi ainakin liiton juristit niskaan syrjinnästä, jos näin tekisi. Mitä mieltä olette? Kannattausiko antaa vauvahaaveiden odottaa tuohon vakinaistamiseen asti vai vain rohkeasti aloittaa yritys? Vauvakuume on kova, etenkin miehelläni. Lisäksi olemme molemmat tietoisia siitä, ettei ehkä heti tärppää ja senkin takia voisi olla hyvä aloittaa yritys jo nyt.

Sivut

Kommentit (354)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

On aina yhtä älykästä ja kypsää kysellä av-raadin mielipide lastenhankintaa koskevissa kysymyksissä. Osoittaa suurtaa vastuuntuntoa. Pidetäänkö peukutusketju ja päätät sitten sen tuloksen mukaan?

Vierailija

Vuodenvaihteessa naimisiin, no sittenhän olet viimeisilläsi häissä. Todella uskottavaa. Vai siirrättekö häitä ja teette avioliiton ulkopuolisen lapsen, jolle on myös toinen nimi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies on liian vanha.

Onhan mieheni jo "vanha" esikoisen isäksi, mutta toisaalta elää terveellisesti ja urheilee paljon. Veikkaampa, että on paremmassa kunnossa kuin moni kolmekymppinen. Ikänsä vuoksi kuitenkin miehellä vielä kovempi vauvakuume, ymmärtää itsekin, että ikää tulee, eikä haluaisi tehdä "sauleja". Luen parhaillaan, mitä laki sanoo näihin määräaikaisuuksiin ja raskauteen liittyen ja vaikuttaa kyllä minun kannaltani ihan hyvältä, etenkin, kun vakinaistamisesta lupaus sähköpostilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vuodenvaihteessa naimisiin, no sittenhän olet viimeisilläsi häissä. Todella uskottavaa. Vai siirrättekö häitä ja teette avioliiton ulkopuolisen lapsen, jolle on myös toinen nimi?

Aiomme mennä maistraatissa naimisiin ja pitää vain pienet juhlat ihan lähimpien parissa. Tämä on suunnitelma olinpa raskaana tai en.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on liian vanha.

Onhan mieheni jo "vanha" esikoisen isäksi, mutta toisaalta elää terveellisesti ja urheilee paljon. Veikkaampa, että on paremmassa kunnossa kuin moni kolmekymppinen. Ikänsä vuoksi kuitenkin miehellä vielä kovempi vauvakuume, ymmärtää itsekin, että ikää tulee, eikä haluaisi tehdä "sauleja". Luen parhaillaan, mitä laki sanoo näihin määräaikaisuuksiin ja raskauteen liittyen ja vaikuttaa kyllä minun kannaltani ihan hyvältä, etenkin, kun vakinaistamisesta lupaus sähköpostilla.

Ikä on silti ihan se sama. Miehen sperma heikkenee nelikymppisenä ja kaikenlaiset sairauksien ja kehityshäiriöiden riskit lapsella lisääntyy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on liian vanha.

Ikä on silti ihan se sama. Miehen sperma heikkenee nelikymppisenä ja kaikenlaiset sairauksien ja kehityshäiriöiden riskit lapsella lisääntyy.

Eli emme saisi hankkia ollenkaan lapsia?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on liian vanha.

Iso erohan tuossa muutamassa kuukaudessa on

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on liian vanha.

Eli emme saisi hankkia ollenkaan lapsia?

Mies on liian vanha.

Vierailija

Itse aloin 28 vuotiaana tehdään lasta 27 vuotiaan miehen kanssa... puolitoista vuotta luomusti yritystä, saman verran hoidoissa. Tilanne muuttunut aika rajusti siihen verrattuna mitä oli aloittaessamme yrittämisen. Eli aloita jo ihmeessä, koskaan et voi tietää, alkaako raskaus heti vai pitkien hoitojen jälkeen.

Vierailija

Mä odottaisin vakinaistamiseen, tai ainakin sinne joulukuulle, ennen kuin alkaisin yrittämään. Mutta jos se vakinaistaminen ei tapahtuisi luvattuna ajankohtana, niin sitten vaan heti lasta yrittämään. Riippuu tietty sun alasta, että kuinka hankalaa töiden saaminen on, mutta itse arvostaisin vakipaikan turvaa (jota itselläni ei valitettavasti ole).
Ette oo liian vanhoja. Onnea matkaan!

Vierailija

Itse en uskaltaisi vielä, odottaisin että vakinaistamisesta on nimi paperilla.

Ja miehesi ei todellakaan ole liian vanha, av-trollit täällä vaan leukailevat.

Onnea tulevaan yritykseen!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on liian vanha.

Eikös juuri uutisoitu, että päälle nelikymppisten isien siittämillä lapsilla on muita pidempi elinikäennuste ja älykkyyttäkin keskivertoa enemmän. Jotain telomeerihommia.

Voi tietty olla kysymys myös samasta ilmiöstä kuin päälle nelikymppisten äitien kohdalla. Ne, jotka tuossa iässä lapsia haluavat, ovat koulutetumpia ja terveempiä, ja se näkyy myös jälkeläisissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse aloin 28 vuotiaana tehdään lasta 27 vuotiaan miehen kanssa... puolitoista vuotta luomusti yritystä, saman verran hoidoissa. Tilanne muuttunut aika rajusti siihen verrattuna mitä oli aloittaessamme yrittämisen. Eli aloita jo ihmeessä, koskaan et voi tietää, alkaako raskaus heti vai pitkien hoitojen jälkeen.

No juuri tämän takia haluaisin aloittaa yrityksen jo nyt, kun lähipiirissäkin pareja, joilla raskautumiseen mennyt vuosia. Ymmärtääkseni aika harva tulee heti ekasta kierroksta raskaaksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä odottaisin vakinaistamiseen, tai ainakin sinne joulukuulle, ennen kuin alkaisin yrittämään. Mutta jos se vakinaistaminen ei tapahtuisi luvattuna ajankohtana, niin sitten vaan heti lasta yrittämään. Riippuu tietty sun alasta, että kuinka hankalaa töiden saaminen on, mutta itse arvostaisin vakipaikan turvaa (jota itselläni ei valitettavasti ole).
Ette oo liian vanhoja. Onnea matkaan!

Työskentelen terveydenhuollon parissa, työtilanne siis hyvä. Silti olisin turvallisemmin mielin virkasopimuksen jälkeen. Toisaalta mietin, että aika moni lapsi olisi jäänyt hankkimatta, jos vanhemmat olisivat jääneet odottamaan sitä täydellistä hetkeä.

Vierailija

Minä tuossa tilanteessa odottaisin. Vaikka sinulla on asiasta mustaa valkoisella, oletko innokas aloittamaan juridisen taistelun asiasta?

Toisekseen, en haluaisi olla viimeisilläni raskaana häissäni. En, vaikka olisi pienet juhlat tiedossa. Toki, jos häitä voi tarvittaessa aikaistaa tai siirtää, niin sitten. Raskaudessa kun voi tulla ties mitä kremppaa, iho-ja mielialaongelmia hormoneista johtuen jne.

Mutta tietysti teet kuten itsestäsi parhaalta tuntuu. Minut irtisanottiin välittömästi kun palasin esikoisen hoitovapaalta töihin, joten olen hieman skeptinen. Toinen raskauteni oli alusta loppuun asti hankala, eikä siinä olisi kyllä häitä tanssittu.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat