"Kyllä mä ymmärrän että sun sisko menee sinne sekasaunaan alasti, mutta että sä, kun sun kroppa nyt on tommonen"
Eipä ollut kiva kuulla oman miesystävän suusta. Sisko on hoikka ja kaunis, mallinakin työskennellyt. Minulla raskausarpia, selluliittia ja rinnat pienehköt.
Taidan jättää menemättä koko saunailtaan. Mietittiin siis siskon kanssa että miten muu porukka saunoo, että otetaanko uikkarit mukaan vai ei. Siskon lähdettyä sanoi tuon minulle.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan menee sekasaunaan? Mikä tarkoitus on sekasaunalla? Ja nyt en puhu siitä, että vanhemmat ja pikkulapset saunovat yhdessä.
Saunassakin voi jutustella niitä näitä. Se ei tarkoita, että sekasaunaan mennään tuijottamaan toista sukupuolta. Logiikkasi perusteella esim. homo ei voi mennä miesten saunaan.
Homo ei voi mennä miesten saunaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti en nyt romuta itsetuntoasi, mutta kyllä ne usein tapaavat jäykistyä.
Kyllä sen huomais jos jollain seisois. Toisi kivasti kiusallisuutta saunahetkeen. Onneksi näin ei yleensä käy. Jonkun puolikovalta näyttävän joskus nähnyt.
Mun itsetunnon kans sillä ei ole mitään tekemistä, koska kenelläkin miehellä seisoo.
Niinhän sen huomaisi, mutta kertoo jotain sinusta, ettei kukaan saa erektiota nähdessään sinut alasti.
Miehesi oli vain rehellinen.sun sisko on kaunis sinä et.ei halua että nolaat itsesi ja hänet.teki kuule palveluksen sulle.olisit kiitollinen.muuten sulle naurettaisiin seläntakana.
Eiköhän jokainen saa päättää meneekö sekasaunaan vai ei. Meidän porukassa se on normaalia, jossain toisessa porukassa ei. Ihmeen urpoa porukkaa täällä jos sitä ei tajua että se on jokaisen oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen saa päättää meneekö sekasaunaan vai ei. Meidän porukassa se on normaalia, jossain toisessa porukassa ei. Ihmeen urpoa porukkaa täällä jos sitä ei tajua että se on jokaisen oma valinta.
Vihdoin löytyi asiallinen kommentoija. Näinhän asia on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me ny aikuisina ihmisinä mennään sekasaunaan joskus mökeillä. Välillä miehet menee keskenään ja naiset keskenään, mutta joskus saunotaan yhdessä ja ihan nudena. Ei tuijotella kenenkään vartaloita, vaan saunotaan ja käydään uimassa.
Niinhän sä luulet. Kun selkäsi käännät niin katse on sun peffassa ja siinä pilkottaako jalkojen välistä mitään. Ei siellä varmasti kukaan avoimesti katsele, sen uskon kyllä.
Mutta mites siellä sekasaunassa istutaan. Sopiiko, että istun kutem yksin ollessani, jalat rintaan vedettynä ja jalat lantion leveydeltä harallaan. Siinä on kyllä aika esteetön näköala. Ei kai tämä muita saunojia häiritse. Ja siis olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti en nyt romuta itsetuntoasi, mutta kyllä ne usein tapaavat jäykistyä.
Kyllä sen huomais jos jollain seisois. Toisi kivasti kiusallisuutta saunahetkeen. Onneksi näin ei yleensä käy. Jonkun puolikovalta näyttävän joskus nähnyt.
Mun itsetunnon kans sillä ei ole mitään tekemistä, koska kenelläkin miehellä seisoo.
Niinhän sen huomaisi, mutta kertoo jotain sinusta, ettei kukaan saa erektiota nähdessään sinut alasti.
Pyh. Oon kyl saunonut samassa seurueessa todella kauniiden naisten kanssa eikä miehillä silti oo ollut mitään jäätävää seisokkia. Ei ole siitä kiinni. Uskon et osa miehistä vaan pystyy pitämään sen tilanteen asiallisena, vaikka toki varmasti kaunista naista ihailevatkin. Sit ne joiden pili hyppäisi heti pystyyn nännit nähdessään ei ehkä sauno sekasaunassa, koska olishan sellainen täysmittainen seisokki aika kiusallinen.
mennään mukaan provoon: itse olet miehen valinnut. Mitä se kertookaan sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Mutta mites siellä sekasaunassa istutaan. Sopiiko, että istun kutem yksin ollessani, jalat rintaan vedettynä ja jalat lantion leveydeltä harallaan. Siinä on kyllä aika esteetön näköala. Ei kai tämä muita saunojia häiritse. Ja siis olen nainen.
Vanha kunnon pystyyn kuollut rämemajava. Kiitos tästä mielikuvasta.
Toiset joutuu menee duuniin eli nukkuakin pitäis...
Aikuistu.
Jos asia on miten miehes sanoi, niin ei se siitä muuksi muutu vaikka täällä kyselet typeriä.
Tee itselles jotain tai opi elää asian kanssa.
Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan menee sekasaunaan? Mikä tarkoitus on sekasaunalla? Ja nyt en puhu siitä, että vanhemmat ja pikkulapset saunovat yhdessä.
Saunassakin voi jutustella niitä näitä. Se ei tarkoita, että sekasaunaan mennään tuijottamaan toista sukupuolta. Logiikkasi perusteella esim. homo ei voi mennä miesten saunaan.
Homo ei voi mennä miesten saunaan.
Voihan se mennä - mutta sillä riskillä, että saa turp aa nsa.. - ja kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka se, että ollaan kaikki kavereita ja lauteilla on mukava jauhaa politiikkaa ja muita hauskoja juttuja. Mulla on paljon miespuolisia YSTÄVIÄ joiden kanssa mökkeillään ja saunotaan bileissä jne. Joskus ihan meen saunomaan miespuolisten ystävien kanssa niiden himaan. Ja olen ihan 35 ja naimisissa. Ei frendien kanssa saunomisessa ole mitään seksuaalista.
Miksette voi ensin saunoa erikseen ja sitten vilvoitellessa kylpytakeissa puhua politiikkaa? Miksi siihen tarvitaan alaston vartalo? Miksi kuvittelet, että siinä ei ole mitään seksuaalista, kun menet miespuolisen kaverin kotiin ja änkeät hänen kanssaan saunaan? Jessus!
Siksi, koska moni meistä ajattelee ihan eri tavalla kuin sinä. Jos sinulla ei ole miespuolisia ystäviä ja pidät kaikkia miehiä jonain p*nokoneina, joiden päässä ei liiku muuta kuin seksi, olen pahoillani puolestasi.
Saunominen nyt vaan on meistä kaikista kivaa ja uikkareissa saunominen on ihan syvältä.
Ja änkeän, hehheh. Ihan kuule kutsuttuna meille tai heille, välillä on puolisot mukana, välillä ei. Ei siinä ole meidän piireissä mitään kummallista. Sitäpaitsi mä olen panseksuaali, joten sun logiikan mukaan en "saisi" saunoa kenenkään kanssa?
Miehet on kuulkaa ihan tavallisia IHMISIÄ, joilla on tunteet ja jotka ovat luotettavia, herkkiä, rakastavia, ajattelevia, viisaita, feminiinisiä, maskuliinisia, jne. jne., koko skaala löytyy. Ihan niinkuin naisistakin.
Jos suhtautuu ihmisiin stereotypioina ja homogeenisenä mies-naisryhmänä, jää paljosta ihmisyyden kirjosta paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on samantekevää miten istut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä sekasaunoja. Ite naisena en ole koskaan ollut paitsi silloin jos kaikilla uimapuvut tai pyyhe päällä. Vaikee uskoo ettei siä toisten vartaloita tuijoteltas. Ite oon nii utelias että en pystyisi oleen katsomatta. Molempia miehiä ja naisia kattoisin. Ainoastaan vaan uteliaisuudesta mutta monet vois käsittää sen väärin.
Mut joo typerä mies sulla. Harkitse haluutko olla tollasen kanssa. Ei oman naisen vartaloa arvostella eikä kyllä kannata muidenkaan.Me mennään kavereiden kanssa myös ihan alasti meidän ulkoporealtaaseen, meillä sentään näköesteitä naapureihin. Ja kyllä voin sanoa että ihan jokainen tuijottaa toisen vartaloa, se on itsellänikin pakonomainen liike, mutta ei kukaan mitään numeroa tee toisen vartalosta :D
Miksi ihmeessä teillä on näköesteitä naapuriin? Yhtäkkiä ujostelette heitä?
Jotkut katsos ajattelevat naapurienkin mukavuutta. Ei me ujostella mutta naapurit ei jostain syystä hirveästi tykkää, tiukkapipoista porukkaa :)
Mutta saunomisporukalle on siis tärkeää nähdä toiset alasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin ihan samaa. Missä piireissä sekasaunotaan tai ylipäätään pidetään saunomista jonkinlaisena seurustelumuotona, kahvitteluun verrattavana.
En ole eläissäni sekasaunonut jos ei uimahallin höyrysaunaa lasketa mukaan.
Niin, onhan se luonnotonta olla alasti, jos joku näkee, iik!
Niin, kun ihminen on yli kymmenvuotias, on luonnotonta olla alasti niin, että vieraat ihmiset näkevät.
Niinpä. Jos alastomuus olisi luonnollista, me syntyisimme sellaisina.
Käytätkö sinä koskaan vaatteita lämpimällä ilmalla, kun niitä ei ilman lämpötilan puolesta tarvitsisi käyttää? Miksi?
Varmaan siksi, että julkisilla paikoilla ei voi sosiaalisen normiston tai lainsäädännönkään puolesta kulkea alasti. Kotonahan tykkää monikin nakuilla.
Vierailija kirjoitti:
Sopii kyllä. Oikein hyvin.
Näin varttuneempana naisena olen oppinut, että sekasaunaan tarvitaan vain oikea mielentila.
Omalla miehellä on kaveriporukan ja suvun pienin pippeli, eikä se halua hävetä sitä yhtään. Aina ensimmäisenä ja viimeisenä munasillaan, kylmä tekee vielä tehtävänsä. Esittelee sitä kylmän pienentämää prinssinakkia, muka vilvoittelee. Koko ajan sekasaunotaan meillä kotona ja mökillä. Ekat kymmenen vuotta häpesin silmät päästäni ja kuuntelin naisten kikatusta, nyt olen usein ainoa sekasaunoja.
Muiden naisten miehet ei päästä naisiaan sekasaunaan. Itse olen muodokas, isoperseinen ja suht rintava. Nykyisin (37v) saan joka kerta ehdotuksia miehiltä, isomunaisilta, aikuiset miehet osaa herkkuaan tarjoilla ja nykyisin en tosiaankaan vastusta kiusausta, vaan nautin elämästä. Päästän vieraan pesemään selkää ja aina saan samalla hyvää hoitoa, yleensä pesijän mitta riittää takaapäin, ja naiset jututtaa terassilla pienimunaista miestäni. Kikattaa, kun oma mies pesee minun selkää saunassa.
Kaikkia ne keksii, että pääsee tuttujakin tirkistelemään. Ihmiset hakee hyväksyntää näköjään joka lailla.
Jssap