Paras ihmissuhteita koskeva neuvo, jonka olet koskaan saanut?
Ja tietenkin myös toimivaksi todennut?
Aloitan:
Jos toinen osapuoli lähettää ristiriitaisia tai epäselviä viestejä, ne on parempi tulkita suoraan muotoon "ei kiinnosta".
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Rakasta yhtä, rakasta toista. Rakasta vaikka yhtätoista. Mutta yhtä kerrallaan, kahta älä milloinkaan
Älä rakasta niin montaa kuin yhtätoista
Parisuhteessa sen suhteen pitää olla voimavara, eikä energiaa vievä, jotta se on hyvä.
Mikään ei ole ikuista. Ei rakkaus, ei viha, ei suru eikä onni.
Tää neuvo on antanut kyllä lohtua joskus.
Paras teininä saamani neuvo pojista oli:
-seuraa kuinka poika kohtelee äitiään, sillä hän tulee kohtelemaan sinua samoin.
Ensimmäinen mieheni valehteli usein äidilleen, etenkin puhelimessa, vedätti rahaa milloin milläkin keksityllä tarinalla eikä oikein mistään tavallisista arkipäivän asoistakaan kertonut kuten ne olivat vaan väritti ja muokkasi niitäkin. Turha lienee kertoakaan, että kun suurimmat ihastumisen alkuvuodet olivat ohi, pystyin näkemään saman itseäni kohtaan. Kaikenlainen kunnioitus ja toisen ihmisen arvostus puuttui.
Jokainen luo itse oman onnensa.
Tuo neuvo sisältää niin monta asiaa. Sen, että suhteessa ei voi liikaa ripustautua toiseen. Sen, että jokainen meistä valitsee miten suhtautuu asioihin (sanoihin, tekoihin). Sen, että itseensä voi muuttaa, toista ei.
Naisen kannattaa tehdä lapset sillä mielellä, että ne pystyy yksin hoitamaan. Eli varaudu aina siihen, että selviäisit lapsista yksinhuoltajanakin.
Vierailija kirjoitti:
Paras teininä saamani neuvo pojista oli:
-seuraa kuinka poika kohtelee äitiään, sillä hän tulee kohtelemaan sinua samoin.
Ensimmäinen mieheni valehteli usein äidilleen, etenkin puhelimessa, vedätti rahaa milloin milläkin keksityllä tarinalla eikä oikein mistään tavallisista arkipäivän asoistakaan kertonut kuten ne olivat vaan väritti ja muokkasi niitäkin. Turha lienee kertoakaan, että kun suurimmat ihastumisen alkuvuodet olivat ohi, pystyin näkemään saman itseäni kohtaan. Kaikenlainen kunnioitus ja toisen ihmisen arvostus puuttui.
Tämä riippuu siitä millainen äiti on. Oman miehen äiti on väkivaltainen juoppo eivätkä ole koskaan olleet mitenkään hyvissä väleissä. Mies on kumminkin herttainen, koska ei halua samanlaista kokemusta kellekkään muulle.
Et voi muuttaa toista ihmistä.
Puolisoa et voi väkisin pitää, jos haluaa lähteä , niin ei muuta kuin tervemenoa!
Naisella pitää olla ammatti, jolla voi itsensä elättää.
Se kuulkaa tytöt auttaa yllättävän monessa ihmissuhdeongelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla ei kestä mikään suhde ja ovat loppuelämänsä yksin niin ei ole varmaan mitään neuvoja noudattaneet.
Rakasta, rakasta niin paljon kuin vain voit.
On toiminut lapsiin ja lemmikeihin. Miehet karkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Riitatilanteissa pitäisi aina pyrkiä puhumaan minä-muodossa eikä syytellä toista (= "sinä sitä, sinä tätä"). Näin ei tule sanottua liian pahasti toiselle, ja toisen on helpompi ymmärtää asian laita, kun ei tarvitse mennä puolustuskannalle.
Tämä on monille yllättävän vaikeaa.
Ei edes pitäisi 100% ajasta. On kokeiltu, ja metsään menee tosi pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoa valittaessa vain kolme asiaa on merkityksellisiä: tasapainoinen, välittävä ja lempeä luonne. Ulkokuori rapistuu kaikilla, onnellinen voi olla köyhänäkin ja vallalla ei tee yhtään mitään. Mutta jos puoliso on tasapainoinen, välittävä ja lempeä, on hän sitä 30 vuoden päästäkin. Ja erittäin todennäköisesti elät onnellisen parisuhteen.
Mulla on just tuollainen luonne, ja paremmaksi vaan muuttuu vanhemmiten, mutta eipä vaan näy sitä onnellista parisuhdetta. Tuntuu että miehet haluavat olla vain kaikkein kauheimpien naisten kanssa. Jännitystä.
Mikään ei ole mahdotonta.
Nothing is impossible.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riitatilanteissa pitäisi aina pyrkiä puhumaan minä-muodossa eikä syytellä toista (= "sinä sitä, sinä tätä"). Näin ei tule sanottua liian pahasti toiselle, ja toisen on helpompi ymmärtää asian laita, kun ei tarvitse mennä puolustuskannalle.
Tämä on monille yllättävän vaikeaa.
Ei edes pitäisi 100% ajasta. On kokeiltu, ja metsään menee tosi pahasti.
No lainaa niitä Thomas Gordonin kirjoja sieltä kirjastosta. Niissähän tämä asia on selostettu juurta jaksain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku alkaa toistella samaa lausetta, hän todennäköisesti hautoo pahaa.
En muista kuka sanoi.
Olin risuja keräämässä tuttavan kanssa, jo lähtiessä kumma olo, "tee olosi mukavaksi", "sinä varmaan ihmettelet miksi viitsin tehdä tämmöistä" tätä hän hoki moneen kertaan, pelkäsin. Sitten paikalle tuli joku muu, hän alkoi huutaa "kai saan omalle maalleni tulla koska huvittaa".
Pari vuotta myöhemmin olin samassa tilanteessa.
Ohje oli aiheellinen.
Siis mitä muuta tapahtui kuin että outo tuttavasi höpisi jotain? Miksi ylipäätään olit tuttavasi, ei edes kaverin vaan tuttavan, kanssa keräämässä jotain risuja?
Hän oli ystävää minun vihamieheni kanssa. Mitään ei tapahtunut mutta oli sietämätön olo.
Jos et löydä itsellesi kumppania, lähde etsimään sitä jostain muualta. Ethän kalastaisikaan vuosikausia paikassa, josta et ole koskaan saanut yhtään kalaa.
Vierailija kirjoitti:
"Jätä se sika"
Legendaarista, että tämä on ensimmäinen kommentti!
Ole varauksellinen kaikkien suhteen. Älä luota äläkä kerro asioistasi helposti, ennen kuin olet varmasti oppinut luottamaan. Pätee kaikkiin ihmissuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut mitään neuvoja, mutta itse olen todennut toimivaksi seuraavat:
Henkisesti terve ihminen ei lyttää ja vahingoita toista tahallaan, vältä siis mielisairaita jotta pysyt itse hyvänä typpinä.
Toinen, mikä liittyy ylläolevaan on että älä alennu heidän tasolleen ei siis helmiä sioille.
Tämähän on täydellisen järkyttävä teksti. Ihmettelen yläpeukutusten määrää; eivätkö ihmiset lue vai sisäistä lukemaansa.
Kirjoitus on täysin epälooginen ja kirjoittajalla on suuria ongelmia asettua toisen ihmisen asemaan.
Tuosta painostuksesta tuli mieleen, että älä perusta elämäsi päätöksiä "sitten-kun" elämään (mitä sinulle vakuutellaan tai mitä itsellesi vakuuttelet).
Ei se muutu, ellet voi itse nähdä muutosta.
Perusta päätöksesi tämän hetken tilanteeseen niin, että pärjäät vaikka ajankohtaa "sitten-kun" ei koskaan tulisi.