Paras ihmissuhteita koskeva neuvo, jonka olet koskaan saanut?
Ja tietenkin myös toimivaksi todennut?
Aloitan:
Jos toinen osapuoli lähettää ristiriitaisia tai epäselviä viestejä, ne on parempi tulkita suoraan muotoon "ei kiinnosta".
Kommentit (81)
Mua kiusannut poika teki itsemurhan. Mulla se tuntui, koska olin sitä ajatellutkaan.
Älätuomitse kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut mitään neuvoja, mutta itse olen todennut toimivaksi seuraavat:
Henkisesti terve ihminen ei lyttää ja vahingoita toista tahallaan, vältä siis mielisairaita jotta pysyt itse hyvänä typpinä.
Toinen, mikä liittyy ylläolevaan on että älä alennu heidän tasolleen ei siis helmiä sioille.
Paskan neuvon oot saanut.
Millä perusteella pelkästään mielisairaat lyttäisi ja vahingoittaisi muita? Monet "terveet" ovat oikeesti sairaampia kuin ne joilla ongelmia mielensä kanssa.
No joo, huonosti muotoilin. Totta, pitäisi kai sanoa, että pysyy erossa psykopaateista, narsisteista ja persoonnallisuushäiriöisistä. Anteeksi.
T: Hyvää elämää viettävä ja muita kunnioittava 3 lapsen skitsofreniaa sairastava perheenisä.
Jos annat, anna ilolla.
Jos tarvitset, pyydä.
Näillä kahdella ratkeaisi aika moni asia.
Pidä aina linja.
Yksi sana niin kuin sökössä.
Noilla opeilla olen selvinnyt monesta ongelmasta.
Älätuomitse kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkisesti terve ihminen ei lyttää ja vahingoita toista tahallaan, vältä siis mielisairaita jotta pysyt itse hyvänä typpinä.
Toinen, mikä liittyy ylläolevaan on että älä alennu heidän tasolleen ei siis helmiä sioille.
Millä perusteella pelkästään mielisairaat lyttäisi ja vahingoittaisi muita? Monet "terveet" ovat oikeesti sairaampia kuin ne joilla ongelmia mielensä kanssa.
T: Hyvää elämää viettävä ja muita kunnioittava 3 lapsen skitsofreniaa sairastava perheenisä.
No joo, huonosti muotoilin. Totta, pitäisi kai sanoa, että pysyy erossa psykopaateista, narsisteista ja persoonnallisuushäiriöisistä. Anteeksi
Minäkin olen pärjännyt korttipelien opeilla.
Ne joilla ei kestä mikään suhde ja ovat loppuelämänsä yksin niin ei ole varmaan mitään neuvoja noudattaneet.
Vierailija kirjoitti:
Heh, ex-työpaikallani esimieheni oli ja on vieläkin psykopaatti. Olin jo tehnyt päätökseni lähdöstä, mutta youtubessa osui yhden ruotsalaisen kirjailijan video silmiin, missä puhui psykopaateista (oli kirjoittanut kirjan aiheesta) ja hän toisti siinä, että jos työpaikallasi on psykopaatti, ainut neuvo on : LÄHDE, sillä psykopaatti ei koskaan tule muuttuumaan eikä muuttaamaan käytöstään.
Niin totta. Katsoin videota monta kertaa sillä se puhutteli paljon.
voisitko kertoa tarkemmin mikä video? kiinnostaisi nähdä se.
Jos sun lysti on, niin kädet yhteen lyö. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo.
Tee toiselle niin kuin hän toivoo, äläkä oleta että hän toivoo samoja asioita kuin sinä. Älä oleta, että muut lukevat ajatuksiasi. Äläkä luule tietäväsi, mitä muut ajattelevat.
Älä ole marttyyri. Lähde, jos puolisosi kohtelee sinua kuin kuraa.
On viisautta erottaa omat ongelmansa erottaa parisuhreen ongelmista. Ne ovat kaksi eri asiaa.
Jos joku alkaa toistella samaa lausetta, hän todennäköisesti hautoo pahaa.
En muista kuka sanoi.
Olin risuja keräämässä tuttavan kanssa, jo lähtiessä kumma olo, "tee olosi mukavaksi", "sinä varmaan ihmettelet miksi viitsin tehdä tämmöistä" tätä hän hoki moneen kertaan, pelkäsin. Sitten paikalle tuli joku muu, hän alkoi huutaa "kai saan omalle maalleni tulla koska huvittaa".
Pari vuotta myöhemmin olin samassa tilanteessa.
Ohje oli aiheellinen.
Mikset ota itsellesi naista kumppaniksi kun menee hyvä mies hukkaan ja luulee, että sä oot homo, jos et ota.
Anteeksi msitä minä otan naisen ja jos pitävät sinkkuutatni merkkinä homoudesta, niin se minusta kertoo näin ajattelevasta, kuin minusta.
Toinen huono neuvo. - Kannattaa pyrkii panemaan sitä nasita jo heti ekoilla treffeillä, niin suhteelle tulee heti lujempi pohja. Sitä paitsi naiset arvotaa suoratoiminann miehiä enempi kuin jahkailijoita. Kato ny vaikka Jamesbondia sekin menee heti aina naisen kanssa punkkaan.
Omassa elämässäni on hämmästyttävänkin hyvin toteutunut vanha suomalainen sananlasku "Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa."
Kun olen kodellut muita kunnioittavasti ja kohteliaasti, niin samoin on kohdeltu minuakin myös vaikeissa tilanteissa
Vierailija kirjoitti:
Mikset ota itsellesi naista kumppaniksi kun menee hyvä mies hukkaan ja luulee, että sä oot homo, jos et ota.
Anteeksi msitä minä otan naisen ja jos pitävät sinkkuutatni merkkinä homoudesta, niin se minusta kertoo näin ajattelevasta, kuin minusta.
Toinen huono neuvo. - Kannattaa pyrkii panemaan sitä nasita jo heti ekoilla treffeillä, niin suhteelle tulee heti lujempi pohja. Sitä paitsi naiset arvotaa suoratoiminann miehiä enempi kuin jahkailijoita. Kato ny vaikka Jamesbondia sekin menee heti aina naisen kanssa punkkaan.
Tää nyt lipshata kyllä väärään keskusteluun sori!
Olen kaikesta huolimatta pitänyt siitä kun joku sanoi, että "On huomattavasti helpompi olla hyvä tai parempi kumppani toiselle, jos osaa viihtyä ja nauttia elämästään ilman kumppaniakin, eikä aseta oman onnellisuutensa ja tyytyväisyytensä riippumaan kumppanista". - Hieman kitkaa koen tämän ajatuksen tai neuvon kanssa, kun huomaan taas yhden vuoden kuluneen lisää siitä kun olin viimeki parisuhteessa....
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä aika erikoinen. Mitä tarkoitat mielisairaalla? Masentunutta, persoonallisuushäiriöistä, paniikkihäiriöistä vai mitä? Aika isolla osalla ihmisitä on elämän aikana mielenterveyden ongelmia. Eikä se vie heidän ihmisarvoaan jollkein "alemmalle tasolle". Herranen aika. Se tarkoittaa useimmiten sitä et ihminen tarvitsee apua, terapiaa tai lääkitystä, voidakseen parantua. Usein riski mielen sairauksille johtuu esim laiminlyönneistä lapsuudessa joiden tähden työkalut selvitä elämän haasteista on huonommat. Mielentrrveyden ongelmista kärsivät eivät ole mitään sikoja. Ihanko itse ajattelet tuollaisilla arvoilla olevasi joku helmi?
Riitatilanteissa pitäisi aina pyrkiä puhumaan minä-muodossa eikä syytellä toista (= "sinä sitä, sinä tätä"). Näin ei tule sanottua liian pahasti toiselle, ja toisen on helpompi ymmärtää asian laita, kun ei tarvitse mennä puolustuskannalle.
Tämä on monille yllättävän vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku alkaa toistella samaa lausetta, hän todennäköisesti hautoo pahaa.
En muista kuka sanoi.
Olin risuja keräämässä tuttavan kanssa, jo lähtiessä kumma olo, "tee olosi mukavaksi", "sinä varmaan ihmettelet miksi viitsin tehdä tämmöistä" tätä hän hoki moneen kertaan, pelkäsin. Sitten paikalle tuli joku muu, hän alkoi huutaa "kai saan omalle maalleni tulla koska huvittaa".
Pari vuotta myöhemmin olin samassa tilanteessa.
Ohje oli aiheellinen.
Siis mitä muuta tapahtui kuin että outo tuttavasi höpisi jotain? Miksi ylipäätään olit tuttavasi, ei edes kaverin vaan tuttavan, kanssa keräämässä jotain risuja?
EHDOTTOMASTI paras vinkki minkä olen saanut:
Hän ei ole sinun. On vain sinun vuorosi.