Mies ei huomioi minua talon ostossa
Olemme etsineet avomieheni kanssa yhteistä, omaa kotia puolisen vuotta. Alusta asti kävi selväksi, ettei minun toiveitani tai vaatimuksiani oteta huomioon talon ostossa.
Minä olen opiskelija, enkä saa asuntolainaa. Laina jää siis miehen harteille, lainatarjous on jo saatu, ja minä osallistun maksamalla miehelle muutamia satasia niin, että mies käyttää rahan lainanlyhennykseen ja muihin juokseviin kuluihin. Tällä hetkellä asumme yhdessä ja maksan puolet vuokrasta, tulevaisuudessa kikkaillaan, mutta maksan siis asumisestani ja elämisestäni talossa. Etsimme yhteistä kotia meille ja mahdollisesti tuleville lapsillemme.
Kuitenkin etsintöjen alusta asti mies on jättänyt minut ulkopuolelle. Minun ehdottamani talot tyrmätään lähes suoralta kädeltä, ja mies katselee taloja välittämättä mm. linja-autoyhteyksistä tai muista minulle hyvin tärkeistä tekijöistä. Näytöissä mies käy yksin, kuitenkin kertoen mitä kiinteistöä on menossa katsomaan.
Minua ei siis huolita näyttöön eikä mielipiteelläni ole tämän talon valinnassa merkitystä.
Onko miehelläni oikeus tällaiseen käytökseen, koska hän on lainan ottaja ja paperissa lukee hänen nimensä? Onko minulla oikeutta väittää tällaista käytöstä epäoikeudenmukaiseksi, onhan kyseessä kuitenkin minunkin kotini..?
Mielipiteitä?
Et vastannut kysymykseeni.