Mies ei huomioi minua talon ostossa
Olemme etsineet avomieheni kanssa yhteistä, omaa kotia puolisen vuotta. Alusta asti kävi selväksi, ettei minun toiveitani tai vaatimuksiani oteta huomioon talon ostossa.
Minä olen opiskelija, enkä saa asuntolainaa. Laina jää siis miehen harteille, lainatarjous on jo saatu, ja minä osallistun maksamalla miehelle muutamia satasia niin, että mies käyttää rahan lainanlyhennykseen ja muihin juokseviin kuluihin. Tällä hetkellä asumme yhdessä ja maksan puolet vuokrasta, tulevaisuudessa kikkaillaan, mutta maksan siis asumisestani ja elämisestäni talossa. Etsimme yhteistä kotia meille ja mahdollisesti tuleville lapsillemme.
Kuitenkin etsintöjen alusta asti mies on jättänyt minut ulkopuolelle. Minun ehdottamani talot tyrmätään lähes suoralta kädeltä, ja mies katselee taloja välittämättä mm. linja-autoyhteyksistä tai muista minulle hyvin tärkeistä tekijöistä. Näytöissä mies käy yksin, kuitenkin kertoen mitä kiinteistöä on menossa katsomaan.
Minua ei siis huolita näyttöön eikä mielipiteelläni ole tämän talon valinnassa merkitystä.
Onko miehelläni oikeus tällaiseen käytökseen, koska hän on lainan ottaja ja paperissa lukee hänen nimensä? Onko minulla oikeutta väittää tällaista käytöstä epäoikeudenmukaiseksi, onhan kyseessä kuitenkin minunkin kotini..?
Mielipiteitä?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Parempi, että pysyt omillasi. Koska nimeäsi ei tule papereihin, olet vain vuokranmaksajana miehelle.
Niin, onhan se ihan kamalaa maksaa omasta elämisestään.
Ehkä aloittaja löytää jonkun betacuckin jonka nurkissa pääsee loisimaan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaja päättää.
No mutta maksanhan minäkin, en vaan lainan muodossa.
Ap
Korjataanko sinut toiseksi omistajaksi? Jos ei, et maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi, että pysyt omillasi. Koska nimeäsi ei tule papereihin, olet vain vuokranmaksajana miehelle.
Ehkä aloittaja löytää jonkun betacuckin jonka nurkissa pääsee loisimaan ilmaiseksi.
Mieluummin sitä maksaa lainaa pois, koska se kerryttää pikkuhiljaa omauauutta. Vuokran maksaminen on kyllä pidemmän päälle aika turhauttavaa, varsinkin jos se oma puoliso maksaa sillä rahalla omaa lainaa pois. 20 vuoden päästä sulla ei edelleenkään ole asuntoa, miehelläs on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma eläminen pitää maksaa, mutta ei tulla hyväksikäytetyksi maksamalla satoja euroja kuukaudessa kartuttamlla toisen omaisuutta.
En todellakaan suostuisi muuttamaan! Maksat vain miehelle lisää omaisuutta ja kun on sitä saanut tarpeeksi, potkii sut pellolle etkä sä saa senttiäkään takaisin. Mieluummin alkaisin säästämään jo nyt tulevan vuonrakämpän takuumaksuun.
Siis mies ei huomioi sinua mitenkään talonostossa? Ei silittele hiuksia, ei puhele kauniisti, ei katso silmiin ja vakuuta rakastavansa? Ei osta sinulle pieniä lahjoja, kun menette yhdessä asuntonäyttöön eikä ole järjestänyt välittäjän kanssa sinulle kivoja yllätyksiä kuten kuohuviinibrunssia parvekkeelle?
Vai sittenkin mies ei ota mielipiteitäsi huomioon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma eläminen pitää maksaa, mutta ei tulla hyväksikäytetyksi maksamalla satoja euroja kuukaudessa kartuttamlla toisen omaisuutta.
Kerro ihmeessä missä mielikuvitusmaailmassa asuminen ei maksa mitään?
Aloittaja voi muuttaa ihan vapaasti vuokramurjuun opiskelemaan.
Ei hyvältä näytä. En muuttaisi. Yhteinen talo, yhteinen tulevaisuus. Mieti uudestaan.
Ostakaa asunto 50/50 ja molemmilla omat lainat. Ai ei onnistu, koska olet opiskelija? No miksi sitten oletat, että asuisit omakotitalossa, jos tulosi eivät siiten riitä?
No miten ihmeessä se ukkos ajatteli sun asuvan siellä "yhteisessä" talossa jollet edes pääse kulkemaan sinne ja pois. Hänhän on ostamassa taloa itselleen, ei teille. Oletko nyt ihan varma että suunnittelette samaa tulevaisuutta
Loppujen lopuksi maksaja toki päättää mihin kiinteistöön haluaa rahansa laittaa mutta muistuta miestä, että sinäkin ihan itsenäisesti teet päätöksen muutatko sinne miehen kanssa vai et. Jos ei miellytä sinua ja kulkuyhteydet ovat hankalat, et tietenkään voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa asunto 50/50 ja molemmilla omat lainat. Ai ei onnistu, koska olet opiskelija? No miksi sitten oletat, että asuisit omakotitalossa, jos tulosi eivät siiten riitä?
Niin. Eli ainoa oikea ratkaisu on, että talon ostoa lykätään kunnes nainen valmistuu ja saa työpaikan. Tai sitten lähtevät eri teille.
Mieti nyt hetki: haluatko sinä todellakin asua ja saada lapsia noin itsekkään ihmisen kanssa?
Oletko valmis luopumaan kaikista omista suunnitelmistasi ja haaveistasi, koska ne eivät kohtaa miehen toiveita?
Jos vastasit kumpaankin edelliseen kysymykseen kyllä, niin onnea valitsemallasi tiellä! Sinulla on epäilemätttä "muuten aivan ihana" mies, jota me muut saamme vain kadehtia. Sinulla ei ilmeisesti ole ajokorttia eikä autoa eikä tarkoitusta/mahdollisuutta hankkia, koska vain sinulle bussiyhteydet ovat tärkeät.
Tottakai miehellä on oikeus talon ostajana ja lainanottajana.
Mutta näin käyttäytyvä saisi muuttaakin taloon ihan yksinään. Ei avo(avio)mies ainesta, ei jatkoon.494
Exän kanssa suunniteltiin talonostoa ja exä oletti, että hankitaan se 50/50, maksuna omistamani kaksio (arvo noin 60 % talon hinnasta) ja loppu lainana, molemmille oma puolikkaansa. Hän siis tosissaan laski, että minä maksaisin 80 %, hän 20 % ja omistus olisi puoliksi, koska se lainaosuus olisi ollut molemmilla yhtä suuri.
Minä ehdotin, että ostetaan talo, mutta minä en myy kaksiotani, vaan otetaan yhteinen laina ja maksetaan yhdessä. Miehen mielestä ei ikinä onnistu, koska silloin hän kasvattaisi lainanmaksulla minun omaisuuttani.
No, nyt hän on exä.
Vierailija kirjoitti:
Loppujen lopuksi maksaja toki päättää mihin kiinteistöön haluaa rahansa laittaa mutta muistuta miestä, että sinäkin ihan itsenäisesti teet päätöksen muutatko sinne miehen kanssa vai et. Jos ei miellytä sinua ja kulkuyhteydet ovat hankalat, et tietenkään voi muuttaa.
Hyvät talot on harvassa.
Mies on älykäs, nähnyt tapauksia , kun erotaan. Varmistaa , että talo on hänen ja vain hänen ,myöskin mieluinen miehelle.Sinusta ei mitään väliä, maksat vain muutamia satasia kuukaudessa elämisestäsi. Kun eroatte , lennät ulos kuin leppäkeihäs reppusi kanssa.Kaikki muu jää miehelle. Tuntuuko kivalta. Näin se vaan menee. Vielä pykäät pari mukulaa sille ja olet koyhä yh.
Näitä tyhmiä naisia vielä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Huono homma. Talo pitää hankkia yhdessä, pitää ottaa huomioon bussiyhteydet, päiväkodit ja koulut.
Sanot miehellesi että et ole varma voitko lähteä mukaan.
Suus kiinni !
Kun taloa aletaan ostamaan tai rakentamaan, tuollaiset haistvitun hommat ja tärkeysjärjestyksen mukaan vihon viimeiset asiat kuin, koulut ja päiväkodit, katsellaan viimeisenä. Jos katsellaan. Prioriteetti listan kärjessä on yleensä sijainti, koko, ikä, piha, lämmitysmuoto ja kuinka iso autotalli on. Tai kuinka ison autotallin siihen saa/voi rakentaa. Bussipysäkin läheisyys _ehkä_on otettava huomioon, jos sattuu vaikka ottamaan ratit tai kelkkomaan hieman reilummin että kortti menee kuivumaan. Töissä kun on päästävä kuitenkin käymään, sillä se kaikki maksetaan. Ei millään hellvetin koulujen tai päiväkotien sijainnilla. Ja tänä päivänä kun kaikki akat ottavat ritolat kuitenkin jossakin vaiheessa kun ovat sen kersan saaneet, niin ei ole mitään syytä ottaa mitään niihin liittyvää huomioon sen talon valinnassa. Sen saa joka tapauksessa maksaa itse ja asuakkin. Ja jos haluaa että sen akan lähtö ei vaikuta omaan elämään mitään, ei sitä kannatta ottaa koko projektiin millään tavalla mukaan. Tulee asumaan jos haluaa ja kun se lähtee, niin se lähtee, ei vaikuta omaan olemiseen juurikaan huomattavalla tavalla. Siinä on syynsä miksi naisia ei kaivata eikä haluta sen enempää auto kuin talokaupoillekkaan. Niistä ei ole mitään hyötyä eikä tarvetta siellä. Haittaa vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihmeessä missä mielikuvitusmaailmassa asuminen ei maksa mitään?
Aloittaja voi muuttaa ihan vapaasti vuokramurjuun opiskelemaan.
Ap kirjoittaa maksavansa nytkin puolet asumisesta. Ilmeisesti mies olettaa maksavan jatkossakin, mutta vain miehen omaisuus karttuu.
Kuulostaa siltä, että ap:n kannattaa nyt suoraan sanoa miehelle ettei aio tulla asumaan tämän taloon.