Lue keskustelun säännöt.
Ne hommat kotona joita kukaan muu "ei näe/tajua" kuin sinä.
21.04.2019 |
Onko muilla sellaisia?
Meillä esimerkiksi petivaatteiden ja pyyhkeiden vaihto on työ jota muut perheessä eli mies ja 2 teiniä, ei näe eikä tajua tehdä. Sama juttu ec-pyttyjen kanssa, ei ne rannut sieltä mihinkään häivy heidän toimestaan. Ja vaikkapa terassin puhdistus ym siihen liittyvä, eteisen kaapiston tyhjentäminen vaikkapa talvikamppeista ja imurointi hiekasta, kivistä ym.
Minä olen ainoa ruoanlaittotaitoinen, muita ei kiinnosta ja mies sanookin ettei sen kaikkia tarvitsekaan kiinnostaa ja jos en jaksa kokata niin tulotasoa ylemmäksi niin voi ostaa ulkoa useammin, tai eineksiä vaan pöytään.
Tuossa vain pari esimerkkiä miksi tuntuu nyt pala kurkussa, väsyttää.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mies tekee kotitöitä riittävästi (imuroi, pyyhkii pölyjä, järjestelee kotia, ajaa nurmikon, tekee lumityöt jne), mutta on muutamia asioita mitkä jäävät huomaamatta ja tekemättä:
- lavuaarien/altaiden perusteellinen jynssääminen ja hanojen kiillotus, sekä vesiroiskeiden kuivaaminen käytön jälkeen (jää jäljet jos sitä ei tee)
- peilikaapin ovien pyyhkiminen, tai oikeastaan kaikkien talon ovien peseminen
- pyykkien viikkaaminen kaappiin ellen minä sitä aloita
- takan lasiluukun peseminen
- pyyhkeiden vaihtaminen puhtaisiin (ehkä lopulta vaihtaisi jos alkaisivat haista tarpeeksi)
Muutenkin olen perusteellisempi siivoaja ja jynssään nekin paikat mitkä jää katseilta piiloon. Pyrin ylläpitosiivoukseen, eli vien mennessäni ja tuon tullessani, ja pyyhin ne vesiroiskeet peileistä, hanoista ja lavuaareista päivittäin ennen kuin niistä muodostuu kalkkitahroja. Minä myös olen se, joka pesee esim. lapsen lelut ja konttaa pyyhkimään ruokaroiskeet pöydän alta. Pyykkihuolto on lähes kokonaan minun vastuullani.
Kaipa kyse on myös siitä, että vuosien kuluessa kummallekin on muodostunut ns. omat vastuualueet ja niitä hoidetaan omaan tahtiin.