Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs sitten kun lapset muuttaa kotoa pois?

Vierailija
21.04.2019 |

Meillä alkaa olla sellainen tilanne suht lähellä, koska nuorimmainenkin alkaa lähestyä täysi-ikäisyyttä.
Mitäs sitten, kun kaksin jäädään, kun "meitä" ei enää ole. Me ei kummemmin puhuta, eripuraa on säännöllisesti, yhteisiä harrastuksia tms ei ole, parisuhdettakaan ei ole ollut vuosiin. Täälläkö möllötämme omassa, rapistuvassa kodissae kuin vieraat, yksinäisinä. Ahdistaa, ikääkin itsellä vasta n.40v.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme jo muuttaneet omillemme, kun vanhemmilla nousi kriisi. Isä sitten soitteli minulle, itki oloaan. Siinä vaiheessa kun minä olin nuoruuden ongelmissa, vanhempien olisi pitänyt olla minua varten, mutta kykenivät ajattelemaan vain itseään.

Eli jos katsot koko kuvaa, on erittäin epäreilua syyttää lapsia vanhempien välisestä tilanteesta.

Ala kaikessa hiljaisuudessa miettimään asuntoasiaa, joudut ehkä tinkimään elintasosta, mutta et saa tuhlata ainutta elämääsi ihmisen kanssa joka ei arvosta sinua yhtään.

Se tunne, aluksi vaikka pieneen yksiöön. Vaikka sinulla olisi vain patja lattialla, oma pienikin tila voi olla uuden vapauden alku, kun kukaan ei vaadi eikä syytä. Miestä ei tarvi uuteen osoitteeseen päästää.

Mutta älä vastuuta lapsia omasta kasvusta tai kasvamattomuudesta, se on yksin sinun vastuullasi.

Vierailija
22/34 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa ajatus yksin jäämisestä. Ihana miesystävä minulla on, mutta yhdessä ei ASUTA ja nähdään vain noin kerran viikossa. Ystäviä ei ole. Elämä on työtä ja tyhjää lasten lähdettyä. Onneksi nuorin vasta 13v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas on toinen kuherruskuukausi. Asuntoautolla saa vihdoin tehtyä pitkiäkin reissuja, ja kotona voi rakastella ja tötsytellä ihan vapaasti. Aikansa kutakin, nyt on meidän kahden vuoro.

Tötsyttelettekö kannabista, piereskelettekö vai mitä tuo tarkoitti?

Kumpaa ei voi tehdä lasten ollessa kotona?

Vierailija
24/34 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas on toinen kuherruskuukausi. Asuntoautolla saa vihdoin tehtyä pitkiäkin reissuja, ja kotona voi rakastella ja tötsytellä ihan vapaasti. Aikansa kutakin, nyt on meidän kahden vuoro.

WT:n käsitys nautiskelusta: omatoimilobotomia

Jos niin haluat. Downshiftaillaan keskiluokasta, koska voidaan (FIRE, siinä lasta kasvatellessa ehti järjestellä asioita).

Vierailija
25/34 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensiksi rakennatte lapsen huoneesta ns. salaisen puutarhan. Sitten parin kuukauden päästä voitte nauttia satoa Takaan että sen jälkeen huomaatte kaikenlaista kivaa ihan tavallisista asioista. Toisistanne nauttiminen saa ihan uusia ulottuvuuksia. Tämä vain ehdotuksena. Mun puolesta pistäkää vaikka lusikat jakoon jos ette muuta keksi.

Useimmat ihmiset kestävät toisiaan ihan selvinpäin. Rikostuomiot tuskin parantavat parisuhdetta.

Vierailija
26/34 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama tilanne kuin ap:lla kahdella erolla. Lapset on meillä vielä about kymmenen ja ei edes riidellä. Aikaa ei vietetä yhdessä, mies ennemmin menee pihalle hommiin kun on mun kanssa. Just nyt pääsiäisenä mietin, että kun lapset lähtee, ei meille jää oikeastaan muuta kuin talo, suhdetta ei ole.

Olen sanonut tämä miehellekin, mut hänhän ei näe mitään ongelmaa. Tällaista se elämä kuulema on.

Vierailija
27/34 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme jo muuttaneet omillemme, kun vanhemmilla nousi kriisi. Isä sitten soitteli minulle, itki oloaan. Siinä vaiheessa kun minä olin nuoruuden ongelmissa, vanhempien olisi pitänyt olla minua varten, mutta kykenivät ajattelemaan vain itseään.

Eli jos katsot koko kuvaa, on erittäin epäreilua syyttää lapsia vanhempien välisestä tilanteesta.

Ala kaikessa hiljaisuudessa miettimään asuntoasiaa, joudut ehkä tinkimään elintasosta, mutta et saa tuhlata ainutta elämääsi ihmisen kanssa joka ei arvosta sinua yhtään.

Se tunne, aluksi vaikka pieneen yksiöön. Vaikka sinulla olisi vain patja lattialla, oma pienikin tila voi olla uuden vapauden alku, kun kukaan ei vaadi eikä syytä. Miestä ei tarvi uuteen osoitteeseen päästää.

Mutta älä vastuuta lapsia omasta kasvusta tai kasvamattomuudesta, se on yksin sinun vastuullasi.

Peesi tähän. Lasten ei pidä olla minkään ikäisenä vanhempiensa parisuhdeterapeutteja.

Vierailija
28/34 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensiksi rakennatte lapsen huoneesta ns. salaisen puutarhan. Sitten parin kuukauden päästä voitte nauttia satoa Takaan että sen jälkeen huomaatte kaikenlaista kivaa ihan tavallisista asioista. Toisistanne nauttiminen saa ihan uusia ulottuvuuksia. Tämä vain ehdotuksena. Mun puolesta pistäkää vaikka lusikat jakoon jos ette muuta keksi.

Useimmat ihmiset kestävät toisiaan ihan selvinpäin. Rikostuomiot tuskin parantavat parisuhdetta.

Se mitä ehdotin ei ole kännäämistä. Kun ihan totta puhutaan niin sillä saa uusia näkökulmia asioihin. En väitä että se takaisi onnen ja autuuden. Suomessa on tosiaan omituinen laki, tuomita siitä mitä tekee itselle. Kotiviiniiä saat tehdä mutta vähemmän haitallisesta päihteestä tuomitaan. 

Vierailija
29/34 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan jo innolla! Pari vuotta vielä. Päästään taas reissaamaan kahdestaan js kouluaikojen ulkopuolella. Jää rahaa itsellekin enemmän ja vapautuu ylimääräinen huone, josta tehdään kirjasto. Nytkin harmittaa kun on liian vähän kahdenkeskistä aikaa, rakastan tuota vanhaa höpsöä vieläkin tajuttomasti.

Vierailija
30/34 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt, kun olemme miehen kanssa kaksin ja lapset lentäneet pesästä, tuntuu tyhjältä, hiljaiselta ja pysähtyneeltä. Pitäisi keksiä jotain muuta täyttämään tämä tyhjiö, mutta en oikein kykene repäisemään itseäni irti tästä jymähtämisen tilasta. En halua lemmikkiä, en koiraa, enkä kissaa, koska minulla on allergioita. Ehkä jokin uusi harrastus olisi paikallaan? Ei vaan tunnu innostavan mikään ...

N59

Aloita ihan liikunnan lisäämisellä. Se saa aivot liikkeelle.

Jos pystyt, varaa joku kiva matka.

Pidätkö yhteyttä aikuisiin lapsiin? Heidänkin kanssaan voi välillä lähteä vaikka lenkille, lomalle tai kylpylähotelliin ihan eri tyylillä kuin pienten lasten tai nuorten.

Vierailija
31/34 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, että tästä lähentyä enää voi, liikaa satutettu ja painolastia. Minut on vakuutettu siitä, että olen suuri(n) syy miehen erinäisiin ongelmiin ja enhän vaimoksikaan kelpaa, siivoojaksi, ruoanlaittajaksi yms kyllä. Äitiytenikin on osin kyseenalaistettu ja varmaan syystäkin, mutta annas olla jos miehen isyydestä mitään kohtaa arvostelee tai kritisoi. Kaikki, ihan kaikki, päätyy aika siihen kuinka puhutaan ja jauhetaan minusta ja minun "epäonnistumisista", virheistä jne.

Ap

Eikö tuo ole riittävän selkeä vihje, että ero on paras ratkaisu. Älä uhriudu tuon enempää, katkeruus ei ketään kaunista.

Juuri näin. Lapsesi tuskin kiittävät sinua tai edes vieraile mielellään kotona, jos sama meno jatkuu.

361

Vierailija
32/34 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähän sama tilanne kuin ap:lla kahdella erolla. Lapset on meillä vielä about kymmenen ja ei edes riidellä. Aikaa ei vietetä yhdessä, mies ennemmin menee pihalle hommiin kun on mun kanssa. Just nyt pääsiäisenä mietin, että kun lapset lähtee, ei meille jää oikeastaan muuta kuin talo, suhdetta ei ole.

Olen sanonut tämä miehellekin, mut hänhän ei näe mitään ongelmaa. Tällaista se elämä kuulema on.

Ja jos päätät joskus erota, hän ihmettelee miksi. Teillähän oli kaikki ihan hyvin!

Vierailija
33/34 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä ehdotin ei ole kännäämistä. Kun ihan totta puhutaan niin sillä saa uusia näkökulmia asioihin. En väitä että se takaisi onnen ja autuuden. Suomessa on tosiaan omituinen laki, tuomita siitä mitä tekee itselle. Kotiviiniiä saat tehdä mutta vähemmän haitallisesta päihteestä tuomitaan. 

Just.

Eiköhän tuo kukka-keskiluokka kuulu amerikkalaisiin tv-sarjoihin.

Vierailija
34/34 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin laskeutui ihana rauha. Ovikello ei soi enää koko ajan ja voin kattaa pöytään ruoka-aikana vain kaksi lautasta. Meillä lasten kaverit pyydettiin aina ruokailemaan, jos sattuivat olemaan paikalla.

Kesällä tein myös usein simaa koko lapsilaumalle. Aikansa kutakin ja mukavaahan se oli, mutta nyt on kiva katsoa lasten omaa perhe-elämää.