Jos sinulle annetaan toisen pankkikortti käyttöön. Maltatko
Kommentit (58)
Käyn äidilleni kaupassa joka viikko. Nostan kaupparahan automaatilta joten näen kyllä saldon.
Malttaisin toki.
Miksi kukaan pitäisi isompaa saldoa käyttötilillä? En minä ainakaan. Sitä mukaan kun rahaa kertyy niin tyhjennän sitä. Pyrin siihen että noin tonni on käyttötilillä mm. suoraveloitusta varten.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisissa piireissä annettaan kortti toisen käyttöön?
Minulla ei ole ikinä ollut jonku toisen kortti käytössä tai käyttänyt jonku toisen korttia.
Sehän taitaa olla jopa rikos... tai ainakin pankin käyttöehtojen vastaista.
Minä esimerkiksi käyn äidilleni kaupassa. Nostan kaupparahat hänen tililtään. Joskus käytän korttia.
Vierailija kirjoitti:
Malttaisin toki.
Miksi kukaan pitäisi isompaa saldoa käyttötilillä? En minä ainakaan. Sitä mukaan kun rahaa kertyy niin tyhjennän sitä. Pyrin siihen että noin tonni on käyttötilillä mm. suoraveloitusta varten.
.....tyhjennän sitä toiselle tilille.....
Eipä oikein tule käytettyä muuta kuin poikaystävän korttia, ei yleensä ole tarvetta tsekata saldoa kun tiedän sen suunnilleen muutenkin, tai voin kysyä poikaystävältä itseltään. Jos jonkun muun korttia lainaisin, niin enpä usko että niiden saldo kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ikinä ollut jonku toisen kortti käytössä tai käyttänyt jonku toisen korttia.
Minä esimerkiksi käyn äidilleni kaupassa. Nostan kaupparahat hänen tililtään. Joskus käytän korttia.
Äitisi korttia, vai omaa rinnakkaiskorttia äitisi tilille?
Jos viranomaiset saa tietää että on käytetty toisen korttia, niin siitä voi tulla vakavia seuraamuksia.
Miksi kukaan antaisi minulle pankkikorttinsa käyttöön? Muistisairaan äitini raha-asiat hoidan verkkopankissa ja mieheni saldon voin kysyä, jos minun jostain syystä tarvitsee tietää se.
Ajatus on kaunis jos hoitaa ensin ikääntyvien vanhempien asioita. Mutta tehkää nyt hyvänen aika se sääntöjen mukaan ja hankkikaa käyttöoikeudet tileihin. Muuten voi tulla ongelmia koska toisten korttien käyttäminen on kiellettyä. Olisi myös hyvä tehdä valtakirjat.
Vierailija kirjoitti:
Malttaisin toki.
Itselläni ei ole koskaan ollut niin paljon rahaa, etteikö se olisi mahtunut käyttötilelle. Ei myöskään ole sellaista ongelmaa ylipäätään että tillille alkaisi merkittävissä määrin kertyä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos viranomaiset saa tietää että on käytetty toisen korttia, niin siitä voi tulla vakavia seuraamuksia.
Äitini korttia.
Vierailija kirjoitti:
Ajatus on kaunis jos hoitaa ensin ikääntyvien vanhempien asioita. Mutta tehkää nyt hyvänen aika se sääntöjen mukaan ja hankkikaa käyttöoikeudet tileihin. Muuten voi tulla ongelmia koska toisten korttien käyttäminen on kiellettyä. Olisi myös hyvä tehdä valtakirjat.
Juuri näin. Jos vanhus joutuu vaikka virkaholhoukseen ja huomataan että korttia on käyttänyt joku muu, niin siitä ei ilman rikossyytettä selviä.
Antaisin olla. En koskisi. Tuntisin itseni tunkeutujaksi ja pahantekijäksi. Parempi jättää rauhaan.
En missään tilanteessa ottaisi toisen pankkikorttia käyttööni.
Minua ei myöskään kiinnosta muiden pankkitilien saldo. Se kertoo vain ja ainoastaan siitä tilistä, ei mitään henkilön varallisuudeta tai taloudenhoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini korttia.
Muuta järjestelyä niin että siitä tulee laillista. Hanki oma kortti äitisi tilille tai käyttöoikeus nettipankista. Koska järjestely on todennäköisesti pysyvät, niin kannattaa hankkia maistraatista päätös siitä että toimit äitisi edunvalvojana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini korttia.
Voit käyttää äitisi korttia ihan huoletta. On ihan laillista jos olette asian niin sopineet. Et tarvitse mitään valtakirjoja kuin silloin kun joudut hoitamaan asioita äitisi puolesta jonkun ihmisen kanssa. Ilman valtakirjaa ei tietystikkään onnistu.
Eli jos olet sopinut äistisi kanssa että voit käyttää tiliä niin ihan ok.
Olen sairaana ja pyysin naapuria käymään kaupassa. Ihan varmasti katsoo saldon utelias kun on.
Pankkikortti ei saa ikinä olla toisen ihmisen käytössä. Jos joku antaa korttinsa käyttööni niin minä vien sen kortin poliisille tai pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Käyn äidilleni kaupassa joka viikko. Nostan kaupparahan automaatilta joten näen kyllä saldon.
Tottakai voi katsoa saldon. On hyvä että lapset on perillä vanhenevien omaisten rahamääristä.
Jatka samaan malliin. Olet erinomainen lapsi, ja saisit olla itsestäsi ylpeä.