Kuinka nopeasti vastaat puhelimitse saatuihin viesteihin?
Olen pikku hiljaa jättänyt vastailematta merkityksettömiin tai vastailen kunhan jaksan. En ymmärrä, että pitäisi olla kommentoimassa heti, kun joku jonkun viestin laittaa. Koko elämä pelkkää kommentointia? Haluan viettää vapaailtaa tai vaikka pääsiäistä ilman, että pitää laittaa viestiä takaisin asiassa, joka ei heti vastausta kaipaa.
Kommentit (32)
Ei minulle tule viestejä, korkeintaan muutama tekstiviesti oikeasta asiasta pari kertaa kuussa.Jos on asiaa niin soitan.En ymmärrä tuota viestittelykulttuuria turhanpäiväisestä asioista ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ihmisiä jotka lukevat viestin, mutta vastaaminen kestää ikuisuuden. Jos on aikaa lukea niin luulisi samalla voivan vastatakin?
Jos viesti tulee siihen naaman eteen silloin kun olen tekemässä jotain muuta puhelimella ni, niin en todellakaan vastaa siihen heti. Suljen viestin ja jatkan kesken jäänyttä asiaani ihan rauhassa. Viestit eivät ole sellainen yhteydenottomuoto, joka kaipaisi vastausta heti ja se, että kyyläät muiden viestien lukemista tai viesti palvelulla oloa, on sairasta.
Vastaan kun vastaan jos vastaan edes. Yksikään ystäväni tai perheenjäseneni ei minua pompota ja muilla ei ole väliäkään.
Olet ilmeisesti aika teini?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ihmisiä jotka lukevat viestin, mutta vastaaminen kestää ikuisuuden. Jos on aikaa lukea niin luulisi samalla voivan vastatakin?
Jos viesti tulee siihen naaman eteen silloin kun olen tekemässä jotain muuta puhelimella ni, niin en todellakaan vastaa siihen heti. Suljen viestin ja jatkan kesken jäänyttä asiaani ihan rauhassa. Viestit eivät ole sellainen yhteydenottomuoto, joka kaipaisi vastausta heti ja se, että kyyläät muiden viestien lukemista tai viesti palvelulla oloa, on sairasta.
Vastaan kun vastaan jos vastaan edes. Yksikään ystäväni tai perheenjäseneni ei minua pompota ja muilla ei ole väliäkään.
Mitä pompottamista viestin laitto on? Olet ilmeisesti aika mulkku.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle tule viestejä, korkeintaan muutama tekstiviesti oikeasta asiasta pari kertaa kuussa.Jos on asiaa niin soitan.En ymmärrä tuota viestittelykulttuuria turhanpäiväisestä asioista ollenkaan.
Viestittelen ystävieni ja joidenkin sukulaisteni kanssa silloin tällöin ihan miten vaan. On mukava laittaa joskus jotain kuulumisia ja kysymystä, pientä viestiä toiselle, että hän on ajatuksissani tai vain vaikka hyvät viikonlopun toivotukset. Ihan siis tällaista normaalia ihmisten välistä rentoa kommunikointia.
Minulle saattavat ystävät ja sukulaiset laittaa myös kaikkia muita viestejä erilaisista asioista, joita he haluavat jakaa kanssani ja toivovat minulta mielipidettä tai tukea. Niitä laitan minäkin joskus, se on myös normaalia ystävyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sinä. :D
Meinasitko, että ihmisten pitää pompata heti vastaamaan viestiisi, kun sinä korkeuksistasi sellaisen lähetät? Että heidän tulee heti paikalla reagoida sinun viesteihisi? Kyttäätkö ihmisiä? Ovatko he sinulle tilivelvollisia ja vartioitko heidän vapaa-aikaansa?
Taidat olla aika yksinäinen mulkku... Jaxuhalit!
Vierailija kirjoitti:
Useasti asia jota viestissä kysytään, on sellainen mikä vaatii mietintää tai esim aikataulujen sovittamista tai muuta aikaavievää selvitystyötä.
En viitsi silloin laittaa kuittausta ”mietin asiaa”, vaan vastaan vasta sitten kun minulla on antaa jämpti vastaus.
Siten ei mene aikaa turhanpäiväiseen chättäilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä edes sitten luet viestit siinä välissä jos teet jotain muuta? Eikö samalla vaivalla voi vastata kun sen viestin avaakin? Vai miten ne lävähtää ruutuun? Minun pitää ainakin ihan avata viestit eikä ne vaan lävähdä ruutuun. Enkä avaa niitä vaikka kesken verkkopankkiasioinnin.
Ukko36 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useasti asia jota viestissä kysytään, on sellainen mikä vaatii mietintää tai esim aikataulujen sovittamista tai muuta aikaavievää selvitystyötä.
En viitsi silloin laittaa kuittausta ”mietin asiaa”, vaan vastaan vasta sitten kun minulla on antaa jämpti vastaus.
Siten ei mene aikaa turhanpäiväiseen chättäilyyn.
Minusta olisi kyllä fiksua laittaa, että selvittelee asiaa ja palaa siihen myöhemmin.
Saan kyllä viestit yleensä heti, ellen ole nukkumassa, koska ne tulevat mulla myös tietokoneeseen. Riippuu ihan henkilöstä ja asiasta, kuinka pian vastaan vai vastaanko. Kavereille ja miehelle vastaan niin, että voin keskeyttää hommani, jos heillä on jotain asiaa. Työviesteissä usein teeskentelen arkeen saakka, etten ole nähnyt. Kaukaisempien skulaisten viestien annan olla joskus parikin päivää, samoin muiden hyvänpäiväntuttujen. Lisäksi aamuisin nukun pitkään ja mulla on äänet pois, enkä siis vastaa edes kiireisimpiin yhteydenottoihin. Jos mieheltä nyt on tyyliin avaimet unohtuneet, saa kyllä mut hereille ikkunaan koputtamalla. Samoin puhelin on äänettömällä usein jossain hukassa, kun en ole koneen ääressä vaan tehdään jotain kotijuttuja, ja silloin en edes saa viestejä.
Lyhyesti, vastaan kyllä heti, jos viesti yhtään kiinnostaa minua. Mutta oman ajan pistän minkään viesteilyn etusijalle onneksi omassa kaveripiirissä ei soittelua harrasteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sinä. :D
Meinasitko, että ihmisten pitää pompata heti vastaamaan viestiisi, kun sinä korkeuksistasi sellaisen lähetät? Että heidän tulee heti paikalla reagoida sinun viesteihisi? Kyttäätkö ihmisiä? Ovatko he sinulle tilivelvollisia ja vartioitko heidän vapaa-aikaansa?
Taidat olla aika yksinäinen mulkku... Jaxuhalit!
No sori nyt jos en ymmärrä miksi joku lukee viestin, mutta ei vastaa. Minusta se on huonoa käytöstä. En minäkään kyttää puhelintani koko aikaa, mutta jos luen viestin, niin kyllä siihen nyt vastaankin.
Vierailija kirjoitti:
Viestin saattaa lukea ihan vain siksi, että kyseisellä henkilöllä voi olla ihan oikeaakin asiaa. Esimerkiksi olen juuri jonkun ystäväni kanssa kahvilla ja on sovittu illaksi toisen henkilön kanssa jotain muuta. Toinen laittaa viestin, että joutuukin perumaan illaksi sovitun, koska on tapahtunut jotain. Silloin tietää, että ei olekaan mitään kiirettä vaan voikin olla tämän seurassansa olevan ystävän kanssa pidempään. Viestiin vastaaminen, koska kyseessä ei ollut mikään vastausta edellyttävä kysymys vaan ainoastaan tieto, taas olisi seurassa epäkohteliasta. Yleensä en seurassa ollessani edes lue viestejä, mutta joskus on tilanteita - kuten tuo edellä mainitsemani - jolloin viestin sisällöllä on merkitystä siihen, mitä juuri nyt tekee. Eli voikin olla ystävänsä kanssa kaupungilla pidempään kuin oli alunperin suunnitellut, koska toisen henkilön kanssa sovittu tapaaminen peruuntuikin. Viestiin voi vastata sitten, kun on taas yksin, ja viestitellä vähän enemmänkin toiselle tapahtuneesta asiasta kuin vain kuitata nopeasti "Ikävä juttu". Tuollaisen pikakommentin joku saattaa kokea varsin tylynä ja välinpitämättömänä, jos viestin lähettäjälle on juuri tapahtunut jotain ikävää. Mieluummin vastaan sellaisiin viesteihin ihan ajatuksen kanssa ja siten, että toinen voi laittaa mulle lisää viestejä ja mulla on myös aikaa ja mahdollisuus vastata niihinkin.