Kuinka usein teitä yritetään iskeä?
Siis tyyliin kadulla, julkisissa, kaupassa yms.? Ja millaset miehet? Myös kuinka paljon tulee huutelua miehiltä?
Välillä saa sellasen käsityksen että tää ois yleistä? Itse en oo koskaan kohdannut huutelua, ns. iskuyrityksiäkin vaan sormilla laskettavan määrän verran.
Kommentit (69)
Aika usein. Minusta tuntuu välillä että käyttäydyn pidättyväisesti vain jotta en saisi huomiota.
Ihan siitä lähtien että en katsele muita ihmisiä. Joillekin katse on kutsu.
En tiedä minkälaiselta se rento minä sitten vaikuttaa muiden mielestä.
Jonkin verran, mutta sanon heti ei kiitos on mies. En lähde siihen pelleilyyn mukaan yhtään. Miestäni isketään enemmän ja on kertoja, kun naiset on ollut todella epäkunnoittavia vaikka ovat varmasti tietäneet, että minun mies on kyseessä. Katsoneet tylysti ja eivät ole noteerannu mitenkään. Onneksi miesheni sanoo suoraan asiat myös heille. Eikä se ole yllättänyt minua mitenkään, että hänellä vientiä riittäisi. Onhan se komea mies ja vaikka aikoinaan tein alotuksen ja sain hänet, niin hän on myös erittäin perhemies ja arvostaa mitä hänellä on. En usko, että pettäisi juuri luonteensa takia. Pettäminen ei jotenkin siihen ihmiseen.
Työpaikalla joskus, muutoin jäänyt aina katseen varaan. Kai mä oon liian pelottavan ja itsevarman oloinen nainen.
Toistuvasti eli 1-2 kertaa kuukaudessa. Olen tosin mies mutta musiikkialalla ja töissä silloin kun muut ihmiset on viihteellä. En ole koskaan pahastunut iskuyrityksistä, rohkeamminkin saisi yrittää jos on kiinnostusta. Kun olen vapaalla, niin toisinaan jään miettimään, että oliko kyseessä iskuyritys vai erityisen kohtelias ja lämminhenkinen nainen. Kieltämättä vähän kohtuuton tilanne naisen kannalta kun mies ei osaa tulkita.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein. Minusta tuntuu välillä että käyttäydyn pidättyväisesti vain jotta en saisi huomiota.
Ihan siitä lähtien että en katsele muita ihmisiä. Joillekin katse on kutsu.
En tiedä minkälaiselta se rento minä sitten vaikuttaa muiden mielestä.
Joo mäkään en yleensä kato muita, paitsi silleen ettei ne huomaa hah.
Käytännössä ei koskaan, ehkä muutaman kerran koko elämäni aikana. Olen sosiaalinen ja nuorempana olin ihan kivannäköinen, mutta silloinkaan ei tullut iskuyrityksiä. 98 prosentille miehistä olen ollut täyttä ilmaa tai pelkkä kaveri, poikkeuksena ne pari prosenttia, joiden kanssa on ollut suhteita, ihastusta ym.
Mikä on iskuyritys? Jos minulle huudetaan että anna p**lua, niin en pidä sitä iskuyrityksenä, koska tuollainen käytös tuntuu olevan vain toisten pelottelua, oman vallan pönkitystä tms. ja tuskin huutelija edes lähtisi, jos sanoisi että mikäpä siinä.
Huutelua, kähmimistä tms. tulee nykyään harvoin, nuorempana usein. Uskon, että nuo tyypit hakevat mahdollisimman epävarmoja (eli nuoria) naisia kohteekseen koska vanhempi nainen saattaisi napata korvasta ja taluttaa pesemään suun saippualla ja sitten olisi vaikeaa olla polleaa.
Oikeista iskuyrityksistä, miten minä sen määrittelen, on tosi vaikea sanoa. Eli että joku lähestyy ystävällisessä mielessä haluten tutustua ainakin sen verran että päästäisiin läheisempiin kanssakäymisiin. Baarissa miehet tulee juttelemaan, mutta useimmiten tulkitsen nuo vaan pelkän juttuseuran hakemiseksi, koska eivät kuitenkaan tee muunlaista aloitetta vaikka olisin ystävällinen ja juttelisin takaisin. Joskus on ruokakaupassa tai kirjastossa tullut joku lähelle ja aloittanut tikusta asiaa -tyyppisen keskustelun mutta joka kerta niissä on mennyt molemmilla vähän sormi suuhun, ei tuollainen spontaani selväpäinen tutustuminen ole kuitenkaan yhtä helppoa kuin elokuvissa :)
Sanoisin, että nykyään 40 + naisena minua yritetään iskeä ehkä kerran vuodessa.
Baarissa lähes aina (käyn ehkä kerran kuussa tai parissa), usein on pari yrittäjää illassa. Nuorempana on jokusen kerran jututettu ihan kadulla, pyydetty olusille jne. Yrittäjät on nykyäänkin mitä vaan parikymppisistä viiskymppisiin, miehistä naisiin.
Oon ihan nätti ja ok-kroppainen, mutta lyhyt enkä sellainen pelottavan kaunis. Lisäksi aika kiltti ja iloinen, käyn ulkona pitääkseni hauskaa (siis ei miesten kans vaan muuten) , luulen et se näkyy. Tykkään myös keskivertoa enemmän seksistä, mut vaan oman miehen kans. Enpä enää juuri vilkaisekaan ketään miehiä päin, kun oon muutenkin ihan liian helposti lähestyttävä.
Ei koskaan. Tai korjaan - ensimmäisen ja ainoan kerran 46-vuotiaana kuntosalilla vanhempi mies yritti iskeä. Aivan käsittämätöntä, että muka kaupoissa ja kaduilla jotakuta iskettäisiin.
Ajalta, kun olin 3-kymppinen, muistan kaksi iskuyritystä baarissa. Mutta sen jälkeen ei ole isketelty missään eikä koskaan. Enkä ihmettele, en ole kovin ihana.
N50
Eipä juuri koskaan ja jos niin tapahtuisi, en varmaankaan sitä tajuaisi. Olen hieman ujo ja usein omissa ajatuksissani. En ota herkästi vieraisiin katsekontaktia, enkä tee huomioita ympäristöstäni siinä määrin kuin monet muut. Elän nykyään pitkälti omissa oloissani ja harvoin on tilanteita, joissa olisin ihmisten kanssa enemmän tekemisissä ja olisi mahdollisuus tutustua. En käy yöelämässä.
Ikää on yli 40, mutta aika rauhassa sain olla nuorempanakin, vaikka ulkonäkö on ok ja vartalo hoikka, tyyli naisellinen. Kun parikymppisenä kävin ystäväni kanssa baareissa, jäin aina seinäkukkaseksi, kun hän otti rohkeasti kontaktia muihin ja antoi olemuksellaan ilmeisesti ymmärtää olevansa avoin tutustumiselle.
Asuessani nuorempana ulkomailla, oli minulla vientiä. Ehkä se johtui osittain siitä, että sikäläiset miehet lähestyivät rohkeammin ja ihmiset ylipäätään olivat sosiaalisempia, mutta varmaan myös siitä, että itsekin hymyilin ja katsoin silmiin enemmän. Vieraalla kielellä kommunikoidessa eleet ja ilmeet merkitsevät enemmän puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Baarissa lähes aina (käyn ehkä kerran kuussa tai parissa), usein on pari yrittäjää illassa. Nuorempana on jokusen kerran jututettu ihan kadulla, pyydetty olusille jne. Yrittäjät on nykyäänkin mitä vaan parikymppisistä viiskymppisiin, miehistä naisiin.
Oon ihan nätti ja ok-kroppainen, mutta lyhyt enkä sellainen pelottavan kaunis. Lisäksi aika kiltti ja iloinen, käyn ulkona pitääkseni hauskaa (siis ei miesten kans vaan muuten) , luulen et se näkyy. Tykkään myös keskivertoa enemmän seksistä, mut vaan oman miehen kans. Enpä enää juuri vilkaisekaan ketään miehiä päin, kun oon muutenkin ihan liian helposti lähestyttävä.
Joissain ihmisissä taitaa olla vain enemmän sex appealia kuin muissa, ja sinussa sitä tuntuu olevan rutkasti. Ilmeisesti se myös huokuu ulospäin.
Nuoret mamupojat ehdottelee illalliselle menoa yms. kirkkaassa päivänvalossa. Näytän suohirviöltä, olen keski-ikäinen maatuska.
Silloin tällöin. Kun paikalla on päihtyneitä ihmisiä, niin lähes poikkeuksetta. Muun muassa viime viikolla ystäväni syntymäpäivillä, sekä eilen baarin tanssilattialla, kun olin siellä mieheni ja kavereidemme kanssa. Vaikeaa ymmärtää näitä iskijöitä, kun minulla on kuitenkin sormus sormessa ja eilenkään ei olisi luullut jääneen epäselväksi, että olin nimenomaan mieheni seurassa.
Tasan kerran on mies lähestynyt. Tämä tapahtui tampereella baarissa ja olin aivan ihmeissäni kun tämä tapahtui! Vieläkin vaikea uskoa. Baareissa kun tosiaan tullut ravattua 12 vuotta ja omassa kotikaupungissa kukaan ei ole lähestynyt. Mun täytyy olla yksi maailman vastenmielisimmistä ihmisistä. N30
No baarissa ja vapaa-ajan tapahtumissa aika usein, esim. kaupassa ei koskaan, joskus bussipysäkillä ja kerran keskellä päivää kadulla, tyyppi pyysi valokuvanäyttelyyn. Harmittaa, kun en lähtenyt.
Nuorempana mulla oli joskus joku ihailija, joka kännissä aina avautui /iski. Olivat siis aina jotenkin jollain tavalla tuttuja, tuntemattomien iskuyrityksiä tuli tosi harvoin. Silloin kävin ite joskus baarissa. Nyt meen kotoa töihin ja töiden jälkeen lapsen kanssa vaikka leikkipuistoon ja taas kotiin. Eli en ole käynyt varmaan kolmeen vuoteen enää missään. Ei kukaan iske. Olen toki vanhempikin, vähän rupsahtanut, mut hoikka olen edelleen.
Joskus satunnaisesti, saattaa joku tumma kaveri sanoa jotain ystävällistä ja alkaa jutuille jossain metrossa tms. Joku virolainenkin mies yritti jokin aikaa sitten. Suomimiehet ei niinkään.
Harvase päivä töissä. Vähintään kerran viikkoon. Olen niin tun-peelo että onnistun saamaan sähköiskuja vähän väliä. Olen sähkömasentaja.