Pilikkiminen, onkiminen ja uistelu pitää kieltää kun kaloilla käy kipiää. Ooteko sitä mieltä?
Eläinaktivistit ovat parivuotta sitten hokaseet sen, että urheilukalastus, pilkkiminen ja onkiminen pitää kieltä. Kalat tunneälysiä ja niitä ei saisi pyytää. Tuntuu jotenkin älyttömältä nämä nykyajan eläinsuojelu vouhottajat.
Kommentit (17)
Ei tietenkään saa pyytä se on eläinrääkkäystä.Kohta saadaan laki aikaan että turhanpäivänen kalastus kieletään. Sitten viimeistään saadaan laki aikaan kun meitä vihreitä eduskunnassa riittävästi👍
Vierailija kirjoitti:
Ei kieltää, mutta lopettaa pian pyytämisen jälkeen. Eläinsuojelu on asiaa eikä mitään vouhutusta.
Näimpä, ihan älyttömän yleistä kaikenlaisessa kalastuksessa jättää kalat haukkomaan henkeään johonkin pussiin tms. Lopettaminen pitää suorittaa välittömästi, luulisi jo maalaisjärjen tämän kertovan, joten kalastajien itseaiheuttama tilanne että tähän on jouduttu puuttumaan.
Onkimadoilla vasta kipiää käykii. Ei pysty kuuntelemaan niitä tuskanhuutoja.
Vierailija kirjoitti:
Onkimadoilla vasta kipiää käykii. Ei pysty kuuntelemaan niitä tuskanhuutoja.
Pitäisi laillakieltää matojen käyttö koukuissa. Hirveetä tuskaa aiheuttaa madolle, kyllä ihminen on peto.
Ihmisten pahoinpitely pitäisi kieltää kun ihmisiä sattuu, mutta minusta se on turhaa ihmisoikeusaktivistien vouhotusta.
Kyllä se Linkolan Pena oli aikanaan oikiassa ihmisiä liikaa maailmassa pitäisi hävittää vähemäksi että olisi eläimille tilaa.
Penahan sanoi että kaikki keinot pitää sallia ihmisten hävittämiseen.
Ei Penaa tuomittu siitä kun sanoi niin. Jos nyt sanoisi saisi tuomion kansaa vastaa kiihottamisesta.
Katiska ja haavi olisi kalalle paras pyydys. Leuka ei hajoa ja sitten nopeasti h engiltä.
Mäkään en oikein ymmärrä tätä catch and release -meininkiä. Kun lähdetään kalalle, myös otetaan ne kalat. Ikinä en ole kalastanut muuten kuin ruuaksi.
Minun mielestä kalastus turhanpäiväistä hommaa, antaisi kalojen rauhassa elellä omassa valtakunnassaan. Söisi ihmiset vain vihaneksia, hedelmiä ja marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä kalastus turhanpäiväistä hommaa, antaisi kalojen rauhassa elellä omassa valtakunnassaan. Söisi ihmiset vain vihaneksia, hedelmiä ja marjoja.
Juurikin niin, mikä oikeus ihmisellä on päättämään muiden eläinten hengestä.
Entäs verkot, niissäkin kituvat, kun koettavat räpiköidä irti :(
Vierailija kirjoitti:
Onhan kasveillakin tunteet. Katotaampa muutaman vuoden päästä kun tekniikka kehittyy saadaan selville, porkkanallakin tunteet. Mitä sitten syötäisiin?
ap on kyllä niin sympaattisen oloinen että ihan kipiää tekee pus
Vierailija kirjoitti:
Entäs verkot, niissäkin kituvat, kun koettavat räpiköidä irti :(
Pitäisi kieltää ja samalla hyttysten tappaminen myös kieltää. Ihminen on julmapeto.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se Linkolan Pena oli aikanaan oikiassa ihmisiä liikaa maailmassa pitäisi hävittää vähemäksi että olisi eläimille tilaa.
Penahan sanoi että kaikki keinot pitää sallia ihmisten hävittämiseen.
Linkola jättää Vanajan jäälle kuolemaan kaikki kalat, jotka sille ei kelpaa. Vihreiden oppi-isä: Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan, niin kuin minä sanon.
Ei kieltää, mutta lopettaa pian pyytämisen jälkeen. Eläinsuojelu on asiaa eikä mitään vouhutusta.