Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitaja alkoi pätemään minulle, lääkärille.

Vierailija
20.04.2019 |

Olipa herkullinen tilanne, naurattaa vieläkin. Ammatit on vaihdettu, mutta ymmärrätte esimerkistä pointin.

Olimme kahdenkeskisessä keskustelussa. Tiesin vastapuolen ammatin ja luulin hänenkin tietävän minun ammattini. Mutta ei näköjään tiennytkään. Keskustelun tuoksinassa hän alkoi opettavalla äänellä pätemään, että kun hänellä on opinnoissaan ollut lääketiedettä, niin hän kyllä tietää näistä asioista sentään jotain. Olin vähän ihmeissäni, sillä oletin hänen tietävän ammattini. Mutta hän jatkoi esitelmäänsä kysymällä olenko minä lukenut lääketiedettä.

En alkanut valehtelemaan, vaan vastasin rehellisesti, että kyllä, minähän olen lääkäri. Kyllähän siinä toisella meni sanat solmuun ja alkoi ihmettelemään, että mitä hänen pitikään sanoa. Minä ystävällisesti autoin häntä eteenpäin, että oli puhe siitä lähihoitajan koulutuksesta. Hän sitten pokkana jatkoi minulle esitelmäänsä niistä lääketieteen kurssin opeista ja opettavalla äänellään kertoi minulle miten puheena olevan tilanteen asiat menevät, noin niin kuin lääketieteen näkökulmasta.

Minä kohteliaasti nyökyttelin. Mielessä tietysti oli kyllä "hieman" huvittunut olo.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääketieteen harrastelija kirjoitti:

Olen mies ja ikää löytyy 38-vuotta. Pienenä luin kaikki lääkärikirjat kirjahyllystä. Tietoni on aika laaja.

Nykyään luen aika paljon lääketieteellistä materiaalia. On ollut monesti moni lääkäri ihan ymmällään kun tälläinen raksakaveri tulee ja neuvoo heitä omassa ammatissaan.

Aika hiljaisia hetkiä on tullut ja muutama vit--tuuntuneesti katsovakin on hiljentynyt ja pyyhkinyt naamaltaan ikävän ilmeen, kun olen todennut että naama voisi olla palveluammatissa ystävällisemmän näköinen vai pitääkö se vääntää hymyyn hä?

Siinä on sitten papparaiset alkaneet hymyillä. Latinaa osaan aika kehnosti mutta minä kykenisin marxilaiseen ihanteen mallisesti työskentelemään ihan perusterveyskeskuksen lääkärinä ja rakentaa vaikka taloa samaan aikaan. Sen verran on tullut opiskeltua lääketiedettä omatoimisesti.

Monesti on kaveritkin nauraneet että olisit vaan hakenut aikoinaan sinne lääkikseen.

Sen verran pelle ala on ja kovat luulot kavereilla että en kyllä myy sisintäni lääkefirmojen orjaksi.

Aika paljon on ihmiskohtaloita lääkekoukussa tällä hetkellä ja ihan turhalla lääkityksellä.

Luulisi käyvän omalletunnolle. Vaan on niin perkeleitä moni että eivät välitä kunhan rahat kilahtelee tilille niin hyvä on.

Mä rakennan mieluummin koteja kuin myrkytän kansaani ja vittuilen ylimielisellä asenteella muille työkavereilleni.

Lähihoitajille ja sairaanhoitajille palkankorotus ja palkat siirtyy lääkäriltä heille.

Lääkäreillä on turhan korkeat palkat Suomessa.

T: muurari

Kerranki asiaa täällä :,)

T:sh

Vierailija
62/67 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja ikää löytyy 38-vuotta. Pienenä luin kaikki lääkärikirjat kirjahyllystä. Tietoni on aika laaja.

Nykyään luen aika paljon lääketieteellistä materiaalia. On ollut monesti moni lääkäri ihan ymmällään kun tälläinen raksakaveri tulee ja neuvoo heitä omassa ammatissaan.

Aika hiljaisia hetkiä on tullut ja muutama vit--tuuntuneesti katsovakin on hiljentynyt ja pyyhkinyt naamaltaan ikävän ilmeen, kun olen todennut että naama voisi olla palveluammatissa ystävällisemmän näköinen vai pitääkö se vääntää hymyyn hä?

Siinä on sitten papparaiset alkaneet hymyillä. Latinaa osaan aika kehnosti mutta minä kykenisin marxilaiseen ihanteen mallisesti työskentelemään ihan perusterveyskeskuksen lääkärinä ja rakentaa vaikka taloa samaan aikaan. Sen verran on tullut opiskeltua lääketiedettä omatoimisesti.

Monesti on kaveritkin nauraneet että olisit vaan hakenut aikoinaan sinne lääkikseen.

Sen verran pelle ala on ja kovat luulot kavereilla että en kyllä myy sisintäni lääkefirmojen orjaksi.

Aika paljon on ihmiskohtaloita lääkekoukussa tällä hetkellä ja ihan turhalla lääkityksellä.

Luulisi käyvän omalletunnolle. Vaan on niin perkeleitä moni että eivät välitä kunhan rahat kilahtelee tilille niin hyvä on.

Mä rakennan mieluummin koteja kuin myrkytän kansaani ja vittuilen ylimielisellä asenteella muille työkavereilleni.

Lähihoitajille ja sairaanhoitajille palkankorotus ja palkat siirtyy lääkäriltä heille.

Kerranki asiaa täällä :,)

T:sh

Kyllä! Todella upea, arvostava kirjoitus kyseiseltä ihmiseltä ja ihanaa, että hän arvostaa kaikkia ammatteja. Tuli melkein itku, kun luki tätä. Iso kiitos tälle kirjoittajalle kunnioituksesta ja kaikkea hyvää hänelle 😍💛

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurista tuli lähärin tutkinnolla kasvatustieteen ammattilainen, olisi halunnut kouluavustajaksi mutta päätyi avustajaksi isoon perhekotiin.

Vierailija
64/67 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis kiitos sinulle arvostuksesta ihana mies! ❤️

Vierailija
65/67 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppikirjaesimerkki mansplainingista. Äijä selittämässä naiselle, miltä seksi, synnyttäminen tai imetys naisesta tuntuu.

En ole milloinkaan törmännyt tuollaiseen. 

Sen sijaan olen nähnyt naisten sanovan, esim.että "naisen orgasmi on voimakkaampi". 

Vierailija
66/67 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä monet taudit ovat niin yleisiä ja tiedossa että sairaanhoitaja voisi vastaanottaa potilaita lääkärin sijaan. Lääkäreiden tasoa pitäisi nostaa. Ei voida menetellä niin että meillä on varaa elättää lääkäriä istumassa perse homeessa penkissä lähinnä sitä varten että hänellä on oikeus kirjoittaa resepti antibiooteille ja opiaatteihin...

Se nyt on vaan niin että tiedon lisäännyttyä netin välityksellä ja alan kokemuksella moni lähärikin voisi hoitaa monia potilaita kuormittamatta kallista lääkäriä. Lääkäreissä voitaisiin säästää ja onhan totta että heidän palkkansa on turhan kovia siihen nähden mitä he oikeasti tekevät.

Eriasia on sitten kirurgit ja muut jotka oikeasti pelastavat ihmishenkiä. Jokainen lääkäri kyllä tietää sisimmissään sen miten tarpeellinen oikeasti onkan. Toki monet ovat sokaistuneet ja ovat egonsa vankeja.

"Heille on noussut päähän se että ovat lääkäreitä". Todellisuudessa kuka tahansa voisi nykyään olla lääkäri, mutta suurin osa läpäisisi koulutuksen.

Vain harvat päästetään koulutukseen.

Ainakin lääkikseen voisi lisätä yhden kurssin ja sen nimi voisi olla se kuinka potilaita palvellaan ystävällisesti. Se tuntuu monelta puuttuvan.

Kusipäisyys kurssia on kyllä opiskeltu hyvin ahkerasti.

Vierailija
67/67 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa, että palstan lähäreillä ei ole mitään käsitystä siitä, mitä lääketiede on ja mitä se ei ole. Jos lähäri tietää paremmin miten dementikko houkutellaan suihkuun niin hyvä juttu, ei se lääkärin tai lääketieteen tehtävä olisikaan. Hoitotyö on ihan eri asia kuin lääketiede.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan