Lähihoitaja alkoi pätemään minulle, lääkärille.
Olipa herkullinen tilanne, naurattaa vieläkin. Ammatit on vaihdettu, mutta ymmärrätte esimerkistä pointin.
Olimme kahdenkeskisessä keskustelussa. Tiesin vastapuolen ammatin ja luulin hänenkin tietävän minun ammattini. Mutta ei näköjään tiennytkään. Keskustelun tuoksinassa hän alkoi opettavalla äänellä pätemään, että kun hänellä on opinnoissaan ollut lääketiedettä, niin hän kyllä tietää näistä asioista sentään jotain. Olin vähän ihmeissäni, sillä oletin hänen tietävän ammattini. Mutta hän jatkoi esitelmäänsä kysymällä olenko minä lukenut lääketiedettä.
En alkanut valehtelemaan, vaan vastasin rehellisesti, että kyllä, minähän olen lääkäri. Kyllähän siinä toisella meni sanat solmuun ja alkoi ihmettelemään, että mitä hänen pitikään sanoa. Minä ystävällisesti autoin häntä eteenpäin, että oli puhe siitä lähihoitajan koulutuksesta. Hän sitten pokkana jatkoi minulle esitelmäänsä niistä lääketieteen kurssin opeista ja opettavalla äänellään kertoi minulle miten puheena olevan tilanteen asiat menevät, noin niin kuin lääketieteen näkökulmasta.
Minä kohteliaasti nyökyttelin. Mielessä tietysti oli kyllä "hieman" huvittunut olo.
Kommentit (67)
Ei korkeampi koulutus takaa että automaattisesti tietää enemmän kaikesta alaan liittyvästä.
Eihän tuossa ole mitään herkullista. Se ei tiennyt ammattiasi, joten oletti että tietosi ovat vähäisemmät. Kun kerroit ammattisi, mietti selvästi kannattaako aiheesta jatkaa ja siirtyä muihin juttuihin, mutta sinä itse pyysit häntä jatkamaan luennointiaan. Oma vikasi.
Uskoisin että lähihoitaja tietää käytännön hoitotyöstä paljon sellaista, mitä lääkäri ei... vaikkapa miten saada itsepäinen muistisairas suostuteltua suihkuun :D Mutta kun et kertonut oikeita ammatteja, niin koko postaus oli täysin turha.
Olipa harvinaisen tylsä ja sekava provo.
0/5, vai voiko antaa miinuspisteitä? Pistää oikein vihaksi, että tuhlasin aikaani tämän sonnan lukemiseen.
Nyt ei jaksa näitä.. pyhien jälkeen sitten taas.
No minä lähihoitajana olin avustettavani kanssa lääkärissä eräänkin kerran ja sanoin, että tällä on vyöruusu selvästikin. Lääkäri kuittasi vain painaumaksi ihossa. No eipä ollut sitä. Että ette te lääkäritkin mitään erehtyväisiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei korkeampi koulutus takaa että automaattisesti tietää enemmän kaikesta alaan liittyvästä.
Kertoo lähäri ja jatkaa...
Oppikirjaesimerkki mansplainingista. Äijä selittämässä naiselle, miltä seksi, synnyttäminen tai imetys naisesta tuntuu.
Löytyipä monta lähihoitajaa, jotka kuvittelevat olevansa lääkärin veroisia. Kyseessä oli vielä sen ikäinen ihminen, että koulutus ei ollut nykyisen kolmen vuoden mittainen.
Vaihdetaan välillä ammateiksi vaikka merkonomi ja kauppatieteen maisteri.
Ap
Oli ammatit mitkä vain, niin mikä ihme siinä oli herkullista, että ihminen ei tiennyt sinun ammattiasi, vaikka varmaankin tuot sen esille ainakin riittävästi? Se että sinun pitää nyt tätä tuoda esille ei kerro kyllä hyvää itsetunnostasi.
Pointti kun oli nimenomaan se, että kuka lähtee jollain 1,5 vuoden koulutuksella pätemään yhtään kenellekään. Ja nimenomaan niillä opinnoilla päti, tarkemmin opintojen osalla.
Ap
Tylsä ja sekava provo. Olisit kertonut oikeat amnatit, niin olisimme saaneet tästä jotain irti.
:( Onpa ikävä tapa ajatella toisista tällä ap:llä.
Oma teini- ikäinen lapseni kertoi lääkärille mikä sairaus hänellä on. Lääkäri ei tuntenut sairauden nimeä vaan lapseni täytyi kertoa millä toisella nimellä se tunnetaan. Lääkäri ei uskonut, mutta laittoi kuitenkin verikokeeseen. Ja juuri se teinin itsensä tunnistama sairaus oli kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Pointti kun oli nimenomaan se, että kuka lähtee jollain 1,5 vuoden koulutuksella pätemään yhtään kenellekään. Ja nimenomaan niillä opinnoilla päti, tarkemmin opintojen osalla.
Ap
Mitäs pätemistä se on jos itse annat ymmärtää että haluat sen luennoinnin aiheesta kuulla. Hanki parempi sosiaalinen pelisilmä. Nyt viestit toiselle tietämättömyyttä koulutuksestasi huolimatta, koska halusit aiheesta jatkaa ammattisi paljastuttuakin ja annoit ymmärtää että olet kiinnostunut kuulemaan toisen tietoja.
Lähihoitajat tosiaan luulevat tietävänsä kaikesta kaiken, kun ko koulutus ei kehitä laajempaa ajattelua/ kykyä analysoida/ ymmärtää asioita ja ilmiöitä mihinkään suuntaan.
Todella rasittava ammattiryhmä.
Pahimpia ovat lähihoitajiksi kouluttautuneet siivoojat; vähintään Jumalasta seuraavia ovat mielestään 😂..
Toki helmiäkin joukossa on.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajat tosiaan luulevat tietävänsä kaikesta kaiken, kun ko koulutus ei kehitä laajempaa ajattelua/ kykyä analysoida/ ymmärtää asioita ja ilmiöitä mihinkään suuntaan.
Todella rasittava ammattiryhmä.Pahimpia ovat lähihoitajiksi kouluttautuneet siivoojat; vähintään Jumalasta seuraavia ovat mielestään 😂..
Toki helmiäkin joukossa on.
Siis nythän EI ollut kyse lähihoitajasta sen enempää kuin lääkäristäkään.
No eihän hän tiennyt sitten mikä sinun ammattisi on. Jos sinä olisit ollut vaikka "suutari", niin et olisi nyt ilkkumassa hänelle. Mikä tuossa teki sinun mielestäsi tilanteesta herkullisen?