Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella "kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen"?

Vierailija
19.04.2019 |

Voisivatko modet vastata, millä perusteella osa täysin asiallisista, ilman haukkuma- ja kirosanoja lähetetyistä viesteistä ei pääse läpi, mutta samassa ketjussa on ihan hirveää tuubaa, nimittelyä, ra***mia ja haukkumista ja nämä viestit ovat päässeet läpi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mo de raa ttorit on suuressa viisaudessaan lisänneet monia sanoja listalle. Jos viesti sisältää yhdenkään listalla olevan sanan niin sitä ei julkaista ellei joku mo de raat tori päätä julkaista sitä. Tätä tapahtuu äärimmäisen harvoin ja yleensä suodattimen hampaisiin joutunut viesti on yhtä kuin kadonnut. Viestin sisällön asiallisuuden kanssa sillä ei siis ole mitään tekemistä, mo de raat tori ei vain ole ymmärtänyt että asiallisia viestejä jää suodattimeen sen takia mutta lisäilee sanoja listalle siitä huolimatta.

Vierailija
2/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Jos viesti sisältää yhdenkin "kielletyn" sanan, vaikkapa linkin muodossa tai muuten, viestiä ei julkaista, vaikka saatkin otsikon mukaisen tekstin sivun ylälaitaan. Näitä kiellettyjä sanoja on yllättävän paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi eilen parikin kertaa niin, että ylös tulee näkyviin "julkaistaan hyväksynnän jälkeen", mutta kommentti tulikin samalla näkyviin. Ensimmäisellä kerralla kirjoitin vain kommentin uudestaan tähdillä korjattuna, mutta huomasin, että se viesti tulikin sitten uudestaan. 

Moderoinnissa on tiettyjä sanoja, jotka automaattisesti menevät hylkyyn ja joskus siellä on ihan älyttömiäkin sanoja. Jossain vaiheessa oli esimerkiksi sana "äitini". Siinä olikin arvuuttelemista, mikä sana meni hylkyyn. 

Vierailija
4/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jonku viesti joskus julkaistu tuon ilmoituksen jälkeen?

Palstan pitäjällä on valta valita mitä julkaisee, joten siitä on ihan turha nillittää.

Sinä voit perustaa itse oman palstasi, tosin kun siellä aletaan jukaista laittomuuksia, niin viranomiset sulkee sen ja sinä lähdet lusimaan. Mutta sana on vapaa.

Vierailija
5/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

V1hapuheen tunnistava tekoäly olisi parempi mod3raattori kuin alkeellinen sanafiltteri.

Vierailija
6/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim raaaaiskaus kirjoitetaan näin.

Vierailija
7/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä puhuin joskus yo-arvosanoista opiskelukeskustelussa ja ilmeisesti M-kirjaimen äänneasu teki viestistä halventavan... sinne meni viesti eikä ole sen jälkeen näkynyt.

Vierailija
8/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kommenttia ei pari päivää sitten julkaistu koska sisälsi sanat m a *han m uuttaja ja h *mo. En edes sanonut kummastakaan ihmisryhmästä mitään negatiivista, varmaan enemmän päinvastoin. Ei silti. Tuntuu kuin kirjoittelis jollain aku ankka foorumilla tms kun pitää sensuroida kaikki tai viestiä ei julkaista.

Vierailija
9/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirjoitat esimerkiksi sanat kiltti ja mies yhteen niin tulee tuo viesti

Vierailija
10/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderoinnin automaattisanat on ihan outoja. Täysin neutraaliin keskusteluun, kun kirjoittaa täysin neutraalisti menee tarkempaan tarkasteluun. Sitten huomaa, että siellä olikin kirjotusvirhe, että tapaa sanassa olikin kaksi p-kirjainta. Ohoh!

Lisäksi vielä tuon ilmoituksen jälkeen tekstiä ei koskaan julkaista. Se on automaattinen poisto, eikä mitään hyväksynnän jälkeen julkistamista.

Olen toisinaan kiukkuinen tähän epäjohdonmukaisuuteen.

Vierailija
11/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma*tu kirjoitetaan näin. Mur*ha näin maa*hanmuuttaja näin. Tap*paa näin jne.

Vierailija
12/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilttinainen

Vierailija
13/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilttinainen

Miksi kilttinainen ei saa miestä:(

Vierailija
14/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt ennalta määrätyt sanat tekevät tuon.

Kielletyt sanat valitaan ilmeisesti niin, että jos jotain sanaa käytetään usein asiattomissa (trollaus, haukkuminen, ikävän stereotyyppiset "mielipiteet" ym.) yhteyksissä, niin se menee helposti kiellettyjen listalle.

Mutta mikähän on "usein"? Suhteellisesti usein vai lukumäärällisesti usein? Ja määrittäänkö mode ne kielletyt sanat aina manuaalisesti, vai onko niillä apunaan alkeellinen tekoäly, joka tunnistaa milloin jokin sana on  ollut usein asiattomissa (ilmiannetuissa/poistetuissa) viesteissä?

Vierailija
15/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan pitäjällä on valta valita mitä julkaisee, joten siitä on ihan turha nillittää.

Sinä voit perustaa itse oman palstasi, tosin kun siellä aletaan jukaista laittomuuksia, niin viranomiset sulkee sen ja sinä lähdet lusimaan. Mutta sana on vapaa.

Sinähän se kuulut näköjään maamme ylimpään älymystöön. Not.

Etkö itse koskaan kyseenalaista mitään näkemiäsi tai kokemiasi asioita?

Lukutaito ei taida olla ihan hallussa, jos kuvittelet viestini perusteella minun haluavan julkaista laittomuuksia. Mistä niin päättelet? Ja vielä lusimisfantasiatkin päälle:)

Täysin asiallista tekstiä ilman mitään kirosanoja tai nimittelyjä.

Vierailija
16/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko internet oli niin paljon parempi paikka vielä joitakin vuosia sitten.

Pop uli smi ei ole tuonut mitään hyvää kansalle.

Vierailija
17/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap. Tein itsekin niin, että keskeytin sanoja, siis sen maa hanmuut tajan ja mu sli min, mutta sensuuriin meni:). En käyttänyt näitä sanoja halventavassa merkityksessä vaan vastineena normilauseissa keuhkoavalle pers ulle.

Vierailija
18/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

R@sisti, just testing 😁

Vierailija
19/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa joo, miukumaukua ei parane käyttää.

Vierailija
20/26 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttia ei koskaan julkaista, jos se vaatii hyväksynnän.

Ei koskaan.

Jos kommentti menee tähän, niin voit vain postata uuden ja muokata edellistä.

Ps. aina kannattaa kopioida kommenttisi ennen "lähetä" napin painamista, niin voit heti muokata sitä jos menee hyväksyntään. Ei koskaan kannata kirjoittaa pitkää kommenttia ilman kopiointia. Se jos mikä v*tuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän