Millä perusteella "kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen"?
Voisivatko modet vastata, millä perusteella osa täysin asiallisista, ilman haukkuma- ja kirosanoja lähetetyistä viesteistä ei pääse läpi, mutta samassa ketjussa on ihan hirveää tuubaa, nimittelyä, ra***mia ja haukkumista ja nämä viestit ovat päässeet läpi?
Kommentit (26)
Koittakaa nyt ymmärtää, että tällä foorumilla ei ole ainoatakaan moderaattoria. Ei ole ollut enää ainakaan puoleen vuoteen.
Kaikki "moderointi" on automatisoitua. Tuo viesti tarkoittaa, että joku sana on osunut filtteriin, eikä viestiä julkaista ikinä. Samoin viestien ja ketjujen poisto perustuu pelkästään ilmiantojen määrään ilman mitään ihmisen vaikutusta missään välissä.
Ainakin 90% tekemistäni avauksista poistetaan. Osa niistä on toki ollut provosoivia, mutta mitään kiellettyä niissä ei ole ollut. Monet huumoriavauksetkin poistetaan. Nyt olen monena päivänä peräkkäin joutunut bännätyksi koko palstalta, kun olen "liian" ahkerasti tekaissut väärämielisiä avauksia. Varmaan tänäänkin sama kohtalo edessä, mutta pääsen onneksi muilla laitteilla aina takaisin. Surulliseen kuntoon on tämäkin palsta saatettu suvaítsevaisuuden nimissä.
Ei sitä julkaista ikinä. Voit unohtaa sen, tai käy muokkaamassa vastaustasi ja lähetä se uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin 90% tekemistäni avauksista poistetaan. Osa niistä on toki ollut provosoivia, mutta mitään kiellettyä niissä ei ole ollut. Monet huumoriavauksetkin poistetaan. Nyt olen monena päivänä peräkkäin joutunut bännätyksi koko palstalta, kun olen "liian" ahkerasti tekaissut väärämielisiä avauksia. Varmaan tänäänkin sama kohtalo edessä, mutta pääsen onneksi muilla laitteilla aina takaisin. Surulliseen kuntoon on tämäkin palsta saatettu suvaítsevaisuuden nimissä.
Sama. Huvittavaa kuinka turhaa tänne kirjoittaminen on, kun kirjoittamasi poistetaan eli on kirjaimellista ajantuhlausta. Järkevämpää aloittaa oma blogi josta sentään ei 99% todennäköisyydellä kirjoittamaasi poisteta mielivaltaisesti jonkun suvagin napinpainalluksella.
Vierailija kirjoitti:
Minkä lasket kielletyksi, jos pidät provosoimista sallittuna? Vauva.fin säännöt eivät suhtaudu hyvin edes pelkkään provosoimiseen. Säännöissä sanotaan, että poistoon voi mennä laittomuuksien lisäksi myös "hyvän tavan mukaisia" tai "järjestelmän toiminnallisuutta haittaavia" viestejä eli viestejä, joissa on vaikkapa:
asiattomuuksia
väkivaltakuvauksia
vihapuhetta
kiroilua
viestien monistamista
massapostitusta
trollausta eli esimerkiksi tahallista yliärsyttämistä ja provosointia.
https://www.vauva.fi/artikkeli/keskustelualueen_saannot
P.S. Minäkään en näe järkeä, että jokin hauska, viaton ja ketään loukkaamaton "trollaus" poistetaan. Mutta yleensä trollaukset kyllä ovat ärsyttäviä ja ne hyvässä hengessä hauskat läpät on harvassa.
Itse olen huomannut että on turhaa kirjoittaa pitkiä kantaa ottavia kommentteja, koska ne menevät tuohon tarkistettavien listaan, eikä niitä koskaan sitten kuitenkaan julkaista..
Täällä halutaan että ihmiset pitävät kantansa lyhyinä ja yksinkertaisina, mahdollisimman piikikkäinä ja vmäisinä. Tietämättään modet itse ruokkivat myrkyllistä keskustelukulttuuria.