Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pienten lasten vanhemmat pystytte lukemaan kirjaa yksin ja rauhassa?

Vierailija
18.04.2019 |

Miten otatte päivittäin omaa aikaa,jotta voitte käydä lenkillä, kampaajalla, shoppailemassa, kahvilla ja lukea omassa rauhassa kirjaa? Yhden lapsen kanssa pärjää, mutta entä jos niitä on useampi niin eihän siinä saa yhtään rauhaa omille jutuille kun muksut huutaa ja keskeyttää kaiken. Ei taida olla perheellisten pikkulasten vanhempien elämä ruusuilla tanssimista. :/

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 lisää: Ensimmäisen vauvavuoden aikana sain muistaakseni luettua yhden vai kaksi kirjaa. Nukuin aina kun oli mahdollista :D Siitä se kirjamäärä on vuosi vuodelta lisääntynyt.

Vierailija
22/32 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia lapsia ei ole, mutta muistan kyllä lapsuudestani, että äiti luki kirjoja. Sekä romaaneja että yhdessä vaiheessa myös opiskeluun liittyviä tenttikirjoja, joiden lukeminen vaati enemmän omaa rauhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: ei mitenkään.

Sellasta se vaan on. Jos haluaa lukea rauhassa pitää jättää lapset tekemättä.

Vierailija
24/32 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, perheellisen arki on erilaista kuin sinkun tai lapsettoman parin.

En minäkään vuosiin kyennyt romaaneja lukemaan.

Vierailija
25/32 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 3v ja 7v. Luen 1-2 kirjaa viikossa.

Vierailija
26/32 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
27/32 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman toista vanhempaa tai vastaavaa tukiverkkoa vastaus on: ei mitenkään. Muutakuin lapsen unien aikaan, tosin silloin voi olla tuhat muutakin rästihommaa hoidettavana. Itse tajusin lapsen saamisen jälkeen miten paljon tarvitsen omaa rauhallista aikaa. Jäi lapsiluku yhteen, vielä ei kauheasti ole helpottanut kun lapsi on vähän päälle 3-vuotias vasta. Ilman osallistuvaa isää olisin pulassa. 

Vierailija
28/32 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset katsoo piirrettyjä telkkarista tai leikkii, joko yksin tai keskenään, luen kirjoja. Ja toki silloin kun mies on päävastuussa lapsista. Ei mun lapset ole koskaan olleet multa minuutin välein mitään kyselemässä, ei edes se jolla on add. Kaksoset on kyllä helpommat kuin kaksi lähellä samaa ikää olevat tai se kun on yksi lapsi tai lapsilla isot ikäerot kun sitten isompi lapsi voi vahtia nuorempaa.

Vierailija
29/32 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Ei mitenkään.

Vierailija
30/32 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/32 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen ja lapset kuuluvat vaihtoehtoisiin todellisuuksiin, eivät samaan.

Oma lapseni on nyt 12 ja pikku hiljaa pystyn aloittelemaan lukuharrastusta uudelleen, kunhan järjestän hänet joko kaverille tai meille tulee joku kaveri. Jos hän on yksin kotona, hän katsoo kovalla äänellä jotain tubettajaa tai pulisee minulle lakkaamatta. En ymmärrä, miten minä tuppisuu introvertti olen voinut saada aikaan tuollaisen puheripulilapsen. Kun otan käteeni houkuttelevan kirjan, tarvitsen katkeamatonta rauhaa lukemiseen minimissään kolme tuntia mutta saan sitä kolme minuuttia. Ei siis tule mitään.

Äänikirjoja kuuntelen kuulokkeilla. Lapsi saa pulista niin paljon kuin tykkää. Valitettavasti lapsi ei jaa innostusta kirjoihin kanssani eikä mies ole lukenut eläissään koulukirjojen lisäksi yhtään kirjaa, joten hän kerta kaikkiaan ymmärrä, että joku voi oikeasti nauttia niistä ja tarvita lukemista latautuakseen ja että siihen pitää saada pitkäkestoinen keskeytymätön aika. 

Vierailija
32/32 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa tajua, että miten pienten lasten vanhemmat saa luettua kirjoja. Olen lukenut yhden kirjan viimeisen kolmen vuoden aikana. Pitäisi lukea yöllä tai niin lyhyissä pätkissä, että ei maksa vaivaa. Aikaisemmin luin kuukaudessa monta kirjaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi