Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvivaara -kaivosyhtiöön sijoittaneet yksityissijoittajat voivat vähentää sijoitustappionsa verotuksesta.

Vierailija
18.04.2019 |

Mistä lähtien osakesijoittaminen on tehty sijoittajalle riskittömäksi? Sijoittaja siis kerää mahdolliset voitot mutta veronmaksaja maksaa sijoittajan tappiot, kätevää

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollakin on näköään perusteet hukassa.

JOs olet ostanut osakkeet 100 eurolla ja ne menettävät kokonaan arvonsa, niin mitkä voitot se sijoittaja on saanut?

Jos olen pelannut Kulta-Jaskaa 100€ ja menettänyt kaiken, saanko vähentää verotuksessa?

vertaatko ihan oikeasti sijoittamista uhkapeleihin?

Väitätkö oikeasti ettei sijoittamisessa ole riskejä?

Ilmeisesti vastauksesi olisi "et saa Kulta-Jaskan tappiota verovähennyksiin".

Johon minä sanon, sitten ei Talvivaaraakaan!

Vierailija
62/65 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOs olet ostanut osakkeet 100 eurolla ja ne menettävät kokonaan arvonsa, niin mitkä voitot se sijoittaja on saanut?

Jos olen pelannut Kulta-Jaskaa 100€ ja menettänyt kaiken, saanko vähentää verotuksessa?

vertaatko ihan oikeasti sijoittamista uhkapeleihin?

Useampi suomalainen pelaa pelikoneita kuin tekee osakekauppaa, miksi syrjit massoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyn vaikkapa 3000 eurolla Nordean osakkeita, joiden hankintameno on ollut 2000,00. Voittoa syntyy 1000 e. Jos minulla on arvottomia Talvivaaran osakkeita, hankintahinnaltaan 1000 e, voin vähentää tämän tappion saamastani Nordean voitosta, joten verotettava pääomatulo on 0 euroa. Muussa tapauksessa maksaisin veroa 30 % voitosta eli 300 e.

Oman asunnon myyntvoitto on veroton, jos asunnon on omistanut ja siinä asunut 2 vuotta. Mielestäni nämäkin voitot pitäisi verottaa. Miksi suositaan yhtä sijoitusmuotoa muiden kustannuksella ja vuosikymmeniä. Keinottelijat hyötyvät.

Vierailija
64/65 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyn vaikkapa 3000 eurolla Nordean osakkeita, joiden hankintameno on ollut 2000,00. Voittoa syntyy 1000 e. Jos minulla on arvottomia Talvivaaran osakkeita, hankintahinnaltaan 1000 e, voin vähentää tämän tappion saamastani Nordean voitosta, joten verotettava pääomatulo on 0 euroa. Muussa tapauksessa maksaisin veroa 30 % voitosta eli 300 e.

Oman asunnon myyntvoitto on veroton, jos asunnon on omistanut ja siinä asunut 2 vuotta. Mielestäni nämäkin voitot pitäisi verottaa. Miksi suositaan yhtä sijoitusmuotoa muiden kustannuksella ja vuosikymmeniä. Keinottelijat hyötyvät.

Vierailija
65/65 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat vähentää. Vähennät tuon 100 euroa Kulta-Jaskassa saaduista voitoista ja tästä jäännöksestä maksat normaalin 0% arpajaisvoittoveron.