Oletko koskaan kaatunut moottoripyörällä? Seuraukset kaatumisesta?
Hei. Mieheni osti käytetyn moottoripyörän sekä kypärät. Yrittää nyt houkutella kyytiin, mutta pelkään että kaadutaan tai jtn. Onko kokemusta moottoripyörällä kaatumisesta tai kolarista? Ajot ovat kuiteskin hyvin vähäisiä eikä ole pitkistä matkoista kyse.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän kypärät sopivan kokoisia? Ja pysyykö ne päässä jos satutte kaatumaan?
Kyllä kypärät sopii. Ovat kokoa l ja xl
Mopolla kaaduin useasti. Moottoripyörällä kerran kanttariin. Ilman kypärää olisin vainaa.
En ole kaatunut koskaan moottoripyörällä. Olen ajanut mallikkaasti.!!
Vierailija kirjoitti:
Avattava kypärä on vaarallinen. Lukitus aukeaa tai pettää onnettomuudessa. Otappa leukasuojasta kiinni ja kiskaise... Jos kypärä aukeaa niin se on jo valmiiksi rikki.
Jos avattavankypärän avaus painike saa osuman kaatuessa niin kypärä aukeaa onnettomuudessa ja putoaa päästä helposti.
Hyvin se menee älä pelkää, se on kivaa. Istu kyytiin ja pidä kiinni kahvoista kiinni.
Tänäänkin on sattunut moottoripyörä onnettomuus, jossa on loukkaantunut kuljettaja. Moottoripyöräily on vaarallista.!!
En ole joutunut onnettomuuteen, mutta olen ollut onnettomuuspaikalla jossa moottoripyöräilijä oli kaatunut ja suistunut ojaan. Siinä ei onneksi käynyt pahemmin. Hyvät ajovarusteet suojasi kuljettajaa.
Olen aloitteleva motoristi, ei siis vielä edes korttia. Tuossa vajaa 6vkoa sitten ajoin ekaa kertaa kovempaa ja koska en työntöohjausta vielä osannut niin metikköön mentiin. Tuloksena sijoiltaan mennyt ja murtunut olkapää. Nyt jännittää toipumisen jälkeen nousta uudelleen pyörän päälle, etenkin oma iso pyörä jännittää (z900), pitää hommata joku pienempi nyt harjoitteluun.
Olen. Meni kikkeli katki ja persereikä laajeni parilla sentillä (repesi eli anaalifissuura).
En ole itse kaatunut mutta olin kyydissä kun poikakaveri kaatui. Hullu nuoruus ja kuolemattomuus; ajoivat toisen kaverin kanssa kilpaa ja pyörät kosketti hieman toisiinsa. Valmista tuli, siinä kynnettiin asfalttia kaikki.
Minulta katkesi ylä- etuhammas , varvas murtui, ruhjeita siellä ja täällä. Muille ei kuin ihmeen kaupalla tullut murtumia mutta nahkaa meni tehokkaasti rullalle ja kovasti kipeitä oltiin koko sakki.
Muistona nastahammas joka oli kyllä katstrofi. Pakko se sitten oli kuitenkin hyväksyä. Nyt paikalla implantti eikä kukaan osaa epäillä mitään.
Jokaisella crossipyörällä olen kaatunut radalla. Katupyörällä olen väistänyt kaikki tilanteet enkä ole kaatunut kertaakaan. Semmonen turvallisuus hakuinen ajotapa liikenteessä. Osaan myös tarvittaessa ajaa ;)
Vaikka olen väistänyt kaikki edessä näkyvät tilanteet, niin joku ajoi perään. Moottoripyörissä on aika huonot peilit. Autolla olen väistänyt perään ajonkin..
En suosittele menemään ajotaidottoman kaaharin kyytiin.
On vaan kahdenlaisia moottoripyöräilijöitä. On niitä, jotka ovat kaatuneet ja niitä, jotka tulevat kaatumaan.
Monesti vetänyt monttupyörällä nurin, mustelmia ei muuta.
Itse olen kaatunut pahemmin yhden kerran 65km/h vauhdissa, käsi meni sijoiltaan ja useita murtumia samaiseen käteen. Tuo tapahtui kun opettelin opetusluvalla 900 kuutioisella pyörällä. Oli siinä taas järkeä ostaa tuon kokoinen vekotin ensipyöräksi.. Edelleen se tallissa odottelemassa sitä kun korotan korttia, en raaski myydä pois. Autokoulussa ajoin Z400:lla kaatumisesta johtuvia pelkoja pois ja loppujen lopuksi päädyin ajamaankin A2 kortin ja hommasin 500 kuutioisen pärrän. Onnistuin kippaamaan pyörän paikoiltaan pari kertaa autokoulussa mutta mitään ei käynyt. Nyt vaan odottelen kevättä ja uutta ajokautta alkavaksi että pääsen ajamaan harkkaluvalla ja suorittamaan inssin. :) Kyllä vaan jännittää hypätä pärrän selkään sitten keväällä.
Itsellä yksi Nolanin kypärä, joka päähän oikein sopiva, integroidut aurinkolasit ja kaikki muukin hienous, mutta ajaessa tuntuu niin painavalta, että kovemmassa vauhdissa tuntuu ihan kuin pää lähtisi irti, pitää kädellä pitää paikoillaan. Sitten on Arai, joka painoltaan suht samoissa kuin tuo Nolan, mutta käyttäyttyy ajossa aivan eri lailla. Harmi vaan, että ei sitä siellä kaupassa tiedä, pitäisi saada kypärä koeajoon.