Jos voisit valita täysin vapaasti, missä asuisit (Suomessa)? Tai millaisessa paikassa? Ja miksi?
Kysymykset otsikossa. Olisi hauska tietää ajatuksia.
Kommentit (13)
Keskellä Helsinkiä, kattohuoneistossa josta on merinäköala.
No mä voin valita täysin vapaasti. Asun Tampereella omakotitalossa kävelymatkan päässä keskustasta. Täällä on koko ajan tapahtumaa, kulttuuria, menoa, tiedettä ja taidetta ja kuitenkin sellainen ei-tehrä-tästä-ny-numeroo -tyyppinen tärkeilyä karttava ilmapiiri. ilmasto on myös lämmin, lämpimämpi kuin esim Helsingissä, missä tuulee aina. Omakotitalossa on tilaa ja vapaus liikkua mihin vuorokaudenaikaan tahansa.
Kakkosasunto on pienemmässä historiallisessa maaseutukaupungissa ja mökki maalla pikkukylässä syvävetisen järven rannassa. Niissäkin on hyvät puolensa, mutta en haluaisi asua kummassakaan pysyvästi.
Asun jo lempipaikassani eli Helsingissä. Muu Suomi ei merkitse mulle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Asun jo lempipaikassani eli Helsingissä. Muu Suomi ei merkitse mulle mitään.
Oikein
No jos ei olis huolta huomisesta rahan suhteen koska ko. paikassa tuskin on kovin paljoa töitä tarjolla niin Kilpisjärvellä. Rakastuin Lappiin viime kesänä.
Toisaalta Helsingissä saattaisin viihtyä ihan sen takia, että siellä on kaikki kulttuuri tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
No mä voin valita täysin vapaasti. Asun Tampereella omakotitalossa kävelymatkan päässä keskustasta. Täällä on koko ajan tapahtumaa, kulttuuria, menoa, tiedettä ja taidetta ja kuitenkin sellainen ei-tehrä-tästä-ny-numeroo -tyyppinen tärkeilyä karttava ilmapiiri. ilmasto on myös lämmin, lämpimämpi kuin esim Helsingissä, missä tuulee aina. Omakotitalossa on tilaa ja vapaus liikkua mihin vuorokaudenaikaan tahansa.
Kakkosasunto on pienemmässä historiallisessa maaseutukaupungissa ja mökki maalla pikkukylässä syvävetisen järven rannassa. Niissäkin on hyvät puolensa, mutta en haluaisi asua kummassakaan pysyvästi.
Miten ehditte hoitaa kaksi asuntoa sekä mökin? Itsekin haaveillut tällaisesta, mutta aina miettii, että miten sen kaiken ehtii.
Lapissa, omassa talossa kaukana muista, mahdollisimman kylmää ja pimeää, ei hellettä koskaan, eikä noita saamarin lintuja yöllä mekastamassa. Nyt asun vasta Keski-Suomessa.
Voisiko etupiha olla etelämmässä ja takapiha Lapissa niin saisi parhaan sadon puutarhasta, mutta saisi täydelliset talvet?
Asuisin omalla pienellä hevostilalla järven rannalla. Ei naapureita tai mitään kauhean lähellä. Metsää olisi vieressä silmänkantamattomiin! Tällä hetkellä asun Vantaalla lähiössä ja toivon pääseväni joskus muuttamaan vähän kauemmas, mutta työt ovat täällä.
Asuisin siskoni naapurissa, järven rannalla pikkukylässä jossa mökkini sijaitsee. Kesäisin voisin päräyttää moottoriveneellä omasta pihasta mökille.
Nykyinen paikka, sen lisäksi kakkosasunto Saimaan rannalla. Se olisi unelma. Nyt puuttuu se Saimaan kakkosasunto.