Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa sähköyhtiöitä

Vierailija
18.04.2019 |

Moikka. Kuinka paljon maksatte pelkästä sähköstä, ja onko laskussa myös kuukausittainen perusmaksu? Ajattelin vaihtaa sähköntoimittajaa, koska nykyisen hinnat on pilvissä (8,27 snt/kWh ja perusmaksu 3,98€/kk). Pelkästä sähkönsiirrosta maksetaan melkein 60€ kuukaudessa, ja koska siihen ei voi vaikuttaa, niin haluan edes halvempaa yleissähköä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa kunhan ei Kotimaan Energia.

Vierailija
2/16 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en valitse sähköyhtiötä hinnan perusteella. Haluan ostaa tuulella tai aurinkovoimalla tuotettua sähköä. Silloin kun kysyntä ekologiselle sähkölle lisääntyy, kasvaa myös tarjonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa kunhan ei Kotimaan Energia.

En oo kuullukaan tuosta. Vertailussa kärkisijoille näyttää nousevan Lumo, Energia 247 Oy ja Vihreä Älyenergia. Veljellä on tuo Lumo ja sen hinnat nous tosi nopeesti päälle neljästä sentistä seittemään, joten ei kiitos. Sit taas Energia 247:n ja Älyenergian liiketoiminnan lukemat näyttää olevan tosi surkealla pohjalla kun kattoo Asiakastiedon sivuilta. Netistäkään ei löydy paljoa tietoa tai kokemuksia.

AP

Vierailija
4/16 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin prioriteettilistan kärjessä on nimenomaan uusiutuvilla tuotettu sähkö. Nykyisessä sopparissa 35% uusiutuvia, 33% ydinvoimaa, 32% fossiilisia. Ei kiitos. Toi Energia 247 Oy tarjoaa mm. 100% vesivoimasähköä, mutta epäilyttää se itse firma. 

AP

Vierailija
5/16 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekosähkö oy (Entinen Kainuun sähkö). Heidän kaikki sähkönsä (nimitys Ekosähkö) tuotetaan 100% uusiutuvalla energialla JA NIIN, että sen tuottamiseksi on perustettu nimenomaan LISÄÄ uusiutuvaa energiaa tuottavia laitoksia (esim. tuulimylly=sähkölaitos) EIKÄ NIIN, että he kilpailevat jo olemassa olevilla uusiutuvan energian sähkömarkkinoilla, kuten käytännössä kaikki muut sähköyhtiöt.

Ostamalla Kainuun sähkön Ekosähkö tuet siis aidosti uusiutuvan energian lisäämistä sähköntuotannossa, ja täten sen osuutta "kakussa"sähkömarkkinoilla.

Hinnat eivät ole mielestäni pahat tähän kaikkeen nähden, eli kWh maksaa 6,99 snt. Olen ollut asiakas jostain 1995 vuodesta lähtien, ja voin suositella. Yhtiöllä on näköjään aika surkeat nettisivut, enkä löytänyt tietoa kuukausimaksusta. Mutta se lienee 2-4 euroa.

https://www.ekosahko.fi/kotiasiakkaille/tee-sahkosopimus/ekosahko-sopim…

Olen juuri palaava asiakas itsekin, minulla oli hetkellisesti sopimus Fortumilla (voin myös suositella), mutta se määräaikaisena päättyi, ja heidän sähköhintansa olisi ollut 5,99 + kuukausimaksu, enkä halua maksaa vähemmän ekologisesta sähköstä niin paljoa.

Lisäksi itselläni on Lumituuli oy -nimisen tuulivoimalan osakkuus, jonka osakkaat saavat tuulivoimalasähkönsä Ekosähköyhtiöltä. Se osakkuussähkö on 6,20snt / kWh eli hivenen halvempaa. Ja jos se ei riitä, niin lopun osakas ostaa siis automaattisesti Ekosähköltä.

Mutta siis ei tarvitse omistaa tuulivoimalaa voidakseen olla asiakas!

Vierailija
6/16 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin prioriteettilistan kärjessä on nimenomaan uusiutuvilla tuotettu sähkö. Nykyisessä sopparissa 35% uusiutuvia, 33% ydinvoimaa, 32% fossiilisia. Ei kiitos. Toi Energia 247 Oy tarjoaa mm. 100% vesivoimasähköä, mutta epäilyttää se itse firma. 

AP

Hei ap!

Tässä on jakauma Ekosähkön sähköntuotannosta.

https://www.ekosahko.fi/miksi-juuri-ekosahko/mita-ekosahko/sahkon-alkup…

Ja siis yhtiö on ollut tosiaan aikaisemmin osa vakaata Kainuun Sähköä, ilmeisesti nykyisin erotettu siitä(?) omaksi yhtiökseen, koska oli silloin aiemminkin siellä tavallaan erillinen tuote. Voin kehua luotettavaksi ja vakaaksi toimijaksi, vaikkei nuo nettisivut sitä oikein kielikään (osa linkeistä vie poistuneille sivuille, hinnasto puuttuu?? ) mutta sinne kannattaa ainakin soittaa! Puhelu on maksuton.

5

Vierailija
7/16 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos infosta vitonen! Pitääpä perehtyä asiaan. Onhan tuo hinta joka tapauksessa halvempi kuin nykyisessä sopimuksessa :) 

AP

Vierailija
8/16 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et päädy ap Ekosähköön, niin Fortum. Sitä voi suositella luotettavana ja myös siellä on aivan super asiakaspalvelu. Mulla oli siellä aiemmin kuukasimaksuTON sähkösopimus 2 vuodeksi ja sähkö maksoi 3,69 snt/kWh, mutta kun se päättyi, palasin Ekosähköasiakkaaksi tutkittuani juurikin noita Lumoja ja älyenergioita. En usko, että ovat aidosti noin halpoja, mitä väittävät, eli vetäisevät vain aiakkaan sisään huijarihinnalla, ja nostavat sen sitten taivaisiin tekosyyllä pörssihinta ja ovat mitä lie ydinvoimaa. Ydinvoima on ihan ok, mutta en halua sitä ainkaan lisää.

5

Vierailija
9/16 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että ovat aidosti noin halpoja, mitä väittävät, eli vetäisevät vain aiakkaan sisään huijarihinnalla, ja nostavat sen sitten taivaisiin tekosyyllä pörssihinta ja ovat mitä lie ydinvoimaa.

5

Noin kävi just mun veljelle ainakin sen Lumon kanssa.

AP

Vierailija
10/16 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos infosta vitonen! Pitääpä perehtyä asiaan. Onhan tuo hinta joka tapauksessa halvempi kuin nykyisessä sopimuksessa :) 

AP

Sitäpä juuri katselin :) Ja siis se vain on niin paljon parempi mieli, kun ei osallistu siltä osin ilmaston pilaamiseen tai ydinjätteen tuottamiseen. Vaikka en nyt halua ketään syyllistää, joka ostaa sen halvimman sähkön. Nykyisin kun vain mikään yhtiö ei tarjoa halpaa sähköä. Ihmettelinkin, että miten voi joku Lumo tarjota 4 snt kWh ilman kk maksua, mutta veljesi kokemus selittää asian.

5

Vierailija
11/16 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itsellä siellä Lumituulessa kolme osaketta ja lapselle ostin aikoinaan kaksi. Kunhan rahatilanne antaa myöden, ajattelin hankkia lapselle muutaman lisää :) Ja siis toinen lapsi syntyi myös, hänellä ei ole vielä yhtään, hänelle kans. Yhdellä osakkeella saa ostaa Lumituulen hivenen halvempaa sähköä 500 kWh/vuosi. Ois sitten kiva lahja antaa lapsille mukaan, kun aikanaan muuttavat pois kotoa. Joko alkavat käyttää nitä tai myyvät pois :) Muistaakseni hinnat pyörii noin 300 e/osake. Mutta siis se ei liity Ekosähköön varsinaisesti, kuin siten päin, että jos haluaa noita hyödyntää, se sähkö on ostettava Ekosähköltä, koska Lumituuli oy on tehnyt heidän kanssaan sellaisen sopimuksen. Se voimala sijaitsee Lumijoella jossain Oulun(?) tienoilla.

5

Vierailija
12/16 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ainakin ollut tosi tyytyväinen Lumo Energiaan. Ostan itsekin EKOSähköä, joka siis on sitä vastuullisinta. https://www.lumoenergia.fi/ekoenergia/. Aikaisemmin oli Nordic Green Energy, mutta heillä ei ollut missään tuotteessa tuota EKOEnergia sertifikaattia joten vaihdoin Lumoon verrattuani esim. EKOSähköön.

Vierailija
13/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vastuullinen" Ekosähkö höylää asiakkailtaan kovat voitot. Todellista egologiaa. Kannattaa varoa kaikkea missä lukee eko, sillä tämän pallon ekosysteemiä ei fasadeilla ja bisneskuvioilla pelasteta.

Vierailija
14/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helen - kun haluat rahoistasi eroon mahdollisimman tehokkaasti

Vierailija
15/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sähköyhtiöitä voi suositella. Huijareita kaikki. Opettele vaan elämään ilman sähköä.

Vierailija
16/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helen - kun haluat rahoistasi eroon mahdollisimman tehokkaasti

Ihan järkyttäviä nämä sähköyhtiöt nykyään. Ei vastata sähköposteihin, asiakaspalveluun tuntien jonot. Vain raha edellä mennään, vähät välittävät asiakkaista.