Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikissa päiväkotiryhmissä nykyään väkivaltaisesti ja aggressiivisesti käyttäytyviä lapsia?

Vierailija
17.04.2019 |

Onko enää yhtään ryhmää jossa ei olisi väkivaltaisesti oireilevia lapsia? Jos aloitan keikkailun päivähoidossa niin onko turha edes odottaa pääsevänsä koskaan keikalle ryhmään jossa ei ole lasta joka lyö, potkii, raapii ja uhkailee mennen tullen niin toiset lapset kuin aikuisetkin? Ja siis tarkoitan oikeasti häiriökäyttäytyviä lapsia, en normaalia lasten uhmaa, kiukkua tms.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonhan eri tavalla psyykkisesti oireilevia lapsia on, mutta ei nyt kuitenkaan jokaisessa ryhmässä.

Vierailija
2/12 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on näitä someäitien ja -isien "erityis"lapsia, joille ei ole koskaan sanottu ei ja jotka ovat joutuneet tappelemaan vanhempiensa huomiosta. Hei kännykkäzombie, pilaat myös lapsesi elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
4/12 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on pienessä alle 50 lapsen päiväkodissa. Siellä ei ole yhtään kuvatun laista lasta.

Vierailija
5/12 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tietääkseni lapseni päiväkotiryhmässä ei ole. On yksi vähän hankalampi, jolla on puheen kehityksen ongelmia, mutta ei kait hänkään jatkuvasti ole väkivaltainen.

Vierailija
6/12 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päiväkodissa töissä ja meidän talossa on 4/5 ryhmää jossa on kuvailemiasi lapsia 1 tai useampi.

Vierailija
7/12 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päiväkodissa töissä ja meidän talossa on 4/5 ryhmää jossa on kuvailemiasi lapsia 1 tai useampi.

Millaiseksi koet työskentelyn näiden lasten kanssa?

Vierailija
8/12 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiseksi koet työskentelyn näiden lasten kanssa?

Raskastahan se on. Mietippä itse jos joka päivä sinua lyötäisiin nyrkeillä,potkittaisiin,vedettäisiin hiuksista ja kokoajan saa olla varpaillaan kenen päälle se lapsi nyt käy.ja mitään et oikein tilanteelle mahda. Kauan olen tätä työtä jo tehnyt ja hullummaksi vain menee.Tässä kohtaa ei alan vaihto itsellä kovinkaan mahdollist mutta nuoremmille suosittelen muita töitä.

Vierailija
9/12 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka ryhmässä on. Lähes jokaisessa koululuokassa myös.

Vierailija
10/12 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päiväkodin arjessa näiden lasten kanssa toimitaan, yritetäänkö esim. järjestää niin että aina on paikalla useampi aikuinen valvomassa tilannetta ryhmässä jossa lapsi on? Saako tällaista lasta rajoittaa kiinnipitämällä  vai pitääkö vain sanallisesti yrittää pärjätä?

Vierailija
11/12 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällaiseen ryhmään tulee sijainen, lyhytaikainen siis päiväksi-pariksi, hoitavatko vakkarit pääasiassa tilanteet tämän aggressiivisen lapsen kanssa? Koska lapsen käyttäytyminen ei varmasti ainakaan parane jos häntä tulee rajoittamaan ventovieras sijainen tutun aikuisen sijasta ja sijaisella myöskään tuskin on paljonkaan tietoa tämän lapsen tilanteesta, eikä pysty samalla tavalla tilanteessa toimimaan kuin vakkarit.

Vierailija
12/12 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme